torsdag 5 augusti 2010

BF plus 11

Hej mina vänner!

Här har det inte blivit någon bebis än, inga känningar på att det vore på gång heller. Mer än dom vanliga sammandragningarna/förvärkarna som jag haft så länge nu. Jag måste säga att första veckan gick fort ändå konstigt nog, trots att man bara gick och väntade. Dagarna rullade liksom på. Men nu 11 dagar över tiden, så börjar jag bli lite less. Mitt humör och tålamod börjar ta slut, och en förlossning känns oerhört långt borta. Även fast jag vet att det kan sätta igång när som helst.

Hoppet om att hon vill komma ut innan veckan är över, börjar ta slut. Nu är jag mer inställd på att vi kommer få åka till sjukhuset på måndag. Om det blir så, hoppas jag verkligen att jag blir igångsatt - tror inte jag orkar gå mer än 14 dagar över. Jag är så trött och det är jobbigt, både fysiskt och psykiskt nu.

Stor kram till er alla!

13 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen tummarna för att ni får träffa henne snart. Även om hon garanterat har det jättebra där inne så kan jag verkligen förstå den fysiska och psykiska tröttheten som hela graviditeten för med sig i 42:a veckan.

    Hoppas du får fortsätta må bra till det är dags i alla fall! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag mer eller mindre tjatade till mig en igångsättning med Lisa- så stå på dig! Förklara verkligen hur du mår, ifrågasätt allt och framförallt- tänk på att det är du och din kropp, ingen läkare kan veta hur du mår/känner! Sen är det ju många timmar innan måndag och som du skriver, det kan ju sätt igång när-som-helst...även om det är svårt att tro det! Håller alla tummar för er! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är lite nyfiken på varför så många är emot att bli igångsatta? Hellre det än att behöva vänta ännu längre på sin bebis när man har väntat så länge? Men jag håller tummarna för att hon kommer ut före ändå :) Gärna på söndag, 8/8, för då fyller jag år :D 7/8 är också ok, det är min pappas födelsedag, haha :D Men ok, för din skull kan jag hoppas på ännu tidigare =) Snart är hon här!! =) Kramis

    SvaraRadera
  4. Gnäll, grina, ÖVERDRIV!!! Det är likom ett måste att spela ut dina skådespelartalanger för att få som du vill. Säg att du inte sovit mer än 1timme per natt pga förvärkar eller vad som helst, då sätter de nog igång dig.
    Men sjävlklart håller jag tummarna stenhårt för att lilla segpröppen vill komma ut typ IDAG ;-)
    KRAM på dig fina du!!!!

    SvaraRadera
  5. Vet hur det känns. Man vill bli av med magen och bebismys är det enda man tänker på och längtar till. Detta med alla människor som ständigt påminner om att man minsann gått över tiden och är det "inte dags att föda än" kommentarerna stod en upp i halsen. Hoppas verkligen att lillsessan vill komma ut snart! Håller tummarna hårt :)
    kramar

    SvaraRadera
  6. God Morgon! Men åh, jag som var gör avis hela dagen igår. Här går det inte frammåt heller, avvakta hela tiden och det är seegt. Men skulle få ett samtal kl 11 för att se vad som händer. Förmodligen blir det upp för kontroll senare idag, eller hoppas på det iallafall. Få bekräftat om det är vattnet eller ej. Är trött på att hel tiden få svaret, avvakta!
    Det är envisa ungar vi har redan nu :P

    Håller med dig at det börjar bli jobbigt både fysiskt och psykiskt nu. Vill ju bara de ska komma ut.

    Jag vill verkligen inte heller vänta något mer nu, och blir nog knäpp om det inte hänt nått innan vi får bli igångsatta. Det måste de göra då, vill inte gå en dag längre!!

    Kram på er

    SvaraRadera
  7. sänder en stor styrkekram till dig, hoppas hon vill kika ut snart! Förstår verkligen att du e trött nu!

    SvaraRadera
  8. Kämpa på, snart har ni er Moa hos er! Skickar med ett vräkningsbesked =)

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas också du blir igångsatt på måndag, om Moa inte vill ut innan! :-) Förr eller senare är hon ju här, men förstår verkligen att du börjar bli less nu. Tänker på dig massor ska du veta!!

    Hoppas du trots väntan får en bra dag :-) Hörs snart igen! Massor av kramar!

    SvaraRadera
  10. Åh gumman jag förstår verkligen att du börjar tröttna nu... Men nu handlar det i värsta fall bara om några dagar till...
    Snart har ni ert illa mirakel hos er, och då kommer du glömma bort allt det jobbiga :=)
    Kram

    SvaraRadera
  11. stackare! förstår att det måste va hemskt!

    blir både skönt och inte skönt att gå så tidigt från jobbet som runt v.20. skönt att slippa själva jobbet, men tråkigt att va borta så länge från arbetskamraterna! bävar åxå endel för att bära på två barn, verkar slitsamt nog med ett i slutet :) samtidigt som det ska bli galet spännande och det känns lite extra speciellt :) ordet skräckblandad förtjusning tar verkligen ut sin rätt i detta fall, haha! fast så är det väl för alla som är gravida första gången kan jag tro :)
    hoppas tösa kommer snart nu så du slipper vänta mer! tänker på dig varje dag nu :)

    SvaraRadera
  12. Åh vad jag lider med dig! Håller tummarna för att det startar av sig själv snart. Våran Maja kom i alla fall ut i måndags efter 26 timmars hårt arbete. Lycka till, det är i alla fall nära nu!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Skickar en styrkekram till er!!! <3

    SvaraRadera