torsdag 11 februari 2010

Sjukstuga

Självklart har jag blivit dunderförkyld, vilket inte alls ingick i mina semsterplaner. Vaknade upp igår med halsen som kärvade och nosen som inte kunde sluta rinna. Gud vad tröttsamt! Så det blev varken träning eller bio igår, och ingen träning idag heller. Istället fick det bli en promenad till apoteket, inhandlade Strepsils som ska vara sååå bra mot halsont. Jag märker ingen skillnad dock, men nog måste dom vara bättre än vanliga halstabletter så jag fortsätter att knapra på dom. På eftermiddagen igår lyste solen så underbart också, så jag kunde verkligen inte sitta kvar i soffan, hur trött och sleten jag än var. Så på med skor och jacka, sen tog jag en promenad runt Lambergstjärn i solen. Det är så härligt att gå vid vattnet också, mycket rogivande.

Idag är planerna inte många, förutom att försöka kurera sig så gott det går. Jag vill verkligen gå iväg och träna imorgon nämligen. Får se om syster vågar sig hit i eftermiddag också även om jag inte är så kry. Johan har jobbat natten så han ligger och sover, och lär väl göra det tills i eftermiddag. Så jag tänkte roa mig med lite tvättstuga och lite städ i köket, förmodligen en promenad också lite senare. Mer spännande än så lär det knappast bli.

Igår roade jag mig med att klicka hem ett gäng med bebiskläder från h&m, lite roliga mönster och våriga färger. Tänk att det kan vara så roligt att handla till någon som inte ens "finns" än. Dock tycker jag det är lite svårt med hur mycket man ska köpa i vilka storlekar, men än så länge har vi lyckats variera oss ganska så bra ändå ;-)

1 kommentar:

  1. Min bästa vän blev faster för några veckor sedan och den lilla killen kunde inte ens ha minsta storlekarna. Så han var riktigt liten.. De växer ju dock riktigt fort..:)

    SvaraRadera