lördag 2 oktober 2010

Den nya inkräktaren

För att fira igår så hade vi fixat barnvakt hos mormor & morfar, och sen skulle vi gå på bio. Men på eftermiddagen kände vi både två att vi orkade verkligen inte! Så vi åkte ut och lämnade Moa och sen köpte vi med oss sushi hem, hyrde en film och köpte lite godis. Det var tusen gånger bättre och vi passade även på att sova, vilket var välbehövligt. När klockan var runt 21 åkte vi och hämtade hem fröken igen. En alldeles perfekt 3 års dag med andra ord.

När vi ändå var i Skåre hoppade vi in på Babyproffsen för att köpa en ny babysitter. Gud så mycket fint och sött det finns och allting kostar självklart multum. Så det är mest se, men inte röra. Det mesta är ju faktiskt som man vill ha men egentligen inte behöver. Vi fick i alla fall tag på en som jag hoppas Moa ska tycka om. Däremot var det nog stans mest inkompetenta personal som jobbade där, herregud. Dit åker vi aldrig igen om jag säger så, sicke fôlk!

Idag kommer Johans föräldrar hit. Farmor vill nog mest mysa med Moa och farfar ska hjälpa Johan med renoveringen. Dom har också med sig våra små katter som dom passat sedan slutet på Juli, då Moa beräknades komma. Så nu ska det bli spännande att se hur dom reagerar på det nya huset och den nya lilla inkräktaren ;-) Sen kommer moster My ikväll. Det blir finmiddag och film för hela slanten! Så detta blir allt en fin dag.

Trevlig helg på er!

9 kommentarer:

  1. det är ju som bäddat för en fin fin dag. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt mysig 3årsdag och en supermysig dag som väntar er! =) Ha en fin helg! ♥

    SvaraRadera
  3. vi hade barnvakt förra helgen under 2 timmar, så vi gick ut och åt, verkligen guld värt för relationen! men jag hörde Lo:s skrik i huvudet, haha!

    svar: jag tror inte det är farligt med samsovning egentligen, men jag sover fruktansvärt dåligt med henne i sängen. hon sover i vagnen/spjälisen ibland hon med, men vissa dagar vill hon bara vara nära. manvän brukar ha henne på sin sida då, för jag ligger spänd och sömnlös ;)

    kram!

    SvaraRadera
  4. Det är faktiskt mysigare att sitta hemma å kolla på film. =) Men, ibland är det skönt att komma ut å hitta på nåt också. :D Men jag hade helt klart valt å sitta hemma.. framför allt annat! :)
    Jaa, jag hade ju lite problem innan, och sen hade jag den tjejen som jag har nu också. Men ragatan som fanns i stallet då, skrämde ju bort allas medryttare. Men, nu har hon flyttat för länge sen, så då kom medryttaren tillbaka. :)

    SvaraRadera
  5. Åh vet du! Jag blir så avundsjuk när jag läser om hur ni har det! Det låter så härligt.
    Jag är så jävla trött på att vara singel, utan barn.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som alla de gånger vi tänkt gå ut, slutat med att vi ligger hemma i soffan och sover alla tre :) Mysigast!

    Men åh jo vad träningen gick bra! Kändes verkligen toppen :D Kändes dock att men fött barn om jag säger så, men det lär väl bli bättre.. Kramis

    SvaraRadera
  7. Alla förutsättningar för en bra dag!!

    Ja visst finns det mycket grejer på babyproffsen, men som sagt inte så billigt! Personalen tycker jag också är si och så, det finns en som är lite bättre...

    Hoppas att kvällen är bra med My, det brukar bli bra=)

    SvaraRadera
  8. Håller med, allt är dyrt! Vi har en babybjörnen babysitter som vi fick ärva, helt ok. Vill dock köpa en bumbo, har du sett dom? Ser ut som små pottor, finns bla. på Babyproffsen. Hittade bilder på nätet -
    http://spacebabies.jetshop.se/bumbo-baby-sitter-c-107-1.aspx
    En kompis har en sån så vi ska testa så fort Ella blir helt stadig i nacken och om hon verkar gilla den så blir det nog en sån. =)
    Ha en skön söndag, kramis

    SvaraRadera
  9. Du ända sen Liam var bebis har jag sagt exakt samma sak om det stället!!!
    Tack gode gud att Barnens Hus och KöpBarnvagn finns!!!
    Senast jag var in var när jag var gravid och kollade efter barnvagn, och det var exakt samma tråkiga bemötande då...

    SvaraRadera