lördag 4 september 2010

Första familjeutflykten

Här har vi varit vakna sen 04.30, faktiskt helt ok om ni frågar mig. Vi är morgonpigga både jag och lilla Moa. I dag är det klarblå himmel och strålande sol, en riktigt vacker och klar höstdag! Vi ska åka ut på en liten familjeutflykt idag. Johan ska klättra och vi ska titta på, fika och ha det gott i solen. Ska strax fixa lite mackor och ta med och packa skötväskan och fixa mat till Moa, sen åker vi iväg!

Det ska bli rätt så gött att få på sig ett par vanliga byxor och stövlar idag, när man gått omkring i kjol/mjukisbyxor och tofflor sen mitten av graviditeten liksom! Efter att vi handlat klart åt mig igår, så åkte vi till Barnens Hus och fortsatte att shoppa åt Moa. Blev en BabyBjörn bärsele, modell Active. Vi provade den här hemma igår både Johan och jag, och gud vad skönt det var för ryggen. Perfekt! Moa verkade också tycka om den som tur var. Sen fick hon en skötbädd med Tummen på och en rosa/brun Babysitter från Babyseat. Uuuh va di kôster dessa ongera :-)

Nu är det dags att sätta fart, ha en riktigt härlig lördag och njut av den fina dagen!

9 kommentarer:

  1. hahahaha, ja fy fan va det kostar. MEN kan man köpa sig bekvämlighet så varför inte =) hopps ni får en riktigt mysig dag tillsammans lilla familjen. kram

    SvaraRadera
  2. Hej! och tack för din kommentar. Skulle inte du kunna skicka över din mail så svarar jag hellre dig så?! Tänkt skriva till dig hela veckan men det har liksom inte blivit av...kram och ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Haha ja barn kostar kan jag tänka mig. ;D
    Oh Tummen är juh så söt. Kan tänka mig att fröken var nöjd då. :D

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni haft en härlig dag i det strålande vädret♥

    Tror att det är en Babybjörn active vi har oxå. Fick tummen ur och provade den ordentligt igår, Ella trivdes oxå bra i den. Då kunde jag diska... ;)Himla smidigt. Ska snart åka till Finland oxå - det är ju smidigt att ha bärselen på båten istället för vagnen.

    Tiden går helt otroligt fort och man har som du säger fullt upp hela tiden. Det spelar ingen roll - man tycker att man "bara" är hemma en dag och ändå hinner man knappt nåt. Vissa dagar hinner jag knappt äta lunch ;).

    Och att allt kostar till barn.. det är ju egentligen helt sjukt hur mkt pengar allt kostar. Tycker inte man får nåt för under 500lappen. Och allt är ju "bra att ha" typ..Jag har tur och har fått köpa en del från kompisar, ärvt en del osv.

    Ha det så mysigt imorrn när ni ska gosa med era katter.. =) Hur reagerar de på Moa? Syrrans katt var jättefundersam, kom nära Ella, luktade men försvann så fort Ella fäkta till med armarna. Samma med mammas hundar - fast de ska vakta Ella mer. Är vi ute och går så ställer sig ena hunden på bakbenen hela tiden för att kolla att Ella är med i vagnen.. ;)

    SvaraRadera
  5. Gud vad härligt med utflykt, bästa vädret ever idag ju!!!!
    Vad blev det för färg på bärselen? Vi köpte en brun/ cremefärgad.
    Billy väger ju säkert över 9 kilo nu men den funkar rätt ok fortfarande, man orkar ju bära han mer än dubbelt så lång tid som på armen iaf!!! ;-)
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni hade en härlig dag!! tur du är mogonpigg när din lilla sessa också är det, hihi!!
    Kramar på er!

    SvaraRadera
  7. det är verkligen super.. men jag blir alltid klippt sist, typ skomakarna son =) Hoppas ni hade en jötte mysig dag igår. vad hittar ni på idag? stor kram på er goingar

    SvaraRadera
  8. Gud va jag önskar att jag också var morgonpigg, tänk så många fler timmar ni har varje dag, ska försöka bli bättre på det :) hoppas utflykten blev lyckad och ni haft en mysig helg! många kramar från oss i Malmö

    SvaraRadera
  9. Vi har också Babybjörn Active. Tycker att den funkar klockrent! Melly vill inte alltid sitta i den dock. Och det kan jag förstå. Så länge dom är vända inåt så ser dom ju ingenting och det är väl inte så himla roligt kan jag tro. Men blir nog bättre när dom blir lite större och kan sitta vända framåt och kika på världen :=)
    Är allt bra med er annars? Känns det som att ni kommit in i er nya vardag?
    Kram kram

    SvaraRadera