tisdag 7 september 2010

Idag får vi nycklarna, äntligen!

Mina fingrar är så små mot pappas stora...
Jag & Moa har varit vakna och uppe sen klockan 05 ungefär, nog för att jag hade kunnat sova längre med tanke på att vi var uppe mellan 02.30-04 också, men fröken var pigg och hungrig igen. Bara att sätta fart med andra ord, för fort ska det gå! Maten ska ju som sagt helst vara i hennes mun redan innan hon har vaknat, så det är inte lätt att hänga med alla gånger innan skriket från 3e världskriget sätter igång!
Nu har hon äntligen tagit en liten lur på sisådär välbehövliga 10 minuter, så fort jag satte mig här så vaknade hon igen haha. Jag säger ju det, man hinner inte mer än göra färdigt så börjar det om igen. Klockan är 10.30 ungefär och jag ska jag fröken mat igen, sen går vi ut på en förmiddagspromenad. Himlen är blå och solen skiner, det är oförskämt härligt höstväder ute.
I eftermiddag kommer mamma för att passa Moa, vi ska nämligen ner till banken. Äntligen ska vi få nycklarna till huset! Hoppas ni har en härlig tisdag!

10 kommentarer:

  1. Härligt att få nycklarna idag, vilken lyckokänsla för er =)

    Ella är likadan, vaknar inom 10 minuter när man lägger ner henne ( på dagarna). Har dock märkt att hon sover bättre i vagnen då.. Går en liten promenad och sen kan hon sova i 3 timmar typ. Då hinner jag greja massor, härligt. =) Annars har jag inte en minut över känns det som.

    Vilken fin bild ♥

    Å igår skrev du om storlekar på kläder - klart man vill ha kläder i rätt storlek och även 50 går ju åt. Min Ella har fortfarande 50-56 och hon blir 6 veckor på fredag, så det beror ju alldeles på hur barnen är.

    Hoppas ni får en finfin dag, kramis Mira

    SvaraRadera
  2. Åh va kul att ni äntligen får nycklarna!! ha en fin höst dag ni med! kramar

    SvaraRadera
  3. Vad gött att äntligen få flytta!!!
    Jag kan trösta med att de sover lite längre stunder när de blir större, så du kommer få lite längre vilostunder. ;-)

    SvaraRadera
  4. åååå så roligt, grattis.
    Söta små fingrar.. dessa underverk. Dom kan verkligen konsten att ställa till för nattsömn och annat =) men allt går bra hemma? kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få nycklarna. Skoj med ny bostad också...Måste kännas jättebra..:)

    SvaraRadera
  6. åååhhh lilla handleden! :)
    skönt med husflytt äntligen! det blir säkert kanon för er, gud va mysigt!!

    SvaraRadera
  7. Så spännande att ni nu fått nycklarna! Ska ni flytta in direkt eller måste ni fixa med något först?

    Och vilken underbar bild! Man inser inte hur liten dom är egentligen...och jag tror inte att mina barn haft så små händer. Dom har fötts med stora "manshänder" direkt, haha

    Kramar

    SvaraRadera
  8. söt bild, hihi!

    svar: tråkigt att inte amningen funkade :(

    SvaraRadera
  9. Har en liten kille på 2mån som också bara tar powernaps här hemma. Det enda som gäller är långa promenader då kan han sova i 2 timmar :)

    SvaraRadera
  10. Aaaaw, söta handen :D
    Jag dör lite!

    Hoppas att ni har det bra.
    Kramar

    SvaraRadera