lördag 9 oktober 2010

Shape me up!

I natt var Johan uppe med Moa så jag skulle få sova. Det var så skönt och jag har sovit som en stock verkligen, somnade på en grisblink när vi la oss igår vid 21.30 tiden. Hur skönt som helst och jag sov ändå till klockan 08! På morgonen nu så har vi legat i soffan och myste hela familjen, ja förutom katterna då som njuter av utelivet numera.

Idag har vi inte mycket planerat. Vädret är lite sisådär, men vi ska nog gå bort till grillplatsen nere vid vattnet och grilla lite korv. Så härligt att ha så nära till vattnet och lugnet. Oerhört rogivande. Sen får vi se vad vi hittar på. Det är skönt att inte ha någonting inplanerat också nu på helgen när Johan väl är ledig. Så man bara kan vara tillsammans och bara vara. Det är viktigt det också mina vänner, att ta vara på den tiden.

Nu går Johan runt med Moa, dom lyssnar på musik och snart somnar fröken. Då ska vi köra ett styrkepass här hemma. Det var ju inte igår vill jag lova, men nu är det dags att dom sista gravkilona försvinner. Och det är himla skönt att vara igång igen efter så långt uppehåll. Och när man har en egen pt här hemma, så finns det ju liksom inga ursäkter längre eller hur? :)

Trevlig helg på er!

5 kommentarer:

  1. Hej hej :)
    Jag kommer ursprungligen från Värmland. Mina första 5 levnadsår bodde jag i Kil och sedan flyttade familjen till Högboda, 1,2 mil utanför kil. Jag gick i gymnasiet i Arvika där jag också bodde under tiden. Bodde 2 ½ år i Norrköping innan vi flyttade till Oslo Så jag är en gammal värmlandstös som flyttat på tok för mycket helt enkelt :) Varför just Rud. Ja, vi ville inte bo i Kil så då var det K-d som gällde. Vi flyttade dit vi snabbt fick lägenhet.

    Vi har också drömmar om hus, men det får vänta en stund till. Jag förstod att ni bodde utanför stan någonstans, men kunde inte lista ut vart. Gick tillbaks en bra bit i din blogg för att få svar, men icke :) Jag har körkort, men ingen bil :( Men det går väl bussar ut? Jag har säkert möjlighet att få låna en bil av en släkting som bor här i K-d.

    Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fått sova ut =) . Så din man är PT - ja då har du ingen ursäkt längre, hihi. ;)
    Jag har satt igång med en cambridgediet (pulver) för att få en rivstart. Har kört i en vecka snart och det går bra.
    För oss blir det en promenad ner på stan idag. Skönt att vara ute och promenera!

    Ha en härlig dag, stor kram!

    SvaraRadera
  3. komma ut å grilla krov på hösten är bland det mysigaste som finns!
    jag längtar redan till motion kan jag säga, ändå var jag inte så aktiv som du innan, men fan va gött det ska bli att få börja träna igen! bara en riktigt lång rask promenad saknar jag som fan, men det går bara inte nu, det blir korta små prommisar bara...

    SvaraRadera
  4. Inte illa med en PT i huset :)
    Hoppas du har och får en riktigt trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jo det har varit väldigt tungt men det ska väl börja lätta nu tycker man. Kära maken kom hem redan i onsdags. De tyckte först att han kunde ha åkt hem samma dag men om man behöver morfin för att komma upp ur sängen så tycker jag att man inte ska bli utkastad. Så han fick stanna en natt. Haft så mycket ågren över jobbet, men har nog bestämt mig för att stanna kvar på det jobb jag har...Hoppas ni har en mysig helg!

    SvaraRadera