tisdag 21 september 2010

Dags att välja kök


Tror nog inte att det finns något mysigare?

Vi har haft en riktigt bra dag faktiskt. Johan tog morgonpasset så jag fick sova ända till 07 innan fröken vaknade igen. Sen var det kaffe och frukost för mig och Moa medan Johan åkte iväg till skolan. Sen blev det en skön 40 minuters morgonpromenad, det har varit riktigt fint höstväder ute idag. Väl hemma igen tog vi oss en vilostund i soffan. Skönt!
Efter lunch kom mamma förbi för att snosa bebis och dricka kaffe. Och när Johan kom hem så var det dags för en promenad igen. En timme var vi ute, skönt att bara gå omkring och prata samtidigt som Moa sover så gott i vagnen. Men hon börjar vara vaken mer ändå under promenaderna, hon tycker om att titta på allting som händer runtomkring.
Nu är klockan redan 19, dagarna försvinner så fort verkligen! I morgon ska jag träffa Malin och sen på eftermiddagen kommer dom från Härjedalskök för att gå igenom det nya köket. Vi har redan bestämt vad vi ska ha för diskho, fläkt, arbetsbänk, diskmaskin och kran. Och att vi ska ha ett vitt kök. Men det finns ju miljontals olika nyanser av vitt och miljontals olika sorters luckor och skåp, så vi får se vad vi kommer fram till. Spännande!
Nu ska jag och Moa mysa i soffan igen medans Johan fixar till kvällens middag!

17 kommentarer:

  1. Vad spännande att göra om köket :) Renoveringar är alltid kul. Va duktig du är som går så! Hoppas ni njuter riktigt ordentligt av tiden hemma tillsammans, den är ju så härlig. Sköt om er. Kramar!!

    SvaraRadera
  2. mmm, mys pys. JAg älskar när lillan somnar hos mig och vi har all tid i världen att bara gosa i soffan. Händer dock inte så ofta nu för tiden. Bra tips med vikten där. ska kolla in det. ha en mysig kväll. kram

    SvaraRadera
  3. Fy va roligt med nytt kök! :) Förstår att det kanske kommer bli svårt att välja, men jag är säker på att ni kommer välja något som verkligen passar er =) Ni har ju ändå kommit en bra bit på vägen med en del saker till köket. :)

    SvaraRadera
  4. Ja tråkigt för dom som tyckte detm Men skönt för oss som tyckte/tycker tvärtom! :-)

    SvaraRadera
  5. Hej! Va roligt att du gillar mina mössor och vill göra en beställning. Tyvärr har det rosa molntyget tagit slut. Jag har bara i rött, brunt och orange kvar. Kika gärna in på min nya syblogg: http://mirasmamma.blogg.se/syblogg/?tmp=22093942

    Där kan du se vilka tyger som finns hemma just nu. Jag kommer säkert att beställa hem av det rosa molntyget igen men jag kan inte säga när det kommer att ske.

    Hör av dej om du hittar något annat tyg du gillar.

    /Therese

    SvaraRadera
  6. Va roligt med nytt, spännande och se resultatet sen

    SvaraRadera
  7. Med oss är det bara bra, så himla mysigt att vara hemma :) Hoppas ni får en toppendag och att det går bra att välja kök. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Haha shoppandet är utfört. Bidraget slut igår ;) skämåsido!

    Tränar på Njoy på kasernhöjden, nära och bra. Och ja det verkligen sprätter i benen, men en vecka kvar nu.. lite drygt! Men som du säger, får ge det tid.. det får ta den tid det tar att gå ned alla kilon. Dumt att gå ut för hårt ifrån början.

    Ja, jag antar jag kommer få gå på möte igen med min riktiga barnmorska då ajg inte kommer träffa henne på fredag tyvärr. Men hoppas allt går bra och är som det ska. Men åh jag vill också ha min mvc journal, får försöka komma ihåg att säga till det. Kul att titta tillbaka i om nått år, eller med nästa barn och jämföra :)

    Oj natt jobb heltid? Hur har du orkat? Jobbade natten ett halvår och herregud så fel det blev fast ändå gött med dagen fri.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas det gick bra på mötet vännen! :-) Vill tacka igen för mysig träff och för att vi får låna så underbara kläder till Liten!! Det är vi väldigt tacksamma för :-)

    Hoppas vi hörs/ses snart igen :-) Kramkram!

    SvaraRadera
  10. Ja visst går dagarna fort när man har en liten en... Jag har kommit på att tiden går fortare sedan man blev förälder...i alla fall så känns det så :) Dygnen måste ha färre timmar nu än innan *haha*
    Det gick jättebra att ha Melody med på jobbet. Hon var så snäll så, och hon charmade hela personalstyrkan *hihi*
    Hoppas ni får en bra dag idag och att det går bra med köksplaneringen.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Du har blivit utmanad... Gå in på min sida och kolla!
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej igen:) Jag har bestämt mej för att beställa hem rosa molntyget igen. Skrev igår att jag inte skulle det, men har nu fått flera beställningar på tyger som är slut, så det blir en tidigare beställning än vad jag tänkte iaf.

    Jag behöver dock veta om du är intresserad av mössan och dregglisen fortfarande. Hör gärna av dej så snart du kan! Jag kommer att beställa ikväll. /Therese

    SvaraRadera
  13. Va roligt!

    Då beställer jag hem det.
    Maila gärna vilken storlek du vill ha på mössan och vilken adress jag ska skcika paketet till sedan.

    (mirasmamma@hotmail.se)

    SvaraRadera
  14. ja barn är ju de ljuvligaste som finns <3 hoppas att ni har det bra!

    kramar!

    SvaraRadera
  15. hoppas ni har det bar i det nya och att allt går bra med lilla damen. kram på er

    SvaraRadera
  16. Vi blandar lite mellan 1&2, men tyckte 1 börjar bli lite litet så 2 passar bättre, men visst kan de läcka nångång, vi får liksom vika dem nedtill på nått vänster. Men E kissar såpass mycket att vi fick byta väldans ofta men det gör vi iofs nu med. Får för oss så fort det är lite lite kiss att han vill ha ny :P OM han kommer lära sig det! ;)

    Trevlig helg så hörs vi på sön! Kramis

    SvaraRadera