måndag 5 juli 2010

Jag brukar inte klaga, men...

V.38

En sak är säker. Med nästa barn tänker jag INTE vara höggravid under sommaren! Som Madde sa, det var en klar nybörjarmiss. Denna värmen tar död på mig, jag orkar knappt vara ute. Nog för att det är jobbigt med att det bara är varmt, man är ju liksom rätt varm i sig själv redan. Men det är inte det värsta. Nej nej, det värsta är att jag sväller som en ballong! Hela jag är full i vätska och när det gör ont att gå eller att stänga händerna tex, ja då är det inte speciellt roligt faktiskt. Jag har inte haft en jobbig graviditet (förutom de första 4 mån då jag enbart sov och kräktes då) och skulle inte haft det nu i slutet heller, om det inte vore för denna värmen som tar knäcken på mig. Det sliter lika mycket psykiskt som fysiskt verkligen. Så det händer inte så mycket spännande om dagarna för min del. Jag håller mig mest inomhus för jag klarar nästan inte av att vara i solen. Jag är trött och vilar mycket. Nu är vi i vecka 38 och det är inte långt kvar. Jag försöker ladda så gott jag kan. Längtar oerhört efter att gå ner alla kilon igen, få börja träna och bli mitt vanliga JAG.

21 kommentarer:

  1. ojoj det där med vätska känner jag igen. Jag är själv gravid i v39 och är så vätskefylld så jag knappt känner igen mig själv. har tillomed vätska i näsan!! jättestor är den! Inte alls roligt!
    Vilket datum är du beräknad till?

    SvaraRadera
  2. Issa: Ursch, visst är det hemskt?! Och det är verkligen så, man känner inte igen sig själv någonstans. Och att det kan göra så ont, spänner överallt. Jag är beräknad till den 25e. Du själv?

    SvaraRadera
  3. låter inget vidare, håll ut, håll ut! :)
    nej det här med grannar är ju inget vidare alltså, men vi ska jävlar sätta honom på plats om han inte lugnar ner sig, haha! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du längtar efter att träna!

    SvaraRadera
  5. jag är inte ens höggravid men jag lider av värmen!! :P håller med dig om att den tär både psykiskt och fysiskt :(

    SvaraRadera
  6. sv; snart är det över! håll ut!

    SvaraRadera
  7. En annan inte allt för smart nybörjarmiss är att vara "nygravid" i sommarvärmen. Det var jag 2008 och det var heller ingen hit kan jag säga. Illamående och värme va INTE skönt! Jag gjorde som du nu, va mest inomhus och gjorde inget... Och sen hade jag det lite jobbigt under vintern eftersom jag blev så gruvligt stor. Hade verkligen superproblem att hitta en jacka som gick runt mig... Slutade med att jag fick köpa en herrjacka i storl XXL eller nåt sånt :-) Lätt att se tillbaks på det nu och le åt det, men det var inte lika kul när man va mitt uppe i det. Nästa bäse kommer att planeras in så att jag förhoppningsvis slipper både illamående och att vara höggravid mitt i sommaren! Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag har hittat min fristad och andningshål och jag kan rekommendera det vidare. I sjön!!!!! Heeelt underbart att hoppa (eller vagga) ner i det svalkande vattnet!
    Och du by the way...MAN FÅR KLAGA!!!
    Kram från vattenballongen Kajsa

    SvaraRadera
  9. Fin du är förresten! Och fin klänning som vanligt ;-)
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  10. Jag förstår dig, det är ju galet varmt även för oss som inte är höggravida!! men du, inte långt kvar nu ju ;)

    SvaraRadera
  11. det spås betydligt sämre väder nu i veckan så förhoppningsvis kommer det kännas lite lättare de närmsta dagarna... Ska du ha fler barn kan jag tipsa om att BLI gravid i juli istället, så titta han / hon ut lagom till våren börjar. Det passade mig perfekt ;) Kram

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att det är varmt och jobbigt nu, men håll ute de är inte långt tid kvar nu!!
    Det var perfekt att föda innan det blev såhär varmt :)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. stackars dig. JAg förstår hur jobbigt du har det. Jag tyckte det var jobbigt att vara vattenfylld, stackars dig som får ta högsommar också. Men nu är du snart i mål gumman. känner du fortfarande dig lugn inför förlossningen?
    Jag trodde jags kulle bli mycket smalare av amningen.. men nej nej.. här måste det kämpas. Å ut och springa är inet att tänka på-. Lillan vill äta nästan hela tiden i värmen. Men det kommer.. Men jag håller med dig. Jag längtar oerhört efter mitt vanliga jag. Kram på dig.

    SvaraRadera
  14. men du ser väldigt fin och fräsch ut tjejen :)värmen är inte så jobbig tycker jag, jag blir mest sur över att det är för stark sol för att vara ute och promenixa, och att luften är så kvalmig! typ som jag gör so ickegravid med... jag är en höstjej tror jag ,ren och klar luft och fina färger är grejen :)

    SvaraRadera
  15. Jag förstår att du är pisstrött på det nu! Men nu kan ju din bebis komma när som helst :-) Oroa dig inte för vikten, du kommer säkert kissa ut x antal kilon efter förlossningen ;-)

    SvaraRadera
  16. och det sjukaste av allt är väl att man får ett helt paket kaffe till samma pris i affären... By the way, du är välkommen hit på fika nån dag om du vill ! kram

    SvaraRadera
  17. sÅ fin du är vännen! jag tänkte också som du men min andra kom ju ännu senare in på sommarn än den första haha!

    SvaraRadera
  18. sv; jag använde mig av måttguiden på deras hemsida och min bh sitter perfekt!

    SvaraRadera
  19. men åååh vilken härlig mage! Saknar min när man ser din bild - fast är inte avis nu mitt i värmen ;)

    SvaraRadera
  20. Usch. Fy fan. Jag lider med dig. JAg är sååå glad att jag fick Leia i april. Och att hon dessutom var tidig så jag slapp den där sista JÄKLA veckan :P Kan säga att ha liten bebis är inte heller en hitt nu. Man kan inte åka till stranden pga solen och värmen och man kan inte göra nåt egentligen... Går långpromenader på kvällar o tidiga morgnar. Och Leia får va typ naken dagarna i ända. :)
    Kram på dig. Hoppas bebis kommer snart. Vet ni kön?

    SvaraRadera
  21. Haha, jag förstår vad du menar. Jagt har alltid dumförklarat folk som är höggravida mitt i sommaren ;) MEN, det är inte alltid en graviditet är planerad så det är inte mycket att göra åt ;) Tänk vad skönt att det inte är vinter när bebisen kommer i alla fall, det är nog inte så skoj det heller. Skulle vara nojig till tusen med kläder när det är så kallt.

    Jag tror faktiskt att det är jätteviktigt att man umgås bara mamma-pappa. Det blir ju inte så ofta man hinner se en film och mysa hemma. Allt som ofta blir man ju avbruten av en liten söt sak som vill ha mat eller bara närhet.
    Se till att ni inte stänger in er när bebisen kommer, ut och umgås bara ni två. Jag lovar att mor-/farföräldrarna är perfekta barnvakter!

    Jösses, det blev luddigt skrivet men jag hoppas du hajar poängen ;)

    SvaraRadera