tisdag 27 juli 2010

BF plus 2


Nej igår var ingen bra dag alls, humöret var totalt borta och allt kändes skit. Men så är det, man kan inte vara på topp alla dagar, men det vänder ju alltid till det bättre sen och tur är väl det. Kvällen räddades dock av middag i Skåre. Vi plockade upp syster och Linus och åkte hem till mamma, pappa och Chelsea. Mamma hade klarat MC-kortet så vi firade med god mat och paj till efterrätt.
I natt har jag haft riktigt kraftiga sammandragningar och dom kommer allt tätare känner jag, så det går ju framåt i alla fall. Får se om det kanske drar igång mer under dagen eller under natten, vi kan ju alltid hålla tummarna och hoppas på det. Annars är det dags att åka till barnmorskan imorgon för kontroll.
Idag ska vi åka ut på lite ärenden. Lite "tröstshopping" får det bli plus att jag funderar på att kolla om det finns någon frisörtid ledig. Mitt hår ser verkligen förjävligt ut och det skulle pigga upp en del att få det ordnat. Ska ringa till ett ställe och höra, annars får det vara tills efter Moa kommit ut. Vi ska också köpa hem sushi idag och smaska på ikväll, så himla gott och det var längesen vi unnade oss det. Det är dyrt som tusan, men såhär i väntans tider är vi värda det anser jag :-)

12 kommentarer:

  1. det är inget fel på IKEA egentligen, det är bara jag som är mindre förtjust i deras grejer. deras grejer är billiga, men har ofta egna mått och kräver en del pyssel för att kunna kombinera det med andra produkter. Typ ikeas täcke och rätt starts sägkläder är helt olika i måtten. Visst, det går att sy om och fixa till men jag vill att det ska passa direkt ;) ha en mysig dag !! kram

    SvaraRadera
  2. Hej!! jag mår faktiskt jätte bra men ibland får jag jobbiga stickningar i underlivet o jag vet inte vart jag ska ta vägen.

    Passa verkligen på att klippa dig NU innan bebisen kommer. Hade du tänkt amma så blir det bara såååå stressigt o åka iväg o klippa sig mitt i allt o jag kan lova dig att det inte kommer att bli av under dom första månaderna iaf.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Bra att din kropp ligger i och tränar massor. Hoppas och håller tummarna för att du inte ska behöva vänta så länge till. Och tröstshopping kanske är det som får igång det hela? :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. många säger ju att deras vatten gått hos frissan, jag hoppas på samma tur hos dig ;)
    skönt att få bli lite fin i håret, att gå dit förra veckan var det bästa jag gjort på länge :D

    SvaraRadera
  5. Grattis till mamman =)

    Ja nu är du värd både sushi & tröstshopping :)

    SvaraRadera
  6. Åh jag har också förvärkar men det verkar inte vara på gång i alla fall, idag är det en riktigt dålig dag, jag vill gråta och tycka synd om mig själv, har sagt att jag inte vill ha flera barn efter det här, det är verkligen mentalt påfrestande att gå över tiden, dessutom när jag hade kunnat blivit snittad för två veckor sedan! Just nu är jag i en riktig svacka och tror jag bryter ihop snart, inte så kul när man har en liten tjej här hemma redan som kräver sitt. Jag hoppas för oss båda att bebisarna kikar ut SNART! Det här är inte kul alls.
    /Emma

    SvaraRadera
  7. Lite tröst shopping och sushi tror jag är pefekt syssla på en BF+2 dag ;) kram på dig och hoppas du får lite ondare snart... ;)

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att gå på spänn om det bara är uppvärmning eller om det verkligen är på G!!!
    Men ut och shoppa så ska du se att tiden går fortare ;-)

    SvaraRadera
  9. Ni är verkligen värda sushi!! :-) Mmm det är ju så gott, trist bara att det är så dyrt.

    Ja, nu var det längesedan men som sagt, av väldigt naturliga skäl har annat hänt men det kommer mer tid framöver ;-) Saknar dig med! Hoppas verkligen Moa vill kika ut snart! Men bra är det väl på ett sätt att hon trivs där inne, bättre start i livet kan man inte få om man trivs gott i mammas mage iaf, även om det är tyngre för dig/er :-) Tänker massor på er!

    Här är det bara fint - har lite news! Skulle tatt de med dig när vi skulle setts, men du får dem via bloggen min ;-) Vi har en del gemensamt att prata om när vi ses iaf :P

    Ta hand om er nu! Kramkram!

    SvaraRadera
  10. ja usch ibland har man såna där dagar! speciellt som höggravid med.. sköt om dej och unna dig saker och njuuuut!! ha en bra dag! kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Graviditeten har varit bra, jag ska inte klaga men nu vill jag att det ska vara över. Det är som du säger, man vet att man KAN gå över tiden men man fokuserar ändå på datumet man fått. Jag var först beräknad till 28:e och eftersom det var planerat den här gången så har jag stenkoll så jag hoppas att den kommer imorgon, på "rätt"datum enligt mina beräkningar. Jag har ju dessutom burit ett barn tidigare och trots att det blev snitt då så har hon ju ändå legat och tryckt på så jag hade nån förhoppning om att jag kanske skulle få lite tidigare än beräknat men men, jag hade fel. Dessutom ringer telefonen titt som tätt och undrar om det hänt nåt ännu... irriterande! Nu ska jag dricka en häxblandning som sägs kunna starta förlossningen! Kram!

    SvaraRadera
  12. låter som att det börjar hända lite grejer i alla fall! ;) tror hon kommer innan veckans slut iaf :D ha det så gott du kan! kram

    SvaraRadera