tisdag 3 augusti 2010

BF plus 9

Kära vänner - här står det still. Ibland blir jag lurad, förvärkarna gör ont och kommer mer regelbundet. Då tänker man: "åh, nu sätter det nog fart - på riktigt". Men nej då, då vänder det igen och stannar av. Besöket hos barnmorskan igår gick fint, allt såg fortfarande bra ut. Proverna var bra, likaså hjärtljuden och sf måttet låg på samma som i onsdags 33. Moa har det gott och trivs ypperligt bra där inne, lite för bra kan man ju tycka.

Om inget händer under veckan nu, så har vi fått tid för ultraljud på måndag kl.10. Då tittar dom på hur stor hon är, hur mycket fostervatten som finns kvar och hur hon mår helt enkelt. Direkt efter det ska vi upp till Spec MVC på förlossningen och träffa en läkare. Beroende på vad ultraljudet visar, så kan det ev bli igångsättning då. Så vi ska ta med oss allting som vi behöver på måndag.

Väntan fortsätter...

Idag ska vi plocka och småfixa här hemma, för imorgon är det visning av lägenheten på kvällen. Förutom det fortsätter vi med att läsa bok, titta på Dexter och vila.

26 kommentarer:

  1. God morgon. Jo tack, det är fint här men lugna gatan. Lite känningar igår kväll men natten och nu är det cool lugnt. Känns super tråkigt!

    Men åh nu ble jag pirrig, vill att våran lill* ska komma naturligt, vill inte bli igångsatt, så håller verkligen tummarna, för oss båda! Känns som det bästa är om det kommer igång naturligt. Vi har iofs inte BM besök förens på fredag så det återstår att se.. men innan dess vill jag att det händer nått.

    Jaja, vi fortsätter väl att vänta. Måste erkänna att ajg tycker det är lite "kul" att "ha" och följa någon med en dags skillnad som också går och väntar.. Vi får nog helt klart ses nångång i framtiden näör de små liven valt att komma till världen :) Kraam

    Förresten, kom att tänka på alla metoder alla tjatar om.. har ni prövat nånting? :P själv är jag lite skeptisk mot allt men nu börjar man ju undra.. haha!

    SvaraRadera
  2. Det är lite jobbigt så där på slutet... Jag var väldigt otålig och rastlös och TRÖTT på att vara gravid de sista dagarna... Och framför allt så var jag nog förväntansfull och ville träffa min lille bebis!
    Så jag kan tro att ni är jätteotåliga vid det här laget... Men snart så :) Nu står det inte på... Hoppas den lille bestämmer sig för att komma ut självmant och snart!
    hoppas du får en bra dag
    kramen

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att Moa vill komma ut snart och innan måndag tycker jag absolut att hon borde vara ute. Och kom ihåg att förvärkar gör lite nytta dom med :) Fortsätter hålla tummarna hårt!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. gud jag beundrar dig verkligen. Att du är så strong. Jag hade gått av på mitten. Hur fan orkar du rent ut sagt =) men man är ju tvungen. Skönt att lillan mår bra i magen även om vi hellre vill ha henne utanför. Håller alla tummar och tår jag har för er. 4 med andra ord =) kram

    SvaraRadera
  5. Men det är ju en hel evighet tills på måndag! Nu får hon se till att komma ut! :)

    SvaraRadera
  6. Men de är förhoppningsvis ute innan Måndag. Jag föredrar nog hellre att bli igångsatt då än att vänta ytterligare. På tok för lång väntan! Vore kul att stöta på varann där uppe, haha! Snacka som sammanträffande ;)

    Absolut ska vi ses, det får vi se till! Vi bor på gruvlyckan. Vart huserar ni då?

    Är inne på samma spår som dig, försökt med promenader men annat tror jag inte på. Känns som vila är det bästa, spara krafterna till själva förlossningen för de lär ju behövas. Däremot har jag övervägt idag att införskaffa hallonbladsté som alla säger ska vara så bra. Det kan ju inte skada? Samt att det ska vara bra efter förlossningen också :)

    Tror inte riktigt jag insett at det verkligen kan hända närsomhelst! Går i min egna lill värld och skulle nog bli väldigt paff om vattnet gick och jag får inse att det är dags, om än det kan ta ett tag.. typiskt mig att längta massa, men inte riktigt vara medveten om att det är närmare än jag tror :P

    SvaraRadera
  7. ja, det är inte varje natt man kan skryta med att få vakna utvilad varken som gravid eller småbarnsförälder så man får glädjas åt de tillfällrn som ges;)

    SvaraRadera
  8. Hon verkar verkligen trivs bra där inne lilla Moa!! förstår om dagarna är galet sega nu, tmen böcker och dexter och vila låter som en bra kombination i väntan på prinsessan!!

