torsdag 29 juli 2010

BF plus 4

V.41 (40+4)

Besöket hos barnmorskan gick bra och snabbt, inga konstigheter. Fröken trivs bra i magen och följer sin kurva precis som vanlig, sf mått på 33 och hjärtljud låg på 128. Nytt besök inbokat på måndag kl 09 om hon inte har kommit än. Inga mer eller andra känningar idag än så länge, så det är inget på gång än.
Idag är det regnoväder ute, det uppskattas av mig. Det är svalt och skönt och jag sväller inte lika mycket. Johan är ute och springer milen så när han kommer hem blir det lunch, pasta och lax. Sen har jag ingen aning om vad vi ska hitta på. Har inte så mycket ork, men samtidigt så blir det så segt att bara ligga på soffan och vänta och vänta. För det blir ju så då. Det bästa är att hålla sig sysselsatt så man inte tänker på det så mycket, men orken ska ju räcka till också.

15 kommentarer:

  1. Tänk att de bara ligger där inne och gottar sig när man själv längtar sig blå efter dem ... Fin mage:-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Heej! Jaa, såg vi har BF med en dags skillnad :) Ingen bebis för oss ännu och idag alltså BF+3. Hoppas på att det sätter igång idag/natt.. men den som väntar på något gott sägs det ju. Lyca till när det bär av.. följer er! Kram

    SvaraRadera
  3. ja vet precis hur det känns, men nu är det ju sååå nära kan komma när du minns anar det :) hihi kramar

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, bäst att hitta på så mycket man orkar så tänker man lite mindre på det! Ellen kom på bf+4 ;)

    SvaraRadera
  5. Vet precis hur det är, den där eviga balansen mellan att göra saker som får tiden att gå, samtidigt som man måste orka.

    Jag är också glad att det regnar i Karlstad idag, perfekt väder för tvätt, städ och slapp med bebisen :-)

    SvaraRadera
  6. Fin go mage du har! Hon kommer när hon är redo =) Hon kanske vill vänta in fina augusti. Lejon är underbara barn! =) Lycka till när hon väl bestämmer sig för att kika ut! KRAM

    SvaraRadera
  7. Du får gärna fortsätta läsa min privata blogg. Bara att maila mig. KRaaam

    SvaraRadera
  8. Som lilla Moa trivs där inne! Sötisen! Som jag längtar för er skull tills hon är här :-) Men, det är ju trots att väldigt väldigt snart, även om jag förstår att det känns länge för er nu.

    Skönt att mötet hos BM gick bra :-) Så håller vi tummarna för att ni slipper nästa möte där, eller hur ;-)

    Fin du var i håret förresten!! (För visst var du hos frissan igår?)

    Själv ligger jag nu i sängen, halvt utslagen jag med, tänk att de små tar så mkt energi fr oss ;-) Men det är det värt 100 ggr om!

    Massa kramar till dig vännen!

    SvaraRadera
  9. Haha ja vem vet, det kanske vi gör ;)

    SvaraRadera
  10. Skönt att allt såg bra ut! Och jag håller tummarna för att Moa kommer innan måndagen så du slipper det besöket :)
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Åh denna väntan!

    Synd att lillan trivs så bra i din fina mage ;-)
    Mina fötter är skrutt i dag trots svalare väder, de brukar ju vara bättre när det är svalt..jaja...

    Må gott,
    många kramar!

    SvaraRadera
  12. Wow, kan ju verkligen komma när som helst nu :) riktigt spännande!
    Hörde nånstans att "genomsnittet" för förstföderskor är att föda 4 dagar efter BF, så vem vet, kanske blir det ikväll eller inatt? ;)

    SvaraRadera
  13. Förstår att du njuter av regn och dåligt väder. För varma sommardagar är inte dagar som är gjorda för en höggravid kvinna :)

    Torpet vårat är som en skal på insidan (väggar och tak har vi rivit ut efter en vattenskada). Vi håller på att renovera upp det och förhoppningsvis så kommer vi att kunna flytta in där nästa år :)

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Du kanske ska med JOhan ut och springa så kanske hon kommer ut? ;)

    Bah, neej, jag är inte röd. Jag tycker faktiskt SVerige har blivit bättre sen moderaterna tog över, dock har juh inte alla planer gått i verk ännu men snart. =) Tur att du är så söt annars hade jag läxat upp dig om vad som är bra respektive dåligt med alla partier. ;)

    När är det ni får flytta in? =)

    SvaraRadera
  15. Åh, kan inte föreställa mig den längtan och frustration som uppstår när det kan bli "när som helst" eller "om ett tag". ;)
    Jag tänker på dig och önskar dig allt gott inför The Big Moment. ;) Ska bli skoj att följa ditt/ert nya liv här sedan. Förstår att du inte kommer skriva alltför utlämnande om er dotter, men det blir intressant att läsa om ert liv som nyblivna föräldrar.
    Har ju följt din blogg genom diverse förändringar. Det är härligt att se att du är så lycklig och verkligen hittade hem i samma stund som du träffade din man..

    Kramar i massor! ..och lycka till hörni! :)

    SvaraRadera