fredag 5 februari 2010

Mot Göteborg!

Vilken fantastisk morgon det är, solen skiner, det är massa snö ute och det är fredag!

Efter 2,5 timme hos frissan igår kom jag ut som en gladare människa:-) Har redan bokat in tid för nästa besök och det är så skönt att ha det gjort på en gång. Ett medelpass blev det på kvällen med syster som sagt, svettigt och härligt var det och jag somnade som en stock sen vid 23 tiden. Idag har jag grym träningsvärk, men det är ju bara skönt. Längtar redan efter nästa pass även fast man känner sig som en stor klump numera ;-)

Idag ska vi alltså åka till Åmål och sova hos svärföräldrarna i natt, så vi ska väl bara packa och käka lunch för att sedan sticka iväg. Skönt att det ej snöar idag i alla fall, då känns det lite mer säkert att ge sig ut på vägarna. En sväng förbi veterinären för att köpa kattmat är ett måste också, missarna ska ju stanna där ett tag till efter att vi har åkt hem. Dom vill så gärna ha dom där och det är klart att dom får det!

Klockan 08 imorgon tar vi tåget till Göteborg, det ska bli riktigt roligt att komma iväg på en liten tur. Ha det gött på hotellet, äta god middag och säkert shoppa lite. På söndag kl 17 tar vi tåget tillbaka till Åmål för att sova där tills på måndagen, då är det dags att åka hem igen. Johan fyller år på onsdag, hela 29 år blir han gamlingen, så detta får bli hans present från mig. Ibland är det roligare med en upplevelse helt enkelt. Och nu känns det extra bra eftersom det kommer att dröja innan man kan göra något på tu man hand sedan, så man får passa på helt enkelt ;-)

Föressten så håller min syster på att försöka köpa en lägenhet, det är budgivning för fulla muggar och jag är så spänd och nervös! Lägenheten ligger precis bredvid oss och jag tycker det vore underbart att få syrran så nära, eftersom vi ändå umgås så ofta som vi gör. Så jag håller alla tummar jag har för att hon ska vinna, hon leder budgivningen för tillfälligt i alla fall så vi får se hur länge det kan tänkas hålla på. Mina nerver!!!

Trevlig helg på er!

4 kommentarer:

  1. Man var tvungen till att göra prov i dessa ämnen då, och då kände jag att jag lika gärna kunde läsa om allt. Annars blir det ju att man läser ämnena ändå, men på bara en vecka kanske. Det räckte inte att man visade upp tidigare betyg. Säger ju att det är en skum skola! Lite jobbigt känns det ju att jag måste gå datakunskap också, haha, jag som är nästintill datanörd. ;) Välkomna hit igen då! =)

    SvaraRadera
  2. hoppas ni får en helt underbar helg och blir ordentligt bortskämda på hotellet. Antar att bara frukosten är värd besväret ! Glömmer aldrig C´s min när han ssåg mina frukost tallrikar på nyårsmorgonen... den bilden är obetalbar ;)

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har en härlig helg framför er!

    SvaraRadera
  4. hej gumman!
    åh låter som ni haft en underbar helg :)
    skööönt...
    en upplevelse kan vara mkt mer värd kan jag tro! att man får göra nå kul och lite minnen är aldrig fel :)
    ha de bra.. kramar!

    SvaraRadera