lördag 7 augusti 2010

Middag & sällskap

Det är fortfarande lugna puckar här hemma. Moa ställer inte till med så mycket mer action än det vanliga om man säger så. Har vi tur kanske hon är på annat humör i natt :-)

I kväll kommer syster och hennes sambo hit på käk. Vi slår på stort med fyllda pitabröd och vaniljkesella med frukt till efterrätt. Götterier så det står härliga till! Gott & nyttigt med andra ord, perfekt. Jag ser liksom redan fram emot att gå ner mina graviditetskilon, även fast det inte är någon stress på något sätt. Man måste samtidigt ge kroppen en chans att återhämta sig. Mycket viktigt! Men vem är inte trött på att släpa på alla extrakilon och 3 kg bebis (eller mer) när man är 2 veckor över tiden liksom...

Ha en härlig lördagskväll!

11 kommentarer:

  1. Gumman! Du kan ju också detta med inredning ju, men självfallet hjälper jag dig gärna!! :-) Det är ju SÅ kul.

    Ja, jag har hört att många fick randen tidigt. Får se om det dyker upp ngn på mig, hoppas nästan det dyker upp ngn snart så man får ytterligare ett "bevis" på att man är gravid (haha, knäpp är jag då!).

    Och lilltjejen är fortfarande lugn. Att det är så mysigt där inne att mamma får gå över så mkt i tid! Men det lät som en toppenkväll iaf, mys till max! Det ska verkligen jag göra också med Johan - som äntligen är hemma en kväll (jobbar 6/7 varje vecka nu) :-)

    Ha det toppen tills vi hörs igen!! KRAM på dig fina du!

    SvaraRadera
  2. svar: jo, det är klart, fast jag vet att jag inte kommer gå alltför långt över tiden, men vill inte skriva för mycket om allt i bloggen bara. men ja, jag vet hur många dagar jag har kvar max :)
    har inte bestämt om jag ska skriva om det än bara, men jag lär väl sen ;)

    SvaraRadera
  3. Det var mig en envis liten donna du har i magen ;-)
    Tror att jag med kommer gå över!

    Många kramisar

    SvaraRadera
  4. Lilla, lilla moa...hon har inte bråttom hon :) Men hon har det nog väldigt bra där inne :) Och jag är säker på att om hon inte kommer inatt så kommer det inte attdröja länge alls innan ni har eran prinsessa hos er :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. skickar styrkekramar till dig! hoppas ni får en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  6. Men visst var det! :)

    Jag tror att bebis kommer imorgon ja :)

    SvaraRadera
  7. Det är bra det, planera in ngt riktigt stort och viktigt, typ laga massa mat, bjud alla du känner och då...när det som minst passar...då kommer hon säkert :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade lustigt nog åt din blogg när jag läste lite om att gå över tiden. Vi hade bf samma datum du & jag. Idag har jag alltså gått 14 dagar över tiden, så om det är någon tröst finns det fler som är lika tunga & trötta. Kämpa på och hoppas våra bebisar tittar ut snart :) / Frida

    SvaraRadera
  9. ingen bebis än?
    hoppas hon kommer ut av sig själv idag så du slipper igångsättning!

    kram!

    SvaraRadera
  10. Men vad spännande med sammandragningarna! Då drar det säkert igång, kul! Jag har också haft en rejäl sammandragning nu under morgonen, men om det kommer flera återstår att se, hoppas! Jag kommer nog att titta in på din blogg fortsättningsvis för att hålla mig uppdaterad :)Och blir det inget för oss idag får vi se framemot kontrollerna imorgon, för vi ska också på ultraljud och ctg, kl. 11 imorgon :) massa lyckönskningar! / Frida

    SvaraRadera
  11. sv: med mig e det fint :) haft semester i fem veckor men imorrn börjar allvaret igen ;)
    Väntar nu spänt på att du ska skriva att hon är här :)
    kram

    SvaraRadera