tisdag 20 juli 2010

Jag har inte tid att föda barn nu!

Åh herregud vilken natt - måste varit värsta på länge. Verkligen vaknat stup i kvarten och varit tvungen att gå upp, antingen för att kissa eller för att klunka gaviscon mot halsbrännan. Ibland hinner jag inte ens gå tillbaka för att lägga mig, innan jag får vända igen. Det är något som jag är oerhört trött på vill jag lova.

Johan åkte iväg tidigt i morse. Han ska cykla Klarälvsbanan idag och beräknas vara hemma runt 18 tiden i kväll. Det är en underbar cykelbana som går från Hagfors till Karlstad, man cyklar genom landsbygden och passerar oerhört fina och mysiga platser. Den är på 9 mil enkelväg och helt underbar. Vi cyklade den tillsammans över en dag förra sommaren och det var fantastiskt verkligen. Men i år får jag vackert stanna hemma tyvärr.

Moa verkar trivas himla bra där inne, och förutom de vanliga förvärkarna, så finns det fortfarande inga tecken på att hon vill kika ut lite tidigare. Men det gör faktiskt inte så mycket just nu. Jag har inte tid att föda barn denna veckan, haha!

torsdag kommer svärföräldrarna och hämtar katterna, så hela eftermiddagen och kvällen kommer vi städa och göra i ordning lägenheten inför fotograferingen som ska ske på fredag morgon. På fredag för/eftermiddag hoppas mäklaren att vi ska kunna lägga ut lägenheten för försäljning på hemnet. Han har mailade över en beskrivning på lägenheten i morse som vi ska gå igenom i eftermiddag när Johan kommer hem, i fall vi vill göra några ändringar eller tillägg osv i beskrivningen. Extranyckel ska också lämnas till mäklaren på fredag och sen får han ordna med visningar. Nu går det undan!

Så under veckan har jag inte tid med någon förlossning, så hon får mer än gärna hålla sig där inne tills på lördag i alla fall :) Nu är det dags för en kopp kaffe och hög tid att kolla in H&M´s höstkollektion för en beställning. Kikade lite igår och det fanns hur mycket fint som helst tycker jag, både till stora och små.

8 kommentarer:

  1. då kommer hon nog innan lördag ;-) Jag är oxå sugen på höstkläder, guud vad härligt med vanliga kläder :-) (Om ett tag iaf.)

    SvaraRadera
  2. ja hela dagen blir lixom super om man startar den med en massa mys :) snart har du din lilla skatt i din famn :) Kommer du skriva en förlossningsberättelse sen? :D

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Sjukgymnaster säger visst att man ska vänta ca 6 månader för att bäckenbotten och bäckenmuskulaturen som håller upp hela kroppen ska få återhämta sig efter förlossning och graviditet.
    Har du oxå ridit? Eller rider du? (fast jag antar du inte rider NU när du är HÖGgravid. hihi!)

    SvaraRadera
  4. då hoppas jag du får en kugn och skön dag med mycke vila :) kram

    SvaraRadera
  5. Ja jag hade ungefär samma sak. Hade en häst som min egen för ett tag sen, men hästen va gammal och blev sjuk och ja... fick tas bort :'( Jag red med ägaren till Dadde by the way. Så jag har ridit dadde en del oxå. =P
    Ska lägga upp en bild på honom nu från igår.

    SvaraRadera
  6. Skippa HMs barnkläder... de blir blekta, noppriga och fula jättefort :-(

    SvaraRadera
  7. armen ligger på 199:- så mer än mobilen, mne klart värt det. Shit vad nära det är nu att lilla moa kommer. längtar tills vi får se henne. För vi får väll bilder? kram

    SvaraRadera
  8. Bara därför kommer hon i natt ;)
    nää jag var ju höggravid med milton under sommaren också å det var en pärs!

    SvaraRadera