lördag 13 februari 2010

Dags för radhus?

Jag hänger rätt mycket på www.hemnet.se nu för tiden, det är egentligen mest för att hålla koll på syrrans lägenhetsjakt och budgivningar. Men då kan det ju bli så att man ramlar över någonting som man vara intressant för en själv också. Vi har egentligen bestämt oss för att bo kvar det första året, men nu har jag hittat ett jättefint radhus på Lorensberg med allt som vi begär. Fräscht, nytt, egen ingång, eget förråd på framsidan, egen liten trädgård och baksida, bottenplan, inglasad uteplats, tvåplans osv. Man får den där huskänslan plus att nu måste man ju också tänka praktiskt. Lätt med barnvagn då man slipper trappor/hiss, nära till förskola/skola/affärer osv. Barnvänligt bostadsområde, inte mitt i smeten men ändå ganska centralt. Och vi får plats även när det är dags för ett syskon också, så nu ska vi på visning den 24e, mycket spännande!

I mitt huvud har jag redan börjat packa och sålt lägenheten som vi bor i för närvarande haha!

Idag skiner solen och himlen är klarblå, det är fantastisk vackert väder ute och en promenad är ett måste. Men först kommer Emma på kaffe kl 11, dags att sätta fart!

7 kommentarer:

  1. Låter ju helt perfekt ju! :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh så skoj. Hoppas den är lika bra som ni tänkt er och att ni får den..:)

    Själv håller jag på och får krupp på mitt lägenhetsletande. Eller så är jag helt enkelt bara otålig..*ler*

    Hoppas ni får en jättefin helg!

    SvaraRadera
  3. Super fin bild !!! åååååh, jag vill oxå ha radhus ! Hade jag fått betämma hade vi flyttat redan, helst igår... men C tycker vi kan bo kvar här första året... *suck* Han håller i plånboken och jag får väl kanske vänta...

    SvaraRadera
  4. Fina Mel!
    Lägenheten är grym...KÖP DEN för bövelen! :)

    SvaraRadera
  5. Lorensberg är jättefint!!!
    Spännande :-)

    SvaraRadera
  6. Sara: Det var ett skitfint hus, fräsht och allt!! Bra möjligheter för er!!!
    håller tummarna för att ni får de:)

    SvaraRadera
  7. Sara= Vi båda har sannerligen två underbara pojkvänner=) sån tur vi båda hade=)
    ha en jättebra söndag nu=) Kramar

    SvaraRadera