tisdag 9 februari 2010

Träningslust

Dagens träningspass är avklarat!

Det är så skönt att kunna träna på lunchpassen, då har man det gjort och har hela dagen kvar plus att det är mycket mindre folk då. Att träna på eftermiddagspassen är en ren pärs tycker jag, man får ju nästan lite social fobi med alla människor som trängs överallt! Det är trångt och man får inte plats att utöva övningarna som man ska, utan att riskera att slå till personen bredvid. Därför är det så skönt att kunna träna på lunchen när man har möjlighet, annars så finns det ju massor med pass senare på kvällarna också, även då är det inte lika stort tryck.

Jag kan inte säga nog många ggr hur underbart det är att jag kan träna igen! Visst är det lite bökigt med magen, för nu börjar den bli ordentligt stor. Och det är lite jobbigare för man känner verkligen att man har lite extra tyngd att hoppa omkring med. Men det funkar det också såklart! Ibland får man göra lite andra övningar när det känns obekvämt, men det spelar ju ingen roll. Ingenting är omöjligt och jag tänker träna så långt in i graviditeten som det bara går!

Väl hemma igen var lunchen klar och det var bara att slå sig ner vid ett dukat bord, riktigt härligt! Snart ska vi börja göra oss iordning här hemma inför kvällens födelsedagsfirande. Johan fyller ju som sagt år imorgon och ikväll ska han firas av familjen i Skåre. Det blir middag följt av kaffe och tårta och kanske tom presentöppning om han har varit tillräckligt snäll ;-)

Jag har inga speciella planer för resten av veckan direkt, imorgon ska jag träna på lunchen och på kvällen ska vi gå på bio, äntligen ska jag få se Snabba Cash. På torsdag ska jag hänga med syrran och sen blir det ett sent träningspass på kvällen. Hela helgen är också oplanerad än så länge, och det är faktiskt skönt. Bara ta dagarna som dom kommer, för det är väl det man ska göra när man har semester?!

5 kommentarer:

  1. sv: åh, tack! jag tycker absolut att man skall få klaga -det behöver man ibland! speciellt dagar som denna =)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du kan träna på igen. Måste kännas jätteskönt!

    Med mig är det bara bra. Trivs jättebra på nya jobbet. Riktigt trevliga arbetskamrater och intressanta och roliga arbetsuppgifter så det kan nog bli riktigt bra!

    Hoppas allt är bra med både dig och bäbisen också?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy faaan, ni borde ha superlöner som gör sånt där hemskt jobb som att ta hand om kräksjuka patienter. Åter igen (jag kanske är tjatig) men jag är så djupt imponerad, jag hade ALDRIG pallat det... aldrig någonsin.

    SvaraRadera
  4. Appropå matlagning - nej, ibland orkar man verkligen inte. När vi jbobar och tränar, vilket vi visserligen tycker känns jättebra, finns inte riktigt orken eller tiden. En typisk dag åker vi hemifrån 5.30 jobbar och tränar sen och är hemma 19.30, omänskligt att ställa sig och laga något avancerat efter en sån lång dag...

    SvaraRadera
  5. Å nästa vecka kan vi väl klämma in en fika =)

    SvaraRadera