fredag 3 september 2010

Äntligen fredag!

Det har varit en tuff & hektisk vecka för den här lilla familjen.

Johan har ju börjat läsa igen som sagt, det är visserligen på distans, men den här första veckan hade dom otroligt långa introduktionsdagar på universitetet. Och för att han skulle kunna koncentrera sig på det helt och hållet, så har jag tagit Moa hela nätterna också. Slitsamt och som sagt, tufft! Johan har varit helt slut när han kommit hem sent på kvällarna. Men nu är det äntligen fredag och Johan har hemmastudier, så natten som var så tog han Moa så jag fick sova EN HEL NATT! Det var verkligen gudomligt skönt, jag somnade nog innan jag la mig i sängen igår haha. Nu känner jag mig som en glad mamma igen med lite mera energi! I morse skiftade vi igen, så vid 07 tiden tog jag över så Johan får sova ett par timmar innan vi sätter fart på denna dagen.

Nästa helg är det äntligen flyttdags också! Vi ska till banken på tisdag och skriva det sista och få nycklarna, så from då har vi ju tillgång till huset. Men det är ändå smidigast för alla som ska hjälpa till, om man flyttar det mesta på lördag. Ska bli så skönt att få detta avklarat nu. Försäljningen av våran nuvarande lägenhet är också klar, och köparen ska flytta in här 4 okt. Skönt att det inte är någon stress med att tömma lägenheten och flyttstäda i alla fall.

I dag ska vi ut på lite ärenden. Mamma Mel behöver nya skor och kläder och Moa behöver en bärsele. Och ikväll blir det hemmamys för hela slanten. God mat, en gottepåse och massa avsnitt av Sons Of Anarchy säsong 2!

9 kommentarer:

  1. Låter toppen men shopping vännen. jag tog en runda igår och fick med mer än tänkt hem :P mn det är vi värda efter alla dessa månader ;) härlgt med en hel natts sömn. Vår prins har börjat vakna en gång per natt igen.. men vad är det eg? :P
    Skönt med flytt nästa helg, gott när ni är klara :)

    Hs en toppen dag/helg. kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt med flytt till hus! Hoppas ni har mycket bärhjälp ;).
    Med oss är det bra förutom att Ella har ont i magen rätt ofta. Drar ihop sig, pruttar som bara den o gråter. Vet inte om det är ersättningen som gör det.Ska prova minifom o se om det hjälper.

    Hoppas du hittar allt du behöver på stan. Ska du ha bärsjal eller typ babybjörn bärsele? Vi har en babybjörn, ska börja använda den. Tycker det ser så mysigt ut med bärsjalar dock.. ;)
    Ha en underbar helg, vila mycket!
    KRAM Mira

    SvaraRadera
  3. Vi har använt Babybjörn bärsele till Oliwer o de e superbra! Funderar på att sälja den ja har...köpte en ny o nu hänger den bara i garderoben för Oliwer e för tung för att vi ska orka släpa på han i den... men de e underbart o ha dem i en sån...rekomenderar verkligen de! man får händerna fria o bebisen sover sött =)
    kram

    SvaraRadera
  4. det är klart att man är naken i ett omklädningsrum/dusch, det var inte riktigt det som var grejen utan att jag känner mig obekväm med att sköta grundlig intimhygien osv där.. Nakna kroppar har jag inget emot men jag föredrar att ha på mig trosor åtminstone när jag smörjer in mig på offentliga platser. De skulle även kunna ha små bås för sånna som mig som inte gillar att vara naken inför främlingar... Men det är jag det :)

    SvaraRadera
  5. Grattis till husköpet! Låter som ni löst det väldigt smifigt både med flytt och allt som blir efteråt med det "gamla" boendet. Ha en trevlig fredag & helg.

    SvaraRadera
  6. Skönt att du fick sova, det behövs! förstår inte hur ensamstående mammor klarar sig, de är imponerande!

    Ja jackan måste jag helt klart spana på nästa vecka, tror den kan bli riktigt bra, inte för att hon behöver fler jackor men men ;)

    ha en bra början på helgen och en riktigt mysig fredag!! kramar

    SvaraRadera
  7. oj vilken vecka.. hur går det för johan i skolan då? Jag har också en bra bvc tant. underbart hjälpande och stöttande. Det gör att man känner sig lite mer ra i ryggen.. Egen tid är super viktigt.. jag ahd einte klarat detta utan den. Även om det inte är så ofta.. henke jobbar ju spom en tok, så är den dubbelt så uppsakttad när jag får den =)
    hittad e du en bärsele förresten??
    kram på er

    SvaraRadera
  8. Det lät som en tuff vecka men en brutta som du klarar allting. Härligt att ni snart får flytta in i huset. :D

    SvaraRadera
  9. KOlla till höger i min blogg där har ja annons på BabyBjörnen och åkpåsen till den!
    Har inte satt nått pris för ja tycker de e så jobbigt haha...men kom med ett förslag så får vi se om ja nappar!

    SvaraRadera