tisdag 24 augusti 2010

Jag saknar ingenting akut

Skruttan sköter sig måste jag säga. Hon vaknar (än så länge) 2-3 ggr per natt (oftast runt 2 & 5) och är hungrig. Och då ska det gå unna, helst så ska ju maten då redan vara i munnen innan hon slagit upp sina blå. Men riktigt så snabb är inte mamma och pappa. Så det kan bli lite skrik innan vi kommer till ro, men sen är hon så nöjd. Äter och somnar gott om igen. Det är helt klart godkänt enligt mig!

Av naturliga skäl så blev det ingen Winnerbäck konsert för mig i fredags. Kändes lite trist då jag sett fram emot det så länge, men det är ju som det är. Tur att jag sett honom sisådär 6-7 ggr förut ;-) Men min kära systeryster köpte i alla fall med sig hans nya dvd som såldes på konserten, så den ska jag se idag.

Sen kommer Emma på besök i eftermiddag också, mys!

25 kommentarer:

  1. Ersättning på tetrapak är superbra att ha på natten, vid sängen...bara att hälla upp, det har vi till Lisa än...ifall hon skulle vakna :)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. vilken mysig bild på lillan. Helt rätt, man ska alltid göra det som känns bäst. Jag ger ella Ersättning varje kväll för hon saver så gott och länge på det. klart jag hade velat hel amma i 4 månader minst, men nu funkar inte det.. hon blir inte mätt. Så vad ska man göra =)

    Idag ska vi på läkar kontroll på Ella. Så sa jag försöka ta ett tag i hennes garderob. Hoppas ni får en mysig dag med winnerbäck ovh Emma. kram på dig

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vad rolig du är, jag förstår precis vad du menar med paniken, och man är ju lätt livsfarlig när man vaknar av ett gallskrik och ska snubbla upp och göra flaskan som om det brann liksom, hahaha...
    Du kan väl trösta dig med att det var smått skitväder i fredags, det blir nog mysigare med DVDn ;-) Hihi...
    Liam går på skolan mellan 8-13, så om ni orkar ngn förmiddag nästa vecka, dag spelar oss ingen roll :-D
    Hur går det med lägenhetsäljandet?
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tänkte också tipsa om tetrapacket - men såg att en redan gjort det :) En vän till mig som inte ammade använde dom alltid på natten då man inte behöver värma dom...och när hon for ut då det enkelt bara var att ta upp den ur skötväskan :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ååh, fin hon är!! Och ni är ju så söta tillsammas allihop =) Jag vill också ha en bebbe!! Haha :D Men, det får vänta till nästa år. =)

    SvaraRadera
  6. Men gud vad fin hon är lilla sötnosen! :) Tänk att vå underverk kommit så tätt, hihi! ;) skönt att ni bara är och tar igen er. Själv ska jag idag ha lite "egen tid" lämnar grabbarna hemma för att spendera lite tid med vänner o fika på stan, men o så tomt det kommer bli. Längtar väl hem innan jag ens kommer utanför dörren, men det ska bli skönt också. Ikväl unnar vi oss ett restaurangbesök samt bio och tillkallar mormor som barnvakt. Ansåg vi måste passa på att "unna" oss nått nu innan A börjar jobba igen på måndag. Kommer väl bli lika tomt kväll, inte få natta lillen och den mysiga kvällsstunden. Men kan behövas (sjukt att säga efter två veckor!) men en liten stund bara vi.

    Hoppas ni får en bra dag! :) Kramisar

    SvaraRadera
  7. Såg dina kommentarer nu :P

    Ja han sover hela natten, nästan. Nån gång kan han vakna vid 04-04.30. Vi anser att så länge han verkar må bra väcker vi honom inte på nätterna för att äta, BVC sa även de att så länge han växer så är det ok att han sover, skönt!

    Men gud, det här med ammning har blivit för stort. Alla kan/vill inte. Vi har försökt pumpa ur, dock med handpump men fick ge upp. Tänkte hyra en elpump, men jag har nog för dåligt tålamd för det, tyvärr. och efterosm han tar bröstet får det bli så. Vilket jag iofs inte klagar på! Dock tog det upp emot en timme i början vilket inte kändes roligt utan mer stressande, men nu är det 20-30 min sen ersättning. Hursom om det är ersättning eller ej, huvudsaken är att de växer och mår bra :)
    Vi kör med sempers tetrapack som är färdiga, känns bekvämast då de är färdiga och det inte är så mycket han ska ha, 50ml per gång. Testade igår att ge han helt mål med ersättning oh det funkar ju lika bra det, dock vll jag ju amma så vill inte lbi så bekväm att vi gör det mer än i nödfall :) Men som sgat, bara de mår bra och växer. Dte är det viktigaste! Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så söt hon är, blir galet sugen på ett syskon till Ellen när jag ser din/er goding!! ha en fin dag vännen! kram

    SvaraRadera
  9. Å snuttisnutt! Härligt att hon sköter sig så, lilla tjejen. Längtar så till imorrn :-)

