tisdag 23 februari 2010

Köp & sälj


Igår förmiddag var vi alltså på visning på en 3a här på Herrhagen.

Mycket fräsch och på bottenplan. Dock var vi inte lika imponerade när vi kom dit och efter en närmare titt så var den inte så fräsch. Ganska sliten och inte alls värd sitt utgångspris på 850 000. Vi kände både två att vi inte ville vara med på budgivningen, det sista jag hörde från mäklaren var att den var uppe i 950 000 på em. Folk är som galna och vem vet vilket pris den landade på till slut?
Nästa vecka ska vi på en annan visning, den är minst lika fräsch och helt nyrenoverad. Vi är inte intresserade av något renoveringsprojekt och det är skönt att vi båda är överens om det. Får se om den passar oss bättre i smaken. Den ligger på Lamberget och det är ju ett trevligt område nära vattnet och naturen. Det är spännande att gå på visningar och ju mer vi kikar runt nu, ju mer känner jag att jag vill flytta och ha detta gjort innan bebisen kommer.
På kvällen kom våran mäklare för samtal och värdering av våran lägenhet. Vi gick igenom alla steg i försäljningen och han var mycket positiv till ett bra pris. I slutet av veckan hör han av sig så ska vi prata om vart utgångspriset kommer att landa.

Igår eftermiddag tog vi oss en tur ut till Kilenegården. Johan skulle åka skidor och jag tog mig en promenad i det härliga vintervädret. Det är ju bara skidspår där ute nu, men det finns en promenadsträcka i alla fall som dom plogar. Det var så härligt!
Idag är det träning som gäller, som vanligt kan jag inte bestämma mig för om det blir jympapass eller skivstång. Så vi får se, men träning blir det oavsett och det ska bli skönt.


1 kommentar:

  1. Madelene Nattfrost24 februari 2010 kl. 08:11

    Hm, ja de såg verkligen ut att ha inrett den där lägenheten väldigt mycket. Men såg inte ut att ha så bra utsikt från vissa fönster, bara rakt in i ett annat hus?
    Hoppas er lägenhet värderas högt, och att den på Lamberget är bättre!

    SvaraRadera