torsdag 4 februari 2010

Besök hos frissan & dags för F&S igen

Åh vad skönt jag har sovit i natt för en gångs skull! Vaknade i rätt ok tid också, 05.10 vilket är oerhört tidigt jag vet, men för mig just nu var det senare än vanligt. Och det tackar vi för. Planerna för veckan blev lite omkastade också, så igår tog vi en tur till Ikea och bergvik. Handlade lite till bebis på ikea och kollade återigen in spjälsängen och skötbordet. Blev lunch och kaffe på det och sen en snabb vända inne på bergvik. Skönt att komma iväg lite och alltid lika roligt att handla saker till bebisen :-)

Idag har jag inga planer alls under hela förmiddagen. Men i eftermiddag ska vi dock åka iväg till Skåre som sagt, Johan ska hälsa på hos mamma och pappa och jag ska besöka frissan. Bli lite ompysslad och bortskämd, klippa av lite hår och slänga i lite ljusa slingor i barret. Ska bli härligt måste jag säga! Efter det kommer syster följa med oss hem, för ikväll ska vi nämligen gå och träna. Blir ett sent medelpass denna gången och jag är väl inte hemma förrens 21.30 tiden ikväll. Så det känns som att jag kommer sova som en prinsessa i natt igen.

Måste säga att det var otroligt skönt att komma iväg och träna i förrgår efter ett sånt långt uppehåll. När träningen har varit en så stor del av ens liv innan, så saknar man det så mycket och mår mycket sämre när man inte får träna som man är van vid. Nu är jag glad över att graviditeten börjar kännas lite lättare och jag kan svettas på träningspassen igen! Dock kändes det som att jag skulle krossa Båtsman när jag låg på magen och gjorde olika övningar, haha! Obehaglig känsla även fast jag vet att han/hon är väl skyddad där inne ;-)

Nu är det dags att hoppa i duschen och sen ta en morgonpromenad kanske?

2 kommentarer:

  1. hej gumman!
    jo jag vet.. men ja, svårt att släppa tankarna på en monsterbebis :) ha ha!
    det blir nog bra det där..
    ja visst är det skönt med träning? kroppen mår verkligen bättre av det!
    kramar.

    SvaraRadera
  2. hej! med mig är det ganska bra nu! Insett att vår tid med bebis förhoppningsvis kommer nån gång den med..bara att ta nya tag framöver. Har inte du ultraljud snart? Spännande! stor kram :)

    SvaraRadera