måndag 4 oktober 2010

Fullbokad vecka!

Måndag igen och vi har en härlig och fullspäckad vecka framför oss!

Vi har haft en jättebra helg. Johans föräldrar har ju varit här och hjälpt till och sen har My varit här och sovit över. Passat Moa så vi kunnat få sova lite och fortsätta med renoveringen. Snart är vi färdiga med hallen i alla fall. När fröken sover idag ska jag slipa och måla listerna, sen är det bara väggarna kvar. Taket målade Johan igår. Skönt att snart avsluta det projektet, sen är det bara att fortsätta med nästa.

Den här veckan har vi flera mysiga dejter inplanerade.

I morgon är det bvc som gäller först, det är dags för läkarkontroll. Om 5 dagar blir hon 2 månader och hon har utvecklats jättemycket, det är så fantastiskt att se. Och man smälter ju verkligen när hon ler mot oss och pratar och jollrar en massa. Hon är en stor tjej nu, väger 4700 g och 57,5 cm lång. Vilken skillnad mot när hon föddes! Några rutiner har vi väl inte direkt ännu, det är fortfarande väldigt varierande med ät och sovtider såklart. Men kvällsrutinen är i alla fall att hon badar vilket hon verkligen ÄLSKAR, får pyjamas och sen äter sista målet mellan 20-22 ungefär. Vi går och lägger oss samtidigt och hon brukar somna på mitt eller Johans bröst och sen får hon sova mellan oss. Ibland sover hon i sin spjälsäng, men det funkar bäst att sova tillsammans med oss just nu. Sen kan hon sova 5-6 timmar i sträck (!) numera om vi har tur. Men ibland vaknar hon varannan timme, så det är väldigt varierande.

Efter bvc imorgon så ska vi träffa mamma och hitta på någonting. På onsdag ska vi träffa fina Malin och hennes Liten i magen och på kvällen ska jag och Moa åka till moster My och sova över där, för att vara där hela torsdagen också. Sen på fredag förmiddag ska vi träffa Johanna och hennes Elliot. Så den här veckan är det verkligen mycket roligt inbokat.

Nu är det frukost och sen morgonpromenad som gäller!

7 kommentarer:

  1. Kul att du kikar in hos mig & lämnar ett avtryck. Skulle ha svarat dig tidigare men inte alltid så lätt att hinna med som småbarnsförälder =)

    Jag har faktiskt följt dig ett tag, ända sedan i slutet av din graviditet. Tycker jätte mycker om din blogg =)

    Vilken söt liten sessa ni fått, grattis !! Förstår att du tycker hon är stor nu =) Själv har jag fått två bamsebarn på en gång, sonen vägde 4670g & dottern 5060g, vet inte vad jag gjort för att få så två stora onger =) hihi.

    Duktiga ni är som orkar renovera så med en liten. Vi bor oxå i hus, men kör ett rum i taget.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, du har verkligen en fullspäckad vecka framför dig. =)

    Mm, allt med amningshysterin är bara jobbigt. Klart man vill amma om man kan, men när man försökt att pumpa ut för att öka produktionen, amningste etc etc så ger man ju upp. Slutar ju bara med att man blir stressad och ingen mår bra av det. Ella har ju fått ersättning som komplement länge och nu tillslut ratat bröstet för att det kommer snabbare ur flaskan. Det ska inte behöva vara en kamp, barnen ska kunna äta sig mätta utan att kämpa tycker jag!. Sen blir man arg när man läser saker - som att Gisele Bundchen slängt ur sig att det borde vara lag på att amma? Jo, bra för dig om du kan! *grr*. Jag hade gärna ammat tills Ella var ca 7 månader så vi hade varit iväg till Thailand och det hade varit smidigt..Men nu funkar det inte.

    Skandal att de inte hade fått din journal på mvc! Klart man kan sitta och berätta - men meningen är ju att de ska gå igenom journalen med en, förklara allt osv. Sen får man med sig en kopia hem. Så är det iallafall här. Jag sa till min barnmorska att min kropp inte var gjord för att föda barn eftersom den inte svarade på igångsättningen osv. Hon sa tvärtom ;) När det väl satte igång så tog det ju bara 4 timmar och gick så smidigt som det brukar göra för omföderskor tydligen. Fast jag tänker nog iallafall att jag vill ha planerat snitt om jag får fler barn.

    Tänk att våra små funnits i "bara" ca 2 månader. Jag tycker det känns som att man haft Ella jämt i sitt liv.

    Ha en fin vecka tjejen, vi hörs snart igen.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. som en rolig vecka. Jag hoppas vi kan ses till veckan? :-)

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Just ja, ni var ju också iväg till Gbg :-) Som du säger, det är mys att ha det att se fram emot tillsammans! Känns som vi bara går om varandra nu, så vi behöver verkligen en "bara-vara"-helg :-)

    Jag och Liten ser fram emot onsdag! :-) Lät som ni kommer ha en toppenvecka! Förresten - är det ok att jag dyker upp lite senare än vanligt, framåt kl 17-18? Vet mer exakt på onsdag. Min chef är i stan nämligen, och jag vet inte hur länge vi behöver jobba tillsammans.

    Kraaam!!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig vecka, det ljuva mammalivet helt enkelt ;)

    kram på er!

    SvaraRadera
  6. så skönt att det går framåt på nätterna.. i morgon blir Ella 4 månader och då säger dom ju att allt ska bli ännu bättre =) får väll se hur det blir med en saken. Men nu ska vi börja med gröt och annat som får de att sova och bajsa bra. De små liven..
    Vi mår jätte bra. fullt ös hela tiden, precis som vanligt. Är rätt matt faktiskt, har en del sömn att ta igen efter damens förkylning. Hur går det med huset? kram

    SvaraRadera