lördag 17 juli 2010

8 days to go!


Idag regnar det ute, tack för det säger jag bara. Längtan efter hösten är enorm. Jag ser fram emot långa barnvagnspromenader bland färgade löv, höstsol och krispig kall luft. Vackraste och skönaste årstiden om du frågar mig.

Men regn idag betyder i alla fall att det är något svalare, plus att det är perfekt väder för hemmafix. Vi städar, vi packar och vi tvättar. Packningen inför kommande flytten har faktiskt gått över förväntan och vi är i stort sett klara. Endast det som vi använder och kommer att behöva inom den närmaste tiden får vara kvar uppe. Vi har tom gått igenom och rensat klart allting uppe på vinden, så nu behöver vi inte gruva oss för det längre. Puh!

Till veckan skickar vi iväg katterna till Åmål, dom ska vara hos Johans föräldrar ett tag. Då ska vi passa på att städa och göra i ordning för fotograferingen, som förmodligen kommer ske i slutet av nästa vecka. Och när det är gjort, ja då är det bara att vänta och ladda. Ladda inför bebis, flytt, visningar och försäljning. Det ÄR mycket nu på en gång, men så är det ibland, man kan inte planera allting här i livet. Och tur är väl det!

Har just nu inga känningar på att Moa vill komma ut inom de närmaste dagarna heller. Har en hel del förvärkar fortfarande, men dom kommer och går. Men jag är trött, sleten och orkar inte göra så mycket mer än att vara just hemma. Jag vilar och sover mycket emellan allt som ska göras, så jag har krafter kvar inför den kommande förlossningen. Det är 8 dagar kvar till BF, det är spännande nu. Hon kan ju faktiskt bestämma sig för att komma precis när som helst nu. Jag har dock fått tillbaka illamåendet nu dom senaste dagarna, det känns ungefär som det illamåendet man har i början av graviditeten. Har någon av er också haft det så såhär precis i slutet?

Hoppas ni har en fin & härlig helg!


14 kommentarer:

  1. Verkligen inte långt kvar nu gumman =)..
    Tänkte på det med illamåendet, kan ju va så att lillan ligger och trycker på nåt och det är därför du mår dåligt, det är ju inte så mycke plats kvar därinne nu så man vet ju aldrig vad för nerver eller så som kan ligga i kläm..
    Hoppas sista tiden går fort för dig nu och att tjejen vill titta ut snart =),, kramar

    SvaraRadera
  2. Ja jag har också sålt en del mammakläder på Tradera - skit bra :) Varfr ska man spara på sånt som ändå inte används? Bättre att någon annan kan köpa det i stället...
    Ojoj...snart bebisdags för dig nu :) Spännande värre!!!

    SvaraRadera
  3. Är lite dålig på att läsa bloggar just nu, så det blev en hel del nytt när jag kikade in här. Vad kul med radhuset!! Låter som ni varit sjukt duktiga redan med rensning och packning, så det kan väl inte gå annat än som en dans. :)

    Snart snart har du sin lilla dotter i armarna. Jag om någon vet hur sega dagarna kan kännas när man går och väntar... (Ida föddes i v 42+1)

    Tänk hur mycket härligt ni har framför er. Är SÅ glad för din skull.

    Stor KRAM från mej. ♥

    SvaraRadera
  4. shit, bara 8 dagar. nu kan verkligen vad som helst hända. Många bollar i luften för er nu. Men det kommer bli bra, det är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  5. Jo så är det verkligen. Nu har man förvärkar varje dag lite titt som tätt verkligen. Tänk att det är så nära :) Underbart ju!!

    SvaraRadera
  6. Jag var precis sådär trött som du beskriver!Jag minns inte om det var exakt runt BF som det kom tillbaka, men jag hade en vända med illamående på slutet också. Dock var det aldrig speciellt illa, varken i början eller när det kom tillbaka. Det är vanligt i alla fall.

    Minns också att det var svårt att äta på slutet då det inte fanns någon plats kvar i magen.

    Jag lovar att du glömmer allt sånt här snabbare än snabbast när Moa väl är ute. Det är lustigt, alla säger att man glömmer fort och sanningen är att man gör det :)

    Lycka till och hoppas att du snart får ditt fantastiska första möte med din tjej!

    SvaraRadera
  7. Gud va du är duktig som fixar och grejjar ! Nu kan hon verkligen komma precis när som helst !När jag var inne på kontoll hade jag 3 min mellan värkarna utan att känna något alls dagen då Viggo kom. SEn en och en halv timme senare gick det undan och på kvällen hade vi blivit föräldrar ! Super häftig känsla att det kan svänga så fort och man vet aldrig när DET händer ! kram

    SvaraRadera
  8. Ja tiden går ju inte direkt snabbt när man lägtar och väntar..
    Men nu idag återstår bara 5,5 timme att jobba och dom timmarna hoppas jag ska gå fort! :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. ja, jag gick öven en vecka, men sen när det väl satte igång gick det undan. ( vi kollade med ctg på förmiddagen eftersom vattnet hade börjat sippra. då hade jag 3 min mellan värkarna men kände som saggt inget och åkte hem för att äta. Vi hann bara hem och vända för då satte det igång... ) Öppnade mig från 4 till 10 cm på en och en halv timme, sen var det "bara" att trycka ut viggo =) Lätt som en plätt ;)

    SvaraRadera
  10. Njae, klart det gjorde ont, men jag trodde det skulle vara värre - faktiskt ! ;)

    SvaraRadera
  11. Jo det behövs förnyas lite när man precis flyttat :) Behövde renovera en del här. Så vi gjorde det mesta innan vi flyttade in (la golv etc), men det är en del kvar...

    Åhh snart dags! Hoppas du slipper gå över!
    Jag mådde inte illa i slutet. Men ett par dagar innan förlossning var jag väldans lös i magen ;)
    Och du. Det gör ONT att föda barn. Men det ÄR värt det. Fastän man svär att aldrig göra om det när man har värkar så efter ett tag (typ nu) så tänker man att "det va nog inte så farligt... när ska vi ha nästa barn?" Haha! SJUKT!

    SvaraRadera
  12. Jag håller med dig, hösten är bäst. Jag är en av de som alltid får vår/sommardepressioner men när hösten kommer så vänder det. :D

    Ja han som ringde var lite läskig. :P Hehe.

    SvaraRadera
  13. Hej slitvargen!
    Min kompis som väntade tvillingar förra året mådde mycket illa i början av sin grav och det kom tillbaka inte riktigt lika illa men nästan mot slutet.
    Stackare där ...
    Min kompis tyckte att det var gott att äta kall vattenmelon och jordgubbar. Kanske kan vara något att läska med?
    Kram från Kajsa

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att det låter som att ni har en underbart rolig och spännande tid framför er :-) Bebis å flytt till hus! Även om det känns mkt just nu så känns det säkert roligt också... Hoppas att du mår bra bortsett från illamåendet, som för övrigt inte är allt för ovanligt. Jag hade det dock inte. Stor kram!

    SvaraRadera