fredag 17 september 2010

Stackers barn

Sådär ja. Nu är verkligen allting helt avklarat som har med försäljningen av lägenheten att göra. Sista bankmötet var idag så nu kan vi lägga det bakom oss och enbart fokusera på det nya boendet. Måste säga att allting har gått himla bra och smidigt ändå, trots att vi fick barn, köpte hus, flyttade och sålde lägenheten på samma gång. Visst har det varit mycket (lite för mycket...) på en gång, men vi har fått mycket hjälp av våra familjer med allt från städning, flytthjälp barnpassning osv och det tackar vi verkligen för! Utan er hade det inte gått vet ni!

I morgon vid lunch ska vi åka ut med Moa till mina föräldrar. Där ska hon vara hela dagen och hela natten, det ni! Tänk vilken dålig mamma jag är hörrni som redan lämnar bort mitt barn över en natt, när hon endast är 5 veckor gammal! Stackers barn, kommer ju få men för livet. Hujedameja! :)

Johan och jag ska fortsätta att försöka få ordning här hemma, och det är lite (fruktansvärt mycket!) lättare när man inte har en bebis som kräver ens uppmärksamhet dygnet runt och som man måste bära runt på hela tiden. Det ska städas, lådor ska packas upp, det ska spacklas och målas m.m. Sen tänkte vi faktiskt njuta av att sova en hel natt utan att bli väckta varannan timme. Åh vad skönt det ska bli.

I kväll blir det en kväll i soffan. Johan är ute och går med Moa i bärselen just nu, sen ska vi börja med middagen, lax och grönsaker ska det bli och en film till det. Trevlig helg på er!

9 kommentarer:

  1. Det låter härligt att få sova en hel natt, passa på och ta ett glas vin eller två när ni inte har Moa oxå ;)

    Ha en bra helg, hoppas ni får massor gjort.
    Kramis Mira

    SvaraRadera
  2. Åh avd härligt vännen! Hoppas ni får en massa gjort och en underbart god natts sömn :) Men ja fy vilken mamma du är som lämnar bort, skäms på dig! Nej verkligen inte, Moa lär inte få men pga det, sarare tvärtom tror jag det är bra att "vänja" dem redan som pluttar :)

    Själv är jag en dålig mamma som tagit beslutet att sluta amma lilla E mer än morgon,kväll och ev. natten. det tar för mycket tid (om man nu får säga så), jag blir för stressad och ingen av oss mår bra av det. Han ligger bara och suger sig trött och orkar inte med ersättningen efter, som han verkligen behöver. Känns skönt att jag avlt det själv nu och försöker banka ur min skalle att skita i vad alla andra tycker, det ska fungera bra för min del.. eler oss båda. E mår inte eller bra av att suga sig trött och behöva vakna hungrig igen efter 2,5h när hela matningen totalt tar 1h också.

    Den där fikan får vi allt se till att ta till veckan tycker jag.. eller när du får tid över och det lugnar ned sig lite. Vore så kul att träffa er nu!

    Sov got och ha en toppen helg! Kramis

    SvaraRadera
  3. Hihi, jo hon kommer nog få men för livet av att vara hos dina päron, förmodligen är hon alldeles skrynklig av alla pussar när ni får tillbaka henne, och det är inte nyttigt har jag hört ;-) Hahaha...
    NJUT av sömnen och passa på att pussas på varandra istället när ni har chansen!!! :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, ja när de är fem veckor, då får man bara lämna dem .. fem minuter?? ENLIGT LAG.
    Så stööööört.

    Jag tycker det är bra och starkt att våga att INTE lyssna på alla "goda" råd och vad som är rätt och fel enligt [vem]?

    Lycka till med flytt/städ/sova!

    kram

    SvaraRadera
  5. Ingen dålig mamma alls. Inte kommer hon få några men alls. Det är ju kanon att det funkar så bra, de finns dem som aldrig lämnar bort sina barn och sen när de väl behövs så bllir det istället bara jobbigt när den enbart är van med mamma och pappa.
    Hoppas ni får en bra dag och natt ;)
    /Jess

    SvaraRadera
  6. Hej! Natten var väl inge vidare, ledsen Arthur som snorade och hade feber. Hans brosk kommer att hårdna, det brukar göra det någon gång innan de små liven fyller ett. Han låter ganska mycket, låter som han är konstant rosslig och snarkar även om han är frisk som en nötkärna. Det är många som kommenterar hans läten men vi är så vana med det nuförtiden.

    Vi har en bra dag annars, fick lite egentid med storkillen så jag njöt för fullt! Nu har jag skickat ut killarna så jag får städa lite i lugn och ro.

    Ingen stress med svar, svara om du vill, det är inget måste, jag ville nog bara skriva det jag skrev lite anonymt. Ta hand om er och visst är det lättare när man inte har en liten som kräver ens fulla uppmärksamhet! Packa fort!

    SvaraRadera
  7. härligt med en hel natts sömn, det kan ni behöva! :) det är väl lika bra att vänja bebisen att va med andra på en gång, tycker jag iaf :) då borde det blir det lättare för andra att passa henne senare också säkert :)

    SvaraRadera
  8. skönt för er att få sova, det är du värd!!

    SvaraRadera
  9. Jag är också en såndär hemsk mamma :P
    Min dotter sov hos sin farmor när hon var 7 veckor. Det var så skönt (om man nu får säga så?) att få sova en hel natt och bara ägna tid åt sambon.

    SvaraRadera