söndag 8 augusti 2010

BF plus 14 - har hon fått nog?

I morse vaknade jag klockan 06 av att jag hade starka sammandragningar/förvärkar, och det har hållt i sig under hela dagen och dom kommer med jämna mellanrum. Nu mot kvällen har dom stannat av lite och kommer mer sällan och känns inte lika starka, men dom har inte slutat. Vi får se hur detta fortsätter under resten av kvällen och natten nu - kan det kanske vara så att Moa fått nog där inne?

Händer inget i natt, så ska vi ju vara på sjukhuset i morgon klockan 10. Då blir det ultraljud samt läkarundersökning och diskussion angående ingångsättning. Vi har blivit tillsagda att ta med bb-väskan och babyskyddet i fall vi blir kvar. Kan hända att det dröjer innan ni hör från mig igen, allt beror ju på vad läkaren säger i morgon. Men nu har ni fått en liten update om läget i alla fall.

I kväll laddar vi med pizza, mycket vila och koncentrerar oss på att andas!
Kram på er!

49 kommentarer:

  1. lycka till!! hoppas hon kommer ut självmant i natt ;) kram

    SvaraRadera
  2. Linda sa direkt imorse: "idag kommer hon".

    Ni har väl någonslags vadslagningstjohejsan på gång? :P Lägger i s f mina pengar på kl 2 inatt.

    Men i annat fall, lycka till imorgon! :-D

    SvaraRadera
  3. Låter som att hon kanske tittar ut självmant då., Hoppas det för er bådas skull så att du slipper bli igångsatt..:)

    SvaraRadera
  4. Men så spännande vännen!! Håller ALLA tummar det går för att det kommer igång ordentligt nu :P Det blir ju i vilket fall sjukhuset imorrn, som också kan sätta igång det hela, så nu ska det mycket till för att hon vill bli kvar där inne tycker jag! :-)

    Tänker massor på er nu iaf!!! :D Kommer hålla mig så uppdat det bara går här omkring, och hör jag inget på ett tag kanske jag kan gissa på vad som händer...

    Johan hälsar förresten tillbaka! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Yees!! hoppas lilla tösen kommer ut på egen hand ikväll/natt. Jag håller alla tummar och tår!!

    En stor kram till er nu.

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna för att hon kommer ut av sig själv nu!

    SvaraRadera
  7. Oh, så spännande! För varje sekund är ni närmare att ha henne i er famn... Kämpa på nu sista biten!
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. ooo bebis kom nu så din mamma slipper bli igångsatt, stort lycka till! kramar

    SvaraRadera
  9. Gud så spännande, men vilken liten buse som låter er hållas i det längsta!!! Hihi...
    KRAM på dig gumman

    SvaraRadera
  10. Spännnade!!!!

    Hoppas hon väljer att komma ut självmant så du slipper bli igångsatt.

    Kram å lycka till!

    SvaraRadera
  11. Låter som att det händer saker här! Jag hejjar på Moa och jag håller tummarna om att nästa gång jag kikar in här så får jag läsa att hon kommit :)
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Spännade, hoppas Moa har fått nog nu och vill komma ut och träffa sin mamma & pappa!! pizza är det bästa att ladda upp med, gjorde jag kvällen innan Ellen kom! stort lycka till om du inte skriver innan!!! och storkram!

    SvaraRadera
  13. Oavsett vad så är ditt lilla mirakel hos dig snart!!! Håll ut!! Kram så länge

    SvaraRadera
  14. Heja heja! Snart är du mammsing! Kram!!

    SvaraRadera
  15. hoppas hoppas lilla moa kommer nu. Lycka till going.. kram

    SvaraRadera
  16. Åh, hoppas att hon bestämt sig för att komma ut nu!! Stort lycka till och heja heja!

    SvaraRadera
  17. lycka till melanie! snart är du mamma :)

    SvaraRadera
  18. Håller alla tummar här och hejar på!

    SvaraRadera
  19. Heja, snart har ni er Moa hos er, mys! Varm kram o lycka till!

