måndag 23 augusti 2010

14 dagar.




Moa är redan 14 dagar gammal idag, det känns himla konstigt. Hur kan dagarna försvinna så snabbt? Det var ju precis nyss som jag fick upp henne på bröstet för första gången. Det går inte ihop. Å andra sidan har vi ju bara varit hemma i 3 dagar, så det har väl med det att göra också.
Vi börjar fatta galoppen här hemma. Vi tar det i våran takt, lär känna varandra sakta men säkert. Vi lever i bebisbubblan och myser mest hela dagarna och tar igen oss. Precis som det ska vara. Efter våran tuffa start tillsammans behöver vi ladda batterierna och samla krafter, både vi och Moa.
All kärlek.

24 kommentarer:

  1. Gud va fina ni är =) och lilla Moa är bedårande =).. Massa grattis igen och ha det massa mys nu!!! kramar från mig och Ricki

    SvaraRadera
  2. Ja mys å njut av tiden! Alla sa till mig, "Njut tiden går så fort!" Å ja herregud, det gör den! Jordan fyllde ju 3 igår! GAH!

    Självklart gör jag en tavla! Maila mig alla uppgifter så fixar jag en! =) katharina@kuldsaar.se

    SvaraRadera
  3. hon är hur söt som hellst lilla Moa! Och det är bra att ni bara myser och tar allt som det kommer :) Hoppas att ni får en jätte fin måndag!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. O vad söt hon är!!!
    Sa jag inte att tiden skulle börja skena när hon väl var ute? ;-) Hihi...
    Njut, njut, njut, men känn ingen stress för det blir aldrig mindre underbart :-)

    SvaraRadera
  5. Ååh vad ni är fina, alla 3 :) Njuut!!!! Jag längtar såå tills vi "kommer ikapp" här o min familj å tills vi ses!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin familj ni är! Moa ser underbar ut! Tack för din söta kommentar, haha! Jo man måste hålla sig fräsch vet du så man inte skrämmer slag på sin man, nej, det var ett skämt.

    Men du, att du orkar svara på kommentarer.. Fast det kanske äravkoppling också det, och om Moa sover så kan man ju inte gör aså mkt annat än att greja vid datorn. =)

    Vi mår bra, tack för att du frågar. Det går väldigt bra med två barn. Den stora skillnaden ör väl kanske att man som man och fru får ännu mindre tid med varandr,a man ser varann i förbifarten så att säga. Viktigt att vara uppmärksam så att inte relationen går i kras... Man fokuserar så mkt på barnen. Men jag ska se till att vi kommer ut en sväng bara jag och min man, får gå ut och äta eller ngt.

    Njut nu av lilla skruttan, det är så underbart med ett första nyfött barn. Man njuter inte på samma sätt med nr två när det är ett spädbarn.

    Kram till dig och familjen

    SvaraRadera
  7. ooo så söt och liten hon är lilla prinsessan. Hoppas allt är bra med er!!
    Jag har skickat mail till dig!! kramar

    SvaraRadera
  8. Fina, fina tjejen!! :-) Som jag tänkt på er!! Jag vill absolut ses, kul att du frågar! :-) När kan du? Jag kan senare idag och framåt under hela veckan (till helgen ska vi bort), du/ni får bestämma ;-)

    Må gott så länge!! KRAM

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder på er söta Moa, älskar bilden när hon ligger och myser hos pappan sin! ha en mysig dag med din fina lilla familj! kramkram

    SvaraRadera
  10. Hon e så underbart söt lilla Moa. Så mysigt hon har det hos pappa. Pappas tös =) Skönt att höra från dig, jag har saknat våra samtal =) Jobbigt att det inte funkar riktigt med amningen. Är tuttarna för fulla när hon ska suga så hon inte får tag? prova att pumpa (eftersom du kan det =) lite innan hon tar vårtan. vet inte men det kanske kan gå. Jag är skit dålig på att pumpa, ska ge det ett nytt försök snart. Vi mår jätte bra, ella är så snäll nu, sover gott på nätterna och magen börjar bli bättre. Jag ska också försöka slänga ut lite kläder som är för små, men det är lite separations ångest =) ha en bra dag och njut av dagarna med er underbara moa. stor kram

    SvaraRadera
  11. Hej=) tack så mycket, han e bra söt min lille bebis!!
    Och din Moa, gud va roligt att allt gick vägen, höll tummarna länge och sände många tankar till er!!!
    Hon är ju så söt lillfia!!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. åååååh så söt lilla busan! fortsätt och bara mys ni, det är så det ska vara :)
    vad jag längtar efter mina små :) <3

    SvaraRadera
  13. Aaaw, vad söt hon är! :D
    Hoppas att ni har det bra!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. vad fin hon är och vilken fin familj ni är!! :D

    SvaraRadera
  15. Jättefina!! Och sicken tös! Det tar sin lilla tid att lära känna de små liven!

    SvaraRadera
  16. Underbart vackra båda två! Syns riktigt hur det strålar om dig, underbart att se!

    Ett stort GRATTIS igen. Passa nu på att njut ordentligt!

    SvaraRadera
  17. Åh, där är ni ju! Så fina! Underbart!!! Tack för att du tar dig tid att blogga lite..så vi får se underverket!
    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Å va mysigt det ser ut. Hon är ju bara för söt.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hon är så sööt och va smal du blivit redan=)
    kram vännen!

    SvaraRadera
  20. Underbart! Jag blir tårögd. Grattis en gång till till den stora lyckan! Kram

    SvaraRadera
  21. Åh, vilken liten sötnos !! Ett jätte grattis till er ! Hoppas vi får träffa henne framöver :) kram

    SvaraRadera
  22. Å vilken liten sötis! Ett stort grattis till er! KRAM

    SvaraRadera
  23. Grattis till er söta dotter! Hamnade eg här inne av en slump och kunde inte sluta läsa,vilken tuff start ni fick men skönt att ni tycks må bra nu trots allt!! Vi fick vår första dotter i Maj...känslan av att få ett barn kan verkligen inte beskrivas, den måste upplevas:))

    SvaraRadera
  24. Vad fin hon är lillstumpan. Hoppas att ni mår bra. Stor kram.

    SvaraRadera