onsdag 14 juli 2010

V.39 - 11 dagar till BF



Besöket hos barnmorskan igår gick fint. Allt såg bra ut och det var inga konstigheter. Fick en ny tid den 28e, om Moa inte har tittat ut tills dess dvs.
Vilket vi självklart hoppas på. Idag har vi som sagt varit på banken, betalat handpenningen på huset och pratat lite om försäljningen av våran nuvarande lägenhet osv. Mycket som ska göras innan det blir klart, men det rullar på fint ändå. Nästa steg är nu fotografering av lägenheten och att den ska läggas ut för försäljning. Efter en behövlig vilopaus, ska jag nu göra ett ryck här hemma. Hoppas ni har det gott!

25 kommentarer:

  1. Härligt, snart är hon här... 28.e, det är ju länge tills dess, så länge väntar hon nog inte där inne ;)

    SvaraRadera
  2. söta söta moa. Hoppas allt går braq med fotograferingen.. glöm inte vila benen.. kram

    SvaraRadera
  3. Jag har sagt det förr men det tåls att sägas igen, GUD VA TIDEN GÅTT FORT :-)

    Åh du är så liten å nätt också, hur fin som helst=)

    SvaraRadera
  4. Blir det en moa? :)
    11 dagar kvar... usch. 11 dagar t bf hade jag värkar deluxe och 10 dagar innan bf kom Leia. =P hade bf 24/4 och hon kom 14e. Jag va helt säker på hon skulle komma den veckan =P

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig mage, spännande och se vem som gör sig där inne

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är!! Tänk att det är så nära nu :-) Och SÅ spännande med nya bostaden och att det också närmar sig. Det vill jag ju höra mer om ;-) Förstår verkligen om du inte hinner/kan ses, men annars vore det kul att som sagt styra upp en dejt här snart (vad tiden gick fort denna v!). Jag kan ses under helgen, om du har möjlighet? :-) Annars är jag fri framöver också :-)

    Må gott så länge vännen!! KRAMAR!

    SvaraRadera
  7. Herregud, snart är det dags:) helt otroligt, minns första gången jag hade på känn att du var gravid!!!
    Nu ska du snart föda OCH ni har skaffat radhus:) grattis så mycket till att det går bra för dig!!!
    Må kommande dagar vara svala så du inte svimmar de sista dagarna av värmen!!

    SvaraRadera
  8. Ja det var super mysigt och det är så skönt att vara hemma hos någon med barn i samma ålder ! Hur mår du ? kram

    SvaraRadera
  9. Inte länge kvar alls tills ni ska träffa lilla Moa...spännande! Några känningar än om att hon kanske vill titta ut lite tidigare?
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Åh vilken fin mage :)
    Nu är det nääääära..
    Hoppas att Moa tittar ut snart :)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  11. det är nästan skamligt att säga, men jag vill ha REGN idag för jag hade tänkt pyssla hemma !! Kram

    SvaraRadera
  12. fina fina magen :D hoppas också att hon kikat ut innan nästa BM-besk, hihi =)

    SvaraRadera
  13. Skönt med någon som känner igen sig! Får hoppas att våra bebisar vill titta ut snart, min största fasa är att gå över tiden i den här värmen. Det vill vi verkligen inte!

    Har du några känningar av att ngt ev. kan vara på g? Själv har jag förvärkar, främst på kvällarna och framåt morgonen, som stark mensvärk ungefär. Har dock haft det ett tag nu så det behöver inte betyda något!

    Kramar Pernilla

    SvaraRadera
  14. njae kankse inte, men det är du :) gravidmagar är alltid fint, även fast man inte känner sig fin...

    hoppas ni haft en toppen dag
    kram!

    SvaraRadera
  15. ja variation är ju det bästa.. och det känns som att det behövs! men nu har mina knän börjat kajka med :( hate it.. så måste hitta på något nytt!

    ha en bra dag! kramar.

    SvaraRadera
  16. wohoo, vilken mage! :) ser jobbigt ut och jag tänker främst på värmen med. men snart är lilla prinsessan här, gud va spännnade :) slit inte ihjäl dig nu såhär i slutet :)

    SvaraRadera
  17. Ååh, jag är SÅ nyfiken på bebis!! =)

    SvaraRadera
  18. Härligt! Snart kommer bebben! :)

    Sv: Ja, det är ju frågan för vilket som är bäst...det finns aldrig den perfekta tiden att vara gravid tror jag :) Men jag hade nog inte valt att vara höggravid på sommaren... Och sen är det just det, att sova och spy är det enda jag känner att jag orkar med men det är inget alternativ med två barn hemma :)

    SvaraRadera
  19. ja, men ni har ju faktiskt en anledning till röran, här hemma uppstår den enbart för att C ska göra allt på en gång istället för att ta en dag i taget... kram

    SvaraRadera
  20. haha stackare, ja mådde toppen båda graviditeterna, spydde aldrig...

    tack tack det va snällt sagt :)

    tack detsamma vännen!
    kram!

    SvaraRadera
  21. Kikar in efter tips av fröken M!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  22. Jag har nog totalt glömt bort att säga grattis till husköpet! Hur och när bestämde ni er för att slå till? Jag vet att ni var och kollade på ett par eller radhus här i närheten av mig för ett par månader sedan, men att ni bestämde er för att behålla lägenheten ett tag till... Känns det inte lite tungt att ha en flytt så nära inpå BF? Jag skulle iaf tycka det... Men visst kan det kännas kul också, det förstår jag! Men jag skullen og iaf vilja ha barnrum och annat klart innan bebis. Hihihi... Jag har tänkt fråga dig lite om sushi (eller hur det stavas) Vart köper man, vad är gott och vad rekommenderar du? Har varit jättenyfiken på att testa det länge nu... Men du vet hur det är att testa nya saker... Kram!

    SvaraRadera