fredag 30 juli 2010

Vart är Moa?

Kära lilla vän, hur kan du trivas så bra där inne? Kom ut nu till mamma & pappa istället - vi längtar ju efter dig!

BF plus 5 idag och vi väntar fortfarande. Det är segt, men det har ännu inte blivit sådär olidligt jobbigt. Jag tänker att varje dag som vi går över, så är det i alla fall en dag närmare förslossningen också. Det är fortfarande grått och svalt väder ute och ska visst vara så ett tag framöver, det bidrar också till att det är lite lättare att stå ut med övertiden. (som egentligen inte är övertid i den bemärkelsen förren efter v.42, men det där vet ni ju alla...)

Idag tänkte jag bara vara hemma och småstäda lite, och sen håller vi tummarna för att säsong 6 av The Shield kommer med posten också, för då är resten av dagen och kvällen fixad! Himla bra serie det där, rekommenderar den verkligen.

Nu är det dags för lunch!

12 kommentarer:

  1. Ja visst är det så, första filmerna är alltid bäst :)

    Jó det är fint idag. Haft lite små sammandragningar sen igår kväll men inte mer än så, tyvärr! Bara väntar nu, precis som ni. ÄR så spänd på när de små liven tittar ut? Det är erat första också eller? :D

    Håller med om att det inte är olidligt nu när det inte är så varmt :) Vill ha ut den innan värmen kommer tillbaka, vilket verkar vara långt borta. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag gillar namnen på bebisen! ;D

    SvaraRadera
  3. Håll ut gumman - hon kommer snart :=) Förstår att du håller på och längtar ihjäl dig...men snart är hon ute hos er i alla fall!!!
    Är så nyfiken på att få se er lilla sessa! Håller tummarna för att hon bestämmer sig för att komma redan idag :=)

    SvaraRadera
  4. En liten tjurig tjej, hon kanske har det "för bra" inne i magen :) Vet hur jobbigt det är att gå över och kanske är det folks kommentarer som är värst? Hoppas att du får serien hem i postlådan och att du får en lugn och skön kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jo de var jätte skönt och man blev lättad. Hoppas din bebis vill komma till världen snart <3 kram

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det inget kul alls! Men som du säger, det närmar sig förlossningen i alla fall och bebisarna kan ju inte stanna i all evighet! Idag har jag varit så enormt trött, sovit i två timmar nu på eftermiddagen men känner mig inte så mycket piggare ändå. Kanske är ett tecken på att man ska vara vaken inatt ist! ;) Vem vet! Sover iaf som en kratta på nätterna, gör så ont i magen att jag inte vet hur jag ska ligga. :/

    Ha det så gott du kan!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. du får skura som en tok så kanske något händer..=) kram

    SvaraRadera
  8. Vad handlar serien om?
    Och visst går du på övertid redan nu, har man fått ett datum så har man ;-) Hihi...
    Var i stan idag (igen) och satan vad mycket söta tjejkläder det finns på rean!! Finns alltid mycket finare och mycket MER tjejkläder :-( Lyllo dig ;-)

    SvaraRadera
  9. Åh, jag förstår att du LÄNGTAR!! Jag behövde aldrig vänta en endaste dag på Olle, han kom dagen innan Bf. Hoppas att det blir samma sak nu, och gärna flera dagar tidigare nu när man har ont...

    Ska bli kul att följas åt efter förlossningarna, när vi ska börja träna på "riktigt" igen :-) Har du gått upp mycket? Jag ligger just nu på 15 kilo ca. Som tur är sitter det mesta på bröst och mage, men visst ska det bli skönt att tappa kilon sedan!

    SvaraRadera
  10. Ja absolut, det är spännande! Lycka till med bebisen! =) mvh

    SvaraRadera
  11. Ät annanas och drick ingefäradryck. Det funkar. :) Eller ja, Jag vet inte. Jag började testa myter och då kom Leia... Fast jag kände iofs att det va på g innan... Så jag vet inte om det var pga myterna eller att hon redan var på g som hon kom....

    SvaraRadera