onsdag 7 juli 2010

Mitt i veckan

Idag vaknade jag alldeles för tidigt, 04.30 för att vara exakt. Det var varmt, ljust och Moa stökade omkring rätt så rejält där inne. Märkligt att hon kan hålla igång så, trots att det är så trångt för henne nu. I alla fall så var det lika bra att gå upp. Frukost, kaffe och nu har jag precis varit nere i tvättstugan och satt igång 3 maskiner. Åh vad jag längtar tills vi har egen tvättstuga (vilket inte verkar dröja alltför länge som det ser ut nu)!

Solen skiner och himlen är klarblå, det blir med andra ord varmt idag. Vilket i sin tur betyder att jag till största delen kommer spendera dagen inomhus. Vi ska bara åka en sväng till apoteket och affären. Och posta två gravidlinnen som jag har sålt på Tradera. Ikväll är det fotboll som gäller, Spanien - Tyskland, kommer bli spännande hörrni! Johan däremot ska jobba i natt och i morgon natt. Sen går han äntligen på semester!

18 dagar kvar

12 kommentarer:

  1. oj oj oj, uppe med tuppen. Hoppas du får sova en stund på dagen. Vi är lite krassliga här hemma. Lillan har gått och blivit lite snorig. Inte alls kul! Jag tycker så synd om henne. Så vi får se vad dagen erbjuder idag. det ser ut att bli lite lagom varmt i varje fall.

    Match ikväll jag. Vilka hejar du på? det kommer nog bli en riktigt fin fotboll tror jag. Försök ha en bra dag och tänk.. bara 18 dagar kvar =) massa kramar

    SvaraRadera
  2. jag tror också tyskarna vinner. Jag tror dom tar hem hela skiten. nana gott =) kram

    SvaraRadera
  3. skönt med semester, och lite assistans till dig också nu när det inte är lång tid kvar. vaknar också sådär supertidigt! jag tror det är kombinationen av värmen + stökande liten tjejja i magen + att våran tidning kommer klockan 03 typ, haha ;)
    18 dagar är ingenting...tror du att deu kommer gå över tiden?

    kram i solen :)

    SvaraRadera
  4. Ett råd: Gå till frissan ;)
    Det var riktigt skönt,
    speciellt när hon tvättade håret innan & allt :)
    Man behöver det såhär på slutet ;) Hihi.

    Hur mår du? :)
    Bara bra hoppas jag..

    kram

    SvaraRadera
  5. ÅH !! fotboll... då vet jag en som är rätt ensam och häckar framför datorn ikväll me ;) kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det konstigt hur dom små kan busa runt trots platsbrist :) Hoppas att ni får en mysig onsdagskväll! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att han går på semester snart, det är allt liiite tryggare när de jobbar natt. Jag var så orolig att värkarna skulle starta och att jag skulle sova mig igenom det där lilla i början och först vakna när det var bråttom bråttom, och då skulle ju Coffe vara på jobbet... hehe... men det gick ju bra, han tog ju också ut semester innan ;-)
    Och jag kan glädja dig med att det sägs bli molnigt och svalare imorgon ;-)

    SvaraRadera
  8. Det blev en tidig morgon för dig!
    Kanske kan du vila lite under dagen, känner du dig trött?

    Skönt att din älskling snart har semester,
    stor kram & ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Nä, var glad för det! Efter alla bensinpengar som gått åt till att åka fram och tillbaka, så är jag ändå uppe i det priset snart!:p
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. jag hade faktiskt tvn och matchen på men jag kan ju inte säga att jag kollade speciellt mycke :)
    Det var väldigt kul att träffa Madde. Viggo och Billy är ju nästan lika gamla ( skiljer bara en v mellan dem ) Å kul att se dig igår ! du är så fin med magen ! kram

    SvaraRadera
  11. jag tippar på att hon kommer ut innan bf :D

    det är bara bra med mig, tack:) det spänner och drar mycket i magen bara men de är ju sånt som hör till :P

    SvaraRadera
  12. japp, en prins väntas här :D jag tycker också värmen kan vara olidlig ibland och jag inte ens höggravid. och vi bor på 3 våningen utan hiss, jag tycker det blir jobbiare och jobbigare för varje dag. undrar var detta ska sluta :/

    det där inlägget var tänkt som en pik till vissa som har kommenterat min mage, att den är liten osv. hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig, men nu känns det som jag tar åt mig av allt samt bryr mig. men innerst inne vet jag ju hur det verkligen ligger till och att det är de som kommenterar magens storlek och form är okunniga ;)

    SvaraRadera