måndag 7 juni 2010

V.34 - full fart framåt!

Hej å hå vad det går, redan v.34! Nu väger lilla Moa 2 kg och det börjar bli riktigt trångt för henne där inne. Idag ska vi åka till barnmorskan och ta prover och mäta magen i vanlig ordning. Nu är det endast 6 veckor kvar till bf, men som jag sagt innan, så är jag redo och inställd både på 2 veckor före eller 2 veckor efter tex. Lika bra att vara inställd på det från början, och när det än blir så är vi redo. Efter besöket hos barnmorskan så ska Johan åka till Åmål. Han ska ut och vandra ett par dagar och kommer hem i slutet av veckan igen. Katterna ska också följa med och bo hos svärföräldrarna ett par dagar, så jag kommer bli helt ensam här hemma. Men här finns det att göra så jag kan nog hålla mig sysselsatt.

Jag tänkte att detta skulle få bli en pysslarvecka!

* Ska tvätta sofföverdragen till våra vita soffor, som alltså inte är direkt vita just nu.
* Ska också tvätta bebis alla kläder, sängkläder och göra iordning i vagnen och babygymmet. Med tanke på våra två pälsbollar här hemma, blir det ju en hel del katthår överallt som ska bort.
* Sen ska jag göra en massa storkok. Började redan igår och gjorde ett stort lass med korvstroganoff. Tänkte även rulla köttbullar, steka pannbiff och göra köttfärssås också. Perfekt att ha färdigt i frysen och bara värma på i början sen när fröken är här.
* Sen tänkte jag också städa en del här hemma och rensa undan lite. Passa på när lusten och framförallt orken finns!

Så ja, jag går inte rastlös här hemma om man säger så ;-) Men nu ska det bli lunch, sen är det snart dags att åka iväg. Ska spendera eftermiddagen och kvällen hos syster sen, mycket trevligt!
Igår beställde jag hem en amningskudde, det fick bli denna med laban på. Tyckte den röda färgen var så härlig.


13 kommentarer:

  1. Härligt att det närmar sig så nu... MYS att få pyssla med bebis kläder och annat innan hon kommer! :-) Och SMART att styra upp matlådor innan för det är ju inte direkt fokus att laga mat då när Moa är här :-)

    Fin amningskudde! Skönt att ha en sådan misstänker jag :-)

    Vore så kul att ses snart! Dock är det full rulle innan min brors student, men nästa vecka lugnar det ner sig. Någon gång då kanske? ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har fullt upp där hemma. Att boa är nåt av det mysigaste som finns juh :-) Storkok är skitbra innan bebis kommer, jag orkade dock inte bry mig. Hehehe... Tänk bara på att försöka undvika sånt som lillan kan få ont i magen av, typ lök... Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Så fin amningskudde! Har inte alls tänkt på att det finns, hihi!

    tack så mycket, tiden går så fort. Hon har redan växt så mycket!

    Ja för dig är det skönt när de inte är så varmt, kan tänka mig att det är lite jobbigt med stora fina magen!

    Men jag vill ha SOL och varmt ;) kramar

    SvaraRadera
  4. nu kan hon ju komma i princip när som helst..Det blir ju jättebra så när hon är född, flyttar ni hit! haha ;)

    SvaraRadera
  5. Så fort det går :)
    Underbart ju!

    Och härliga bilder på dig/er!
    Ni verkar ha de så mys, njuuuut!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Smart med storkok, har jag inte haft en tanke på. Nu blir det till att laga en massa mat för mig med :-D

    SvaraRadera
  7. Oj, redan vecka 34! Och vilket fint namn! :) Jag har lämnat FB för ett tag men följer med spänning dej här inne! Och mej hittar du på http://knasungar.blogg.se :) KRAM från Charlotte!

    SvaraRadera
  8. jättefin amningskudde!! :D
    wohoo, bara 6 veckor :) och Moa, vilket fint namn :)

    SvaraRadera
  9. Åhh, amningskudden är guld värd tycker jag!! Speciellt i början, jag fick jämt så ont i ryggen och kroppen när man skulle amma en liten nyföding. Superskönt stöd ger den, och nu använder vi den också som "sittkudde" till Elliot ;)

    SvaraRadera
  10. Ja barnmorskan sa det förut att lök, choklad och jordgubbar var såna saker som bebisar ofta får utslag av. Så löken tänker jag skippa i maten, det är ju som du säger gott utan också :-) Så länge man får krydda lite så är jag nöjd.

    SvaraRadera
  11. Tack för ditt rara inlägg. Jag kurerar mig genom eh... bloggen, genom alla fina kommentarer, genom att äta godsaker hela tiden vilket INTE är bra... Jag måste bara fråga, för jag har alltid undrat över varför all tvättar alla barnkläder innan förlossning, nya som gamla... Jag har alrig gjort det men har aldrig vågat fråga ngn för jag känner mig så dum.. Bör man tvätta nya kläder innan användning...?=/

    Jag håller ockås på att liksom göra saker färdigt här hemma, förbereda, precis som du, det är så skönt att veta att det blir gjort och att man ej behöver tänbka på det sen.

    Har ni redan döpt lillen i magen??=)

    SvaraRadera
  12. Duktig du är som jobbar o står i!
    Själv har man inte ens packat bb-väskan än. Inte samma brådska med det denna gång känner jag då jag hade allt färdigt i vecka 32...hihi

    Jag mår bra. Förutom lite förkylning o att jag har svårt att sova på nätterna. men inga förvärkar eller något som visar att lillebror är på väg än...

    Kramar

    SvaraRadera
  13. vecka 34, galet va tiden går fort! snart kommer lilla Moa ju!! så mysigt att börja tvätta och vika alla små kläder, det är något speciellt med det! storkok lät som en väldigt bra idé.. man har ju inte så mycket tid till att laga mat när den finns en liten goding som behöver all ens tid!! ha en mysig dag! kramar

    SvaraRadera