    Hoppas ni har en bra kväll! KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. jo tack jag tycker att jag mår bra än så länge! när man läser om tvillinggraviditeter så blir man ju lätt skräckslagen, eftersom det står överallt att det ska va sååååå mycket jobbigare och man måste va såååå mycket försiktigare, alla risker och krämpor ökar osv osv... så jag är nöjd varje dag jag mår bra :)
    skönt att ni verkar få sova skapligt på nätterna än så länge! det ser så mysigt ut! :)

    SvaraRadera
  11. jag har slängt upp lite kläder som kanske skulle passa lilla damen i smaken =) hoppas ni har det bra där hemma. kram

    SvaraRadera
  12. Åh skulle du ha varit och kollat på Winnerbäck? tråkigt att du missade det. jag har också sett honom en massa gånger de senaste 11 åren *älska*

    SvaraRadera
  13. Förresten...kommer du att skriva någon förlossningsberättelse? Det vore roligt att läsa hur det gick till när lilla sessan kom till världen. Men jag kan förstå om det känns jobbigt att skriva ner och gå igenom allting igen...
    Hoppas ni får en fin dag.
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Åh! Har du oxå ersättning :) Det är så bra. Då kan man dela på matningen. På natten byter jag blöja. M värmer vatten o blandar och sen matar han. :)

    SvaraRadera
  15. det gjorde vi i början med. Men det blev för jobbigt och vi gick över helt på erästtning efter några veckor. Mycket bättre :)
    Kram

    SvaraRadera
  16. nej det är skit svårt att veta. JAg håller på att fundera för fullt över hur jags ka göra med amning/ersättning. just nu känns det faktiskt skit jobbigt.men men.. det tar sig snart. hoppas ni har en mysig fredag och njuter för fullt av familjelivet =) kram

    SvaraRadera
  17. ååå, jag vet precis din känsla, när Ella var ca 5 veckor var hon sådan. Helt galen.. jag var tokig på henne och som du säger, man känner sig ju sämst i världen. MEN det är man verkligen inte och som tur är gå alla perioder över, men dom är lika jävliga när de kommer ändå. Vi har en dålig period nu.. måtte den ta slut snart annars åker hon in på blocket =) Sover moa bra på nätterna? kram på er.

    SvaraRadera
  18. det är klart det spelar in vilken "typ" av bebis man har, jag menar bara att så länge de inte har kollik och skriker dygnet runt kommer alltid att finnas stunder över. Vad man väljer att göra med de stunderna är en annan femma :) med andra ord så stämmer i alla fall intre dett alla försökte "skrämma" mig med innan - att man inte hinner något alls med småbarn, för jag har då tid att göra både det jag vill och INTE vill ! man får bara prioritera lite mer än tidigar !!

    Lillskruttan är hur som helst väldigt söt !! Ha en toppen dag :) Kram

    SvaraRadera
  19. Alla kläder du vill ha är dina.
    har du mejl så kan jag mejla dig konto nr mm och du kan mejla din adress till mig. Jag ska bara betala räkningar sedan sak jag svara på dina kommentarer =) kram

    SvaraRadera
  20. Det är så jobbigt att man ska behöva känna en sådan press inför amningen. MEN jag har bestämt mig för att ta det som det kommer nu. Idag har jag tex ammat på natten, och gett flaska med ersättning på morgonen och ammat en gågg på förmiddagen. så jag altinerar lite just nu. Får se hur det går. Lillan har problem med sin lilla mage, stackarn. Så jag har fått tips att prova med raps olja i ersättningen. ska köpa det idag. Vad skönt att moa är så snäll och sover gott. Det gör susen för mamma humöret. Hoppas ni har en fin dag. massa kramar till er sötnosar. glöm inte mejla mig caroline@aid.se

    SvaraRadera
  21. Hej sötis!
    hoppas ni njuter av att vara tre! går allt bra med prinsessan?
    javisst är koftan mysigt, jätte mjuk och härlig och perfekt pris ;)

    ha en mysig helg ni med!
    kram

    SvaraRadera
  22. Tack snälla för din fina kommentar. Hoppas ni mår bra allihopa och börjar landa efter den oväntade starten ni fick. Sköter sig Moa nu?! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  23. vi är klara med det som ska vara klart nu =) men det är mycket kvar. Trappan ska bli vit och "sättas igen" men det blir nog ett vår projekt. Mer pengar måste sparas och lillans rum går före =) Men efetr det är nedervåningen klar, ska fixas lite blommor och annat i fönstren, men det blir höst pyssel. Övervåningen är helt okalr, vi har börjat i vårt sovrum, lagt goölv och målat. Så där sak listat mm. Sedan blir det att fixa Ellas rum. Efetr det sak vi nog vila något år och spara pengar till badrummet där uppe mm. Hur ska ni göra? behvs det renoveras? men så roligt att "få" hus nun när vi är mammor. Nära till lekplatser, gräs och skog. Jag har också fynadt på lite bloggar. älskar att göra kap.hoppas ni har en bra söndag. kramar

    SvaraRadera
  24. Sv. Jag tror att Tore tycker att det är lika jobbigt som sina föräldrar att storebror är så morgonpigg, haha.

    Hoppas att allt är bra med er? Antar att lilla Moa växer så det knakar :)

    Kramar

    SvaraRadera
  25. Jag går upp på nätterna under veckorna eftersom att Micke jobbar men på helgen sparkar jag upp honom när Leo skriker ;P

    SvaraRadera