torsdag 8 juli 2010

Nu går det undan!

Idag blev det klart - i morgon ska vi skriva kontrakt. Vi har nämligen köpt ett radhus! Just nu bor vi i en två på 58 kvm mitt i stan. Det är alldeles för litet och vi har varit ute efter något större en längre tid och nu har vi hittat våran pärla. En 4a på 115 kvm. Tvåplans med stort trädäck på framsida och trädgård på baksidan med tak över altanen. Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare, 2 badrum (ett uppe och ett nere), Carport, förråd och stor klädkammare.

Det känns jättebra och vi är väldigt nöjda. Det bästa är att man kan få ett barn till, utan att känna att man måste flytta igen. Nu har man ju redan tillräckligt med plats. Ska bli underbart att bara kunna släppa ut katterna, sitta på sin egen altan och pyssla i sin egen lilla trädgård. Och bara en sån sak som att slippa trappor/hiss med barnvagnen ska bli ljuvligt.

Men om knappt två veckor är det BF. Vi ska flytta in i det nya senast 15e september. Nu är det bara att sätta fart! Det ska packas, födas barn, flyttas och våran nuvarande lägenhet ska säljas. Inte annat än att man känner sig lite lagom stressad kan jag lova er :-)

17 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! jag blir så avis !! ( jag släpar 7,8 kg bebis till 3e våning typ 10 gånger om dagen å börjar bli VÄLDIGT trött på det... ) vart ligger pärlan ?? Ja, Viggo och Billy verkade trivas i varandras sällskap även om Billy inte ville le på bild :) kram

    SvaraRadera
  2. skönt när det går åt rätt håll och man kan tjäna lite pengar på kuppen ! Tror jag såg detta radhus på hemnet då för några dagar sedan ! Super mysigt och jag hade lätt kunnat tänka mig att flytta lite utanför stan =)

    SvaraRadera
  3. åååå så roligt för er. Är så glad för er skull. Jag känner igen det där med allt på en gång.. haha renovering, flytt bf, gravid, tung, hjälplös men allt ska fixas ändå. Du är duktig som hänger i. Återigen stort grattis och lycka till med försäljningen. kram

    SvaraRadera
  4. vad fint du gjort bloggen!! härligt att ni fått nytt hus, GRATTIS!! underbart!!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. vad kul!! låter hur bra och underbart som helst :D

    SvaraRadera
  6. det kan ju knappast bli bättre ! Känner jag C rätt vägrar han flytta från norrstrand så vi lär väl få bo i lägenhet tills vi dör med tanke på huspriserna här ;)

    SvaraRadera
  7. GRATTIS! Vad KUL! Det gör ju inget att bo lite trångt i början, det gjorde jag och KotteA vilket var perfekt ett par månader men sen blir det för trångt och jobbigt med alla trappor! Vart ligger det...inte Skåre va? Det är ju dit du ska flytta ju! :)

    SvaraRadera
  8. Grattis!!! Är det en bostadsrätt? Isåfall vet jag nog var de ligger, en kompis bodde där :-D
    När får ni nycklarna då? Gud vad härligt för er!!!!

    SvaraRadera
  9. GRATTIS TILL HUSET=) Gud va kul! Ännu en anledning till att få komma å hälsa på :-)

    SvaraRadera
  10. Hej tjejen! Vad roligt med nya lyan!!! :D GRATTIS! Här går det undan :P Vad mycket spännande ni har framför er nu!

    Förlåt att jag inte hört av mig, har varit bra disträ de senaste veckorna. Sjunkan hängde ju tyvärr med ca två veckor, så jag hade inte varit mkt att träffa ändå bl a! Men nu är jag redo att ses, förstår dock om du har mkt annat numera däremot! Känner du ändå att du har tid att ses så får du gärna höra av dig :-)

    Hoppas du/ni mår gott annars! :-) Kramar!

    SvaraRadera
  11. Å vilken Lycka med radhus!!Skulle göra vad som helst för att få större boende!Lycka till med flytt och bäbis:)

    SvaraRadera
  12. Gud va roligt för er=) grattis grattis!!!!
    Jo vi har en Västsibirisk Laika!!! //Sara

    SvaraRadera
  13. Stort grattis! Åh herre, nu kommer du ha att göra, de sista två veckorna kommer nog bara svisha förbi :D

    SvaraRadera
  14. Åh sååå skoj,
    STORT GRATTIS!

    Hoppas du mår väl, snart är er lilla flicka här :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  15. Grattis!! gud va kul, hade också så gärna flyttat från lägenheten till radhus/hus! så mysigt med egen uteplats!! hur mår du i värmen? måste vara galet jobbig som höggravid. sköt om dig och magen såklart! kram

    SvaraRadera
  16. Förstår att det känns stressigt men måste ändå kännas jättekul. Stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  17. Åh grattis, så roligt!! Vi är oxå på husjakt, jag bara måste få känna gräs under fötterna till morgonkaffet och tidningen... Idag bär det av på visning igen, håll tummarna!
    Stor kram

    SvaraRadera