tisdag 13 juli 2010

Känn ingen stress för guds skull.

Behöver jag ens nämna hur äckligt trött jag är på denna vidriga värmen? Det är lika varmt ute som inne, finns ingen luft överhuvudtaget och jag svettas som en gris så fort jag rör på mig. Och sluta säg att "jag ska allt ska passa på och njuta av värmen, nu när den äntligen är här". Jomenvisst - kom tillbaka när du själv är höggravid, full i vätska och har ex antal kilon extra att släpa på så får vi se hur du tycker/känner då. Jag blir så trött.

Annars är det fullt upp. Vi packar och står i här hemma, vi har fått riktigt mycket gjort och bor numera i en flyttkartong. Vi har börjat rensa uppe på vinden också, man får ta lite dag för dag för det är liksom en hel del som ska styras upp. Gud vad vi längtar tills denna flytten är avklarad. Tills vi kan börja inreda och renovera i huset och göra i ordning Moas rum. Åh vad roligt! Ny säng och soffa ska det bland annat bli i samband med flytten också, mycket trevligt.

Idag ska vi åka hem till mina föräldrar vid lunch för lite fika. Efter det väntar ett besök hos barnmorskan igen, får se vad hon har att säga denna gången. 12 dagar kvar till BF nu, jisses vad tiden flyger iväg alltså.

I morgon ska vi till banken på förmiddagen och ordna med handpenningen på huset, skönt när även det är avklarat. På torsdag ska vi på utflykt med mamma och syster My och på fredag ska jag på konsert med samma sällskap. Och emellan detta ska det fortsättas och packas och rensas och jag ska även försöka vila och ladda inför den kommande förlossningen, som faktiskt kan sätta igång när som helst nu.

7 kommentarer:

  1. Hehe,, gud hur kan nån säga till dig att du ska njuta av värmen, de gör inte ens jag när det är såhär pött hett!!! nej tacka vet ja våren och hösten med sin friska luft:) Givetvis gillar jag sommaren, men jag är nog mer för de andra årstiderna nu för tiden!!!

    SvaraRadera
  2. Hatar oxå värmen, men idag kanske det kan bli lite svalt?! Inne speciellt. Gud vad roligt med flytt. Passa på att vila lite mellan packningen oxå, så du orkar föda ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag ser för hemsk ut i håret jag med så ett besök hos frissan skulle vara guld värt!
    Klippning och slingor *wiiie* Synd att det är så satans dyrt bara...

    SvaraRadera
  4. Hej igen...
    Snart dags för bebis för dig. Och flytt samtidigt! Ni har verklign fullt upp :)
    Hur känns dt inför förlossningen då?

    SvaraRadera
  5. då kommer det upp på min blogg framöver =) Idag ska vi till charlotte och grilla. Ska bli mycket trevligt och viggo ska få "leka" med lilla L =) Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, jag förstår dig sååå väl. Är själv inte ens speciellt stor än, men lider något fruktansvärt... Sitter man vid vattnet där det blåser lite skönt så är det härligt, men då jag jobbar och måste göra en massa annat så kan jag inte spendera mina dagar där jag helst vill.
    Lycka till med det sista nu!

    SvaraRadera
  7. Jag avskyr denna värme som är, gravid eller inte gravid men det har varit riktigt vidrigt nu i ett par dagar.

    SvaraRadera