onsdag 8 september 2010

Fina fossingar

Sötaste sockorna - gammelmormor kan hon!

Idag var vi uppe tidigt, runt 05 rättare sagt. Det är runt den tiden fröken brukar vakna så då är det lika bra att sätta fart på dagen (hur galet det än låter!). Hon fick mat och jag kaffe, sen hann vi tom mysa lite med Johan innan det var dags för han att sticka iväg till sjukhuset. Sen tog vi en tidig promenad vid 08 snåret, runt Herrhagen och längs med kanalen. Känns så skönt att jag kan gå längre sträckor nu och att det inte gör så ont av snittet längre, Moa sover ju så gott i vagnen med.

När vi kom hem fortsatte hon sova, så jag har hunnit med en del på egen hand. Såna vardagliga sysslor som disk och tvätt. Nu börjar det närma sig lunch och sen tar vi nog en till promenad. När jag får tid tänkte jag också beställa bilder från Crimson på Moa. Gud vad man tar mycket kort, och tur är väl det! Men vill gärna ha i vanliga kort också, och göra förstoring på något riktigt fint. Vi får se vad vi bestämmer oss för.

Hade tänkt att packa lite också inför helgen, det mesta är ju redan klart, men det allra sista vore skönt att få undan också. Men vi har ju inga kartonger kvar insåg jag i samma veva som jag skulle sätta igång. Åh vad det ska bli skönt att slippa bo bland flyttkartonger! Ska bli så roligt att inreda nya stället också, vi har ju lite att renovera. Inget större dock, utan mer nya golv, tapeter, köksluckor och dyl. Ganska så lätta saker att åtgärda. Mest roligt ska det ju bli att få inreda Moas rum såklart, dags att börja leta efter inspiration!

Kram på er!

15 kommentarer:

  1. Det låter himla roligt att få inreda! Ser fram emot vårat framtida husköp :D

    SvaraRadera
  2. sötaste sockarna till lillan. Är själv på jakt efter raggsockar, får nog bli köpa för jag har ingen som stickar åt mig )=
    ville du ha jeansen till Moa? mejla mig i så fall don adress, jag inte den kvar.
    hoppas ni ahr en bra dag med promenader och att du finner lite inspiration till nya huset. kram på er

    SvaraRadera
  3. åå vad roligt, hon kommer bli så fin. Jag skickar dom på fredag så du borde ha de på måndag. Hoppas det är OK? kram på er

    SvaraRadera
  4. Måste också framkalla kort. Vet inte varför det blir så sällan?
    Roligt att få inreda barnrummet. Hoppas att du kommer att visa hur fint det kommer att bli :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. vilka mysiga små skor :)

    ja usch vilken eftermiddag vi hade, men nu är allt bra.. Ellen mår bra och tänderna är kvar, o hon älskade att vara hos tandläkaren, lovar ju gott haha!

    SvaraRadera
  6. Vilka söta sockar! Oliwers mormor (min mamma) stickar en massa hon med =)

    SvaraRadera
  7. Ja faktiskt så sover han i sin egen säng sen typ 2 dagar efter vi kom hem :) Känns jätte skönt då vi alla tre sover mycket bättre så. MEn egentligen vill vi ha han i våran säng, men det kommer väl de med. MEn v isst känns spjälsängen stooor, försöker bädda in han med täcket så mycket det bara gå, samt snutten runt huvudet så han känner sig inbonad!

    Allt är bra annars, vi har dte super gott. Dagarna går i ett men som sagt jahg som gärna blir rastlös av att bara vara hemma. Sagtt igår och tänkte om vi haft en enda dag sne vi kom hem utan besök eller träffat nån, och tror inte det! Men mitt eget val. Imorgon däremot har jag tänkt ta en dag hemma för att bara få vara och dels kunna städa och tvätta undan :)

    Tack, mår bättre med inte helt kry, tråkigt! Vi längtar efter att få träffa er. Hoppas allt med flytten går bra nu i helgen :D

    Och herregud vilka söta sockor!! :) Kraamis

    SvaraRadera
  8. Oh vad fina sockor och så pyttesmå fötter. :D

    / Annso :D

    SvaraRadera
  9. Det har varit och är rätt jobbigt med amningen men har så svårt att släppa det. Vill så gärna och man tror ju hela tiden att det ska vända. Det funkar ju tip top på ett bröst så varför skulle det inte kunna funka på det andra? Var iaf på amningsmott idag och de trodde att det var nåt som kallas white spots, typ att det är för mycket mjölk och att det skapas för stort tryck och då kan det bildas klumpar. Jag vet inte om jag tror på det hela men jag får ge det en chans. Man ska äta nån slags emulgeringsmedicin som finns på Hälsokosten, har köpt så nu ska det testas. Tack för ditt pepp, det betyder mycket! Grattis till huset, hoppas du lägger upp lite bilder. Ligger det centralt eller flyttar ni ut på landet?

    SvaraRadera
  10. mmm Ellen barnbidrag kommer också gå till Kappahl den här månaden, inga blöjor och våtservetter ;)

    hoppas ni haft en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  11. så söta små skor, ser så mjuka ut!! Ja hon sköter sig verkligen! hihi min stora lilla tjej! HUr mår ni då? går allt bra med mammalivet? kramar

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara sockar! =)

    Hur mår ni idag?

    SvaraRadera
  13. Här var vi också uppe 5 ;)

    SvaraRadera