fredag 26 februari 2010

Ultraljud

Äntligen var det dags för ultraljudet, som vi har väntat & längtat! Man är spänd, förväntansfull & nervös. Tanken att någonting kan vara fel finns alltid i bakhuvudet även fast man tänker positivt. Allting såg i alla fall jättebra ut och bebis mådde bra. Barnmorskan visade oss fötter & händer & gick igenom hela kroppen, men häftigast av allt var när man fick se hjärtat som slog. En helt otrolig känsla & syn verkligen! Jag blev flyttad 4 dagar också, så nytt BF datum är nu 25/7. Tänk att VI skapat detta liv tillsammans & att detta pågår inuti min kropp, så himla svårt att verkligen förstå fortfarande. Det var en mycket fin stund och bilden vi fick med sitter nu på kylskåpet, så vi kan titta på henne varje gång vi går förbi.

Tänk att vi ska få en liten dotter!

19 kommentarer:

  1. Ohhh grattis!!! Det ärverkligen magiskt!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS igen! Måste vara helt underbart att få se den lilla på ultraljudet..:)

    SvaraRadera
  3. MEN GUD GRATTIS:D en dotter, gud va roligt!!! Tusen ggr grattis!!!

    SvaraRadera
  4. UNDERBART Melanie!!! En liten prinsessa, vilket mirakel :-)
    Härligt att få bekräftat att allt ser bra ut, ett datum och framförallt synen av Bebis för första gången.

    SvaraRadera
  5. Tack alla! Ja det var väldigt skönt att bara få bekräftat att allting var som det skulle, man vet ju aldrig vad som väntar. Nu kan vi andas ut :-)

    SvaraRadera
  6. Va mysigt med en liten tjej ! Viggo kanske kan få bjuda på en tur på sin moped ute i skåre om sisådär 15 år ;)

    SvaraRadera
  7. verkligen kul med shopping, men jag måste ge mig eftersom vi måste spara inför flytten till huset, jag har massa kläder, men förstår att du/ni behöver handla till eran prinsessa och du för att din mage växer och=)
    gud va roligt, sådan shopping som du utför längtar jag också till=) fast det får dröja ett par år:)

    SvaraRadera
  8. Tack Kristian! Kan tänka mig att våra döttrar kommer göra revolt tillsammans sedan när puberteten vankas. Killar, fylla, skolk ja du vet - ujuj, jag är redan stressad hahaha:)!

    SvaraRadera
  9. Oh vad roligt med ultraljud :) Sköööönt liksom.. Det lättar ju på hjärtat lite när man får se att allt är bra!
    GRATTIS till er får man väl säga :)
    Är ju så spännande.. och mysigt!
    Njuuuut och ta hand om varandra..
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. ÅH en tjej! GRATTIS! Helt fantastiskt...

    SvaraRadera
  11. Tack Jenny; Ja nu blir det en shoppingtur, något rosa kanske hihi:-)

    SvaraRadera
  12. Ååååååh va SKÖNT att ni äntligen kan andas ut. Och en liten tjeja! SÅ roligt!!!

    Tror visst jag ska lägga till denna bloggen på min Bloglovin', (har nog tre av dina bloggar där sen förut)för här missar jag ju all the news liksom. ;)

    SvaraRadera
  13. ÅÅÅÅÅH en liten TJEJ! Guuud va kul =) Hoppas det blir en ridtjej, haha ;) Grattis grattis igen! Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis!! Vad skönt att allt såg bra ut! Åh vad kul med en flicka! Stor kram

    SvaraRadera
  15. men åhh grattis till en liten prinsessa!! Jag blev helt tårögd nu, påminde mig lite om den dagen vi fick reda på att vi väntade Nova..Magiskt! KRAM!!!

    SvaraRadera
  16. Sandrutt: Det kan jag nog tänka mig att det blir hihi:-)

    Emma: Jo det får du allt göra, jag bloggar ju inte på någon av dom andra längre, hehe. Ja det var härligt att få se henne och att hon mådde som hon skulle:)

    Evelina: Verkligen en magisk känsla, helt otroligt att detta kan pågå inuti ens egen kropp alltså. Tack!

    SvaraRadera
  17. Ohhhh GRATTIS Mel ;o)
    Underbart och vad kul att ni vet vad det är.
    Jag tycker ändå att det har varit speciellt att veta om det är en pojke eller flicka.

    Jätteglad för er skull.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Å så roligt! Enliten dotter! GRATTIS till er båda <3

    SvaraRadera