tisdag 27 juli 2010

Vilken härlig dag!

Idag har vi haft en riktigt mysig dag! Det blev en vända till bergvik (köpcentrum) där vi unnade oss diverse från h&m och Lindex. På vägen hem stannade vi till och handlade lite mat på ICA, postade ett par mammabyxor som jag sålt på tradera (hur bra som helst!) och sen köpte vi med sushi hem. Så ikväll ska vi gotta oss med 15 bitar var, en eller två filmer och choklad till efterrätt. Känns som ett bra avslut på en underbar dag.

Jag fick faktiskt tid för klipp och färg/slingor i morgon 11.30. Så nu hoppas jag verkligen att Moa inte bestämmer sig för att komma i natt eller i morgon haha. Nu vill jag fixa håret först, så i alla fall en dag till kan hon gotta sig där inne. Det ska bli så himla skönt att få håret fixat, man känner sig verkligen så mycket finare och fräschare!

Klockan 15 i morgon har vi tid för kontroll hos barnmorskan också som sagt. Blir väl inte så mycket annat gjort där än blodtryck, hjärtljud och kläm på magen. Sen kan fröken allt ta och komma tycker vi. Nu är hon lite väl stönig, men det har hon väl från mor sin antar jag ;-)

19 kommentarer:

  1. Va härligt att få fixa håret innan, som sagt!! Kan du inte lägga in en före och efter bild på frisyren sen då? nyfiken blir man ju allt...

    Va gott med SUSHI!! vi ska grilla ikväll igen. Kan man aldrig få för mkt av det heller ;-)

    SvaraRadera
  2. nu har vi ju inte varit där på 3 v och ska inte dit igen förrän 4 okt just för att han växer så bra... ( han ligger 3 kanaler över genomsnitt) barnmorskan trodde han skulle stanna av lite i viktökningen snart, men det har han tydigen inte gjort än ;) han är stabbig, men inte fet så det blir tungt att bära, men är inget att oroa sig för antar jag !

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni har haft en äkta mys dag som kommer att avslutas lika bra! Härligt och jag önskar att jag hade en chokladkaka att mumsa på jag med ;)

    Skönt att få fixa håret imorgon. Moa får gärna komma imorgon efter att du är färdig...hihi

    Kram

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja visst är det jobbigt att vara gravid i denna hetta? FY! Det får helt enkelt planeras bättre till nästa gång hihi. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hinner man skölja av slingor om nu vattnet går precis vid slingningen, eller om hon enbart hinner klippa halva?? gud sådant skulle göra mig toknervös:) En annan hade nog stannat hemma så mycket under den sista tiden att ja fått lappsjuka.. :D
    Ha en mysig dag, hoppas mina sjuka tankar inte händer dig:)
    Kram sara

    SvaraRadera
  6. kolla om du ser i mozilla fierfox. Annars har jag lagt upp en bild på bloggen om du är nyfiken =)

    Angående all info man får om ALLT och lite till gör mig galen. Jag försöker gå på sunt förnuft och mag kännsla hela tiden. Annars finns det ju som sagt internet och info om allt. hoppas lilla moa tittat ut nu =) kram

    SvaraRadera
  7. Även 5 är dalet tidigt! Jag lyckades faktiskt få viggo att somna om, jag gjorde det oxå så fort jag hade lagt huvudet på kudden...
    Sen vaknade jag halv 10 igen, då hade C och viggo varit uppe och lekt sedan 6 utan att jag ens hade hört dem. Idag ligger han på + ;)

    SvaraRadera
  8. SV: nä vi har inga egna hstar längre. När vi köpte vårt första hus som hade ett litet stall och hagar så hade vi som mest fyra hästar. Nu rider vi hos kompisar som under sommaren har lånat hem två shettisar så att alla kan rida. Helt underbart! Ha det så mysigt hos frissan idag då:) Fräsch i håret är ju härligt att bli lagom till förlossningen!

    SvaraRadera
  9. hmmm tradera alltså? där kanske man skulle kolla. köpte ett par skitsnygga mammajeans på veromoda nu förr 700 spänn... blir ju kanske inte så länge man kan ha dom... iaf inte om man växer över rava hehe. så kanske värt att köpa begagnat, tack för tipset! ;)

    SvaraRadera
  10. haha jo jag var alltid noga tills jag träffade min make med att dra ur. Han tyckte jag alltid överdrev när jag drog ur allting så fort jag hörde lite muller så sedan började jag också strunta i besväret att dra ur och där har vi resultatet :) haha. kraam och lycka till inför förlossningen.

    SvaraRadera
  11. tack så mycket!! hoppas bebis kommer nu så du slipper gå över så länge som mig!
    Jag var också hos frissan, tror det var när jag hade gått över 4 dagar, haha!! men man hinner tro mig!!
    kramar o lycka till om det sätter igång:)

    SvaraRadera
  12. Ja, det är så drygt att gå över, det var ju vi inte alls inställda på! Trodde vi skulle få Blixten för tidigt ju. Men den som väntar på något gott! Hoppas det sätter igång för oss båda snart! Jag ska verkligen försöka vila, att städa och ha mig orkar jag ändå inte i den här värmen, dessutom tror jag inte att det hjälper!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. vad bra, då är jag inte ensam om dessa hormoner som det känns ibland :( ingen moa i sikte? envis liten rackare ;)

    SvaraRadera
  14. jag blir mest sur för att man väntar en halvtimme, sen slänger de på luren i örat på en innan man ens fått prata med någon så de och försäkringskassan ( som betalade ut 13 föräldradagar istället för 20 den här månaden ) är mina favoriter att ogilla ;) kram

    SvaraRadera
  15. ja, att kunna flyga från karlstad minimerar ju restuden med ganska många timmar !! Plannerar ni att ta med moa oxå ?

    SvaraRadera
  16. skönt att vara nyfriserad, man känner ju sig som en ny människa efteråt faktiskt! :)

    SvaraRadera
  17. Hoppas du hinner fixa håret innan då ;)
    Vila och umgås med mannen din. För tro mig, sen blir det inte mycket tid till det :)

    SvaraRadera
  18. Ingen aning faktiskt, men det verkar som om det var fler än jag som fått fel den här månaden. att ringa dit är ju näst intill lönlöst om man inte har en halvdag på sig att sitta i telefonkö, så jag väljer att gilla läget för den här gången och plockar ut dubbla dagar nästa månad istället... ibland är det bra att ha lite sparpengar ;)

    SvaraRadera
  19. Svar: Åh det ska bli underbart att bli av med all vätska! Jag tror de som inte är gravida har svårt att förstå hur jobbigt det egentligen är att vara så svullen. Ett kallt fotbad vore inte helt fel, ååh vad skönt :D

    Kramar♥

    SvaraRadera