måndag 11 januari 2010

Suget är tillbaka!


Jag gick av helgens jobbpass klockan 07.00 i morse. Sov som en stock till klockan 16, åt lite & tittade på repriser av The Hills. Somnade på soffan sen vid 19 & vaknade igen 23. Efter det har jag duschat, ätit mera, kollat på tv & slösurfat. Nu närmar sig klockan snart 02.30 & jag är inte alls trött än, vilket inte är ett dugg konstigt egentligen. Ibland är det verkligen svårt att vända tillbaka på dygnet när man ska vara ledig och man har nattjobb.

Nu är jag ledig måndag & tisdag & börjar inte förrens 21 på onsdag kväll igen. Det är tungt på jobbet just nu och det sliter oerhört på mig, inte nog med att nattjobb är slitsamt i sig, det är ännu värre nu när jag är gravid. Jag längtar så oerhört efter min semester nu, jag behöver verkligen det. I alla fall så tänkte jag spendera största delen av dagen utomhus i morgon. Jag behöver dagsljus & massa frisk luft. Ska börja med att ta en promenad ner till stan tidigt, ska byta stl på några plagg bara. Ingen mera shopping denna månaden inte ;)

Johan jobbar i natt & kommer sova en stund på dagen såklart. Men när han vaknat så ska vi ta våran långa promenadrunda, den ligger på 7,22 km för att vara exakt. Så jag hoppas det blir en härlig vinterdag ute imorgon, lite sol vore också ett stort plus!

På tisdag tänkte jag följa med syster & mamma på skivstång på lunchen. Jag har inte tränat på så många veckor nu så det liksom kryper i hela kroppen. Alla ni som brukar träna, vet hur det känns om man inte rör på sig efter bara någon vecka kanske. Fruktansvärt! Så nu ser jag verkligen fram emot ett svettigt pass följt av en härlig bastu. Framöver får jag väl börja hänga på vänta barn jympan också, haha! Bra med friskis, alla alternativ finns verkligen.
Något som är otroligt härligt är att jag börjar få tillbaka ork för att börja baka igen. Med illamåendet från helvetet i flera veckor, så har varken lusten eller orken funnits. Men nu så! Tror bestämt att jag ska börja med att baka tekakor. En kopp thé till det & man har underbart gott fika på stört. Plus att det är både billigare & godare framförallt att baka sitt eget bröd :-)


Vad har ni själva för planer för veckan?





5 kommentarer:

  1. Det är en KY-utbildning, Hälsovägledning. :)
    Kul med en ny blogg, och roligt med en kommentar från dig! :)

    Jag har inte så många planer... skola hela veckan, sedan ska jag på Lord of the Dance på lördag med en kompis. :) Ska väl träna också. :)

    SvaraRadera
  2. sv; det har de säkert. mina drömmar blir alltid mer internsiva när jag är gravid! hur långt gången var du?

    SvaraRadera
  3. sv; vad roligt, grattis!! visst är det första barnet? mår du bra då?

    SvaraRadera
  4. sv; jo, nu börjar jag må bättre! är i v 18 nu och min trötthet kommer och går men den är inte sådär hemsk som den var de 14 första veckorna! då låg jag typ i dvala =)

    SvaraRadera
  5. Tekakor är något som jag har tänkt baka många gånger men aldrig kommit till skott med.. Kan du inte lägga upp receptet sedan?:)

    SvaraRadera