söndag 18 juli 2010

Något att verkligen se fram emot

Jag tycker hela graviditeten bara har flugit förbi, svisch sa det så var vi nu inne i v.40 (i morgon)! Klart att dom 4 första månaderna kändes som ett långt helvete av sovande och spyande, men ändå så tycker jag att tiden har gott sinnessjukt fort verkligen. Jag kan liksom inte, trots 9 månaders förberedelser, förstå att vi snart kommer att ha en bebis här. Overkligt.

Nu längtar jag dock hemskt mycket efter att:

* Få börja träna & framförallt - få börja löpträna igen
* Sova på magen
* Slippa halsbrännan som jag haft i flera månader
* Kunna sova utan att behöva springa på toaletten stup i kvarten
* Kunna böja mig ner utan att ha någonting stort och otympligt i vägen
* Börja använda andra kläder än de två plagg som passar just nu
* Få röra mig som en normal människa igen
* Slippa släpa på all denna extravikten & bli av med all satans vätska

14 kommentarer:

  1. Jag förstår din längtan... Har också en sån där "längtar-lista" på G :-) Men snaaart är våra bebisar ute!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. hihi... jag har nog fått i mig närmare 10 koppar idag !? Kanske inte så hälsosamt, men gott =)

    SvaraRadera
  3. Haha... lite galen kanske, men mest dricker jag för att dämpa suget efter sötsaker... alla har vi våra sätt att motstå frestelser ;)

    SvaraRadera
  4. Ja den är långärmad och i är rikigt oversize så beställ din valiga storlek. jag har 36 och kan lätt ha den som "klänning" till leggins.

    Spännande att det är nära! :) Förlossningen är det häftigaste du kommer vara med om här i livet:)

    SvaraRadera
  5. Å du har något underbart att se fram emot o kul att de är så nära nu o att de kan hända när som helst! lycka till, första gngen jag kikar in här- fin blogg:)

    SvaraRadera
  6. Åh detta med att sova på magen var något jag längtade sjukt mycket efter också...och att kunna böja mig ner o plocka upp alla leksaker som Edvin dragit fram utan problem...nu när Tore snart är 3 veckor har jag redan nästan glömt hur det kändes att ha en jätte stor bebismage i vägen mest hela tiden ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Spännande att det snart är dax för dig =) Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
  8. Å ja, visst går tiden som gravid galet fort!!

    Ja det kommer man nog absolut att sakna! :-)

    Hoppas dagen din varit bra!
    kramen

    SvaraRadera
  9. ja herre gud vilken lättnad det är när dom äntligen valt att titta ut.

    sv: tack tack söta du :) ja fynda är alltid kul!
    kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till vecka 40, undra när den lilla behagar kika ut? SPÄNNANDE!!

    SvaraRadera
  11. du kommer känna dig osm en fjäder snart. Dock får du vänta med att springa. jag tror man måste vänta 6 veckor, men jag är inte säker. Jag minns att jag var helt överlycklig över att kunna ta på mig skorna igen.. dock kan jag inte ligga på magen är )= det gör skit ont i tuttarna. Ha en bra dag och jag håller alla tummar för att lilla moa tittar ut snart. kram

    SvaraRadera
  12. Japp det var super mysigt..

    snart har du din bebis här :D

    SvaraRadera
  13. Lugn. Allt i sinom tid vännen ;-)

    SvaraRadera