    SvaraRadera
  9. Åh, stackare där. Jag gick över 4 dagar och var aptrött på det. Snart, snart... Du får din belöning. Jag lovar =)

    SvaraRadera
  10. ang metoder som startar.. :
    Barnmorskan sa till mig att sex var det bästa :-) Men då 3 gånger på kort tid.. Så ja vem orkar det?! :-) Läste på nätet i går att 7 annans oxå kunde fungera.. Jag åt en.

    SvaraRadera
  11. Vi var hos BM idag, har fått tid för bedömmning & ultraljud på tisdag nästa vecka!
    Så får vi se om vi blir igångsatta då eller om vi får vänta, jag hoppas bara att både eran plutt & våran plutt hunnit komma innan dess ;)
    Trots att dom verkar ha det så bra där inne ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hoppas det kommer igång snart! Min flicka kom ju äntligen - v 42+3. Jag blev igångsatt p.g.a att fostervattnet hade minskat. Men nu är hon här iallafall och det är härligt. =)

    Lycka till!
    Kram Mira

    SvaraRadera
  13. igång sättning är verkligen inget jag rekommenderar så jag hoppas hoppas att lillan tittar ut snart.

    SvaraRadera
  14. Bra att lillan mår prima,
    men denna eviga väntan!!!

    Hoppas det kör i gång innan måndag.
    Många kramar

    SvaraRadera
  15. Första gången jag kikar in här. Å säger först grattis till bebis i magen å sen hoppas jag att den lille vill kika ut så att du slipper att gå över ännu mer, hoppas de kommer igång snart!
    Kram

    SvaraRadera
  16. tack så mycket, ja geggamoja gör så söta mössor speciellt tycker jag!! har du också köpt något från dom?
    ooo lilla söta BEBIS kom nu!! kramar

    SvaraRadera
  17. Du är duktig som kämpar på tycker jag! Det är inte så roligt att behöva gå över tiden... Håller tummarna att det är idag det ska ske :=)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Åh, vi håller tummarna för att hon vill komma ut snart utan igångsättning ! Jag gissar på fredag ;) kram

    SvaraRadera
  19. Tack sj för sist!! :-) Eller hur, kändes verkligen som vi knappt hann prata om hälften... Och visst har du rätt - det man går upp kan man gå ner igen. Det är skönt att inte känna någon stress över det! Och dessutom är det ALLRA viktigaste att bebis och en annan mår bra, så att stressa för att hålla kroppen i trim är inte min melodi heller ;-)

    Jaa, hur sött vore det inte om våra godingar leker ihop då? Min lilla kommer se upp till Moa :-) Sen kommer de där 6 mån inte vara ngn skillnad direkt, när de växt till sig!

    Nu håller jag tummarna för att du blir mamma inom de närmaste dygnen!! Har jag inte hört fr dig på ett tag så gissar jag var du är... Annars håller vi tummarna för att hon kikar ut när mormor och morfar är här :-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  20. Jag är in här titt som tätt och kikar om det har kommit nån bebbe... Men nu har du inte uppdaterat idag så nu håller jag tummarna här för att du är inne på BB och klämmer ut en bebis ;)
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  21. Har precis läst ikapp mig på de inlägg som jag har missat när jag varit på Korfu. Jag hoppas att dagens bloggtystnad tyder på att ni har fått träffa er älskade Moa. Annars håller jag tummarna för att ni snart får göra det!

    SvaraRadera
  22. Men va, vad är det här? Ingen update idag.. innebär de bebis mån tro? Åh vad avis jag blir!! Hoppas, hoppas, hoppas det är så. Varit inne flera gånger under dagen och hoppats på nån info :P

    Själv har vi troligen haft vattenavgång idag iallafall, men skulle avvakta och ringa spec mödravården till morgonen om inget mer händer. Så nervös, men spänd!

    Tänker på er och hoppas allt är bra med er alla tre!! Kramar i massor och lycka till! :D

    SvaraRadera
  23. vi får hoppas att hon tittar ut tidigare än så :D

    ja gissar på fredag ;)

    sv: tack tack söta du :)
    kram

    SvaraRadera