    SvaraRadera
  20. Nu händer det nog en massa för er.. spännande. Håller tummarna. Många kramar

    SvaraRadera
  21. Håller tummarna för att ni har en liten tjej hos er nu =) kram!!

    SvaraRadera
  22. HEJA ER! Har inte varit online på ett tag, men hoppas att allt går bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  23. Åh hoppas ni har er lilla Moa hos er nu,
    eller att det är på gång :-)

    underbart!!!

    SvaraRadera
  24. Antar att hon har kommit nu eller är på gång! Härligt!

    SvaraRadera
  25. ååå, tänker på er mycket. hoppas allt är toppen. kram

    SvaraRadera
  26. Tänker på er! Moa är säkert här nu! Kram och krafter!

    SvaraRadera
  27. Lycka till nu! Du har varit och är SÅÅÅ tapper! Jag gick in här och hoppas slippa läsa ditt sista inlägg. Men icke. Jag hoppas att de är nådiga mot dig idag, gråt många skvättar inför dem annars.

    Önskar er det bästa!!!!

    Kram amanda

    SvaraRadera
  28. Hoppas hon har kommit nu :) Du får berätta hur allt gått, vännen! Kram!

    SvaraRadera
  29. Håller tummar och tår här borta i Skåre att allt är bra med er!
    Kramar <3

    SvaraRadera
  30. åååå, jag hoppas allt är bra med er alla tre. kram

    SvaraRadera
  31. Men gode gud blogga någon gång då människa!!! hahaha...

    SvaraRadera
  32. Nu måtte det väl ändå ha kommit en bebis!

    Hoppas allt är bra med er!

    kramen

    SvaraRadera
  33. Moa har kommit! Den 9:e augusti! Mel kommer säkert in å skriver en uppdatering då de bara kommit hem å landat! =) GRATTIS igen till lilla Moa!

    SvaraRadera
  34. Ser en kommentar här att lilla Moa har kommit till världen nu! Vad glad jag blir!!! GRATTIS!!! Så underbart!!! Hoppas att ni mår bra alla tre och att du fick en fin förlossningsupplevelse! Ser fram emot att läsa om hur allt gått sen.
    Ta hand om er nu och NJUT!!!
    Kram från mig och Melody

    SvaraRadera
  35. Ser att hon kommit! Stort GRATTIS!! Hoppas allt gick bra och att ni mår bra allihop!

    kram

    SvaraRadera
  36. Annas inspiration14 augusti 2010 kl. 15:08

    Åh lillan är här,
    världens största grattis!

    Hoppas ni mår väl & att du fick en bra förlossningsupplevelse.

    Många kramar

    SvaraRadera
  37. Ja, precis, blogga nångång!! Nu har jag varit inne här varje dag och tittat men inget inlägg! Nej då, ta det lugnt, andas ut nu och vila upp dig!!

    SvaraRadera
  38. GRATTIS!
    Vad roligt att er lilla tös äntligen valt att titta ut =)
    Hälsningar Kristin

    SvaraRadera
  39. ooo Stort grattis, ÄNTLIGEN!! hoppas ni alla mår bra och att det gick bra!! kramar

    SvaraRadera
  40. Grattis till er :)
    Hoppas ni mår bra :)

    SvaraRadera
  41. Åh, såg här bland kommentarerna att HON är här! GRATTIS och stor kram!!!

    SvaraRadera
  42. ååå, är inne 100 ggr om dagen. Tänker mycket på er. Hoppas ni mår bra. kram

    SvaraRadera
  43. Ser att ni fick er älskade Moa den 9:e augusti. Hoppas allting gick bra och att ni mår bra alla tre. Passa på att njut ordentligt av er familj nu!

    SvaraRadera
  44. Läser i kommentarerna här att hon äntligen har kommit ut. GRATTIS! Hoppas ni alla mår bra.

    SvaraRadera
  45. nu ser jag ju att hon kommit.. tänkte det , men vågade inte skriva om det hänt något. Underbart att moa äntligen är här. Välkommen till världen lilla dockan. massa kramar från oss

    SvaraRadera