söndag 13 juni 2010

V.35

Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är lång minst 45 cm. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur och börjar se mer avrundad och ”normal” ut.

Imorgon går jag in i vecka 35 (34 fulla veckor). På tisdag ska vi på ett extra besök hos barnmorskan. När vi var där förra veckan gick det inte så bra. Mina prover var inte bra och lilla fröken hade inte växt tillräckligt enligt kurvan. Så vi ska alltså ta nya prover och även se om hon växt till sig lite sen förra veckan. Har hon inte gjort det är det aktuellt med ett extra ultraljud. Klart man har varit lite orolig sen vi fick veta det, speciellt eftersom allting varit så bra innan, men en sak i taget.

16 kommentarer:

  1. Nej men oj :( början til havandeskapsförgiftning kanske? vi får hoppas det går bättre på nästa besök håller tummarna
    tänker på dig puss Hellen

    SvaraRadera
  2. Det närmar sig för dig med :)
    O jag tror inte att du ska oroa dig över kurvan. Alla magar o bebisar växer olika...tycker mer att kurvan är till för att "stressa"...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dina prover rättar till sig och att lilla skruttan bara lagt sig tillrätta lite längre ner.
    Jag fick också göra tillväxt ul, allt ser oftast bra ut på dem, så se det som en extra chans att se henne innan hon är färdigbakad =)

    SvaraRadera
  4. Åh, hoppas allt är precis som det ska..vilket jag är övertygad om. Hon tog väl ett break i växandet, bara. ;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller tummar och tår att allt ser bra ut på tisdag! Man vill ju liksom att allt bara ska flyta på normalt... Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Du har ju verkligen inte långt kvar nu! :O)

    SvaraRadera
  7. Tack Melanie för din söta kommentar! Nästa gång du blir gravid (om ni planerar fler osv) så kommer du nog se fram emot din gamla kropp lite mer, det är nog vanligt att man saknar magen efter sin första graviditet, det blir ju plötsligt tomt därinne efter förlossningen=)

    Det kommer säkert gå bra på tisdagsbesöket, ibland går magen lite upp och ner och det kan ju vara så att magen din sjunkit ner lite nu när du börjar närma dig slutet=).

    Jag önskar lycka till iaf!

    SvaraRadera
  8. så fint du har fått det hrä. Å hej igen. Nu har jag tagit mig lite tid vid datorn. Livet rulalr på här hemma och Ella är så snäll. Hur är det med dig. Snart är det dags. TAck för de fina gratulationerna. Det värmer. Hon e så söt mitt lilla troll =)

    Ha en fin dag. massa kramar

    SvaraRadera
  9. Oj vilken kluns hon är nu Moa! Snart kommer hon...:)
    Fin design förresten, jag väntar oxå på ny...
    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Håller tummarna att allt är bra med bebisen!!!!
    Kram sara

    SvaraRadera
  11. det kommer säkert gå bra, ska hålla tummarna!
    grattis till vecka 35 :D

    SvaraRadera
  12. det är säkert ingen fara alls, men bättre att göra en kontroll för mycke än en för lite :)

    SvaraRadera
  13. Shit, snart dags ju :) ! Du ska se att de kommer gå bra hos b.morskan :)! Stressa inte upp dig i onödan :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Lycka till imorgon! Var också på tillväxt ultraljud för ett par veckor sen för att min mage växte så lite. Håller tummarna för er imorgon

    SvaraRadera
  15. är ju ingen fara när du redan är i v 35. Hugo o theo kom v 34+5 1800 g o 2180 g så det är nog ingen fara. kram tremänningen

    SvaraRadera
  16. Oj vad tiden går nu! Snart är det dags för er! Vi väntar ett ganska så långt tag till... Bra att det gick bra hos barnmorskan idag!

    SvaraRadera