fredag 8 januari 2010

Det växer både här & där

Allt gick bra hos barnmorskan igår, det är en för trevlig kvinna jag har fått. Check & lättsam, vilket är väldigt skönt & man bjuds på många skratt när man pratar med henne. Det blev längd, vikt, bodtryck, urinprov samt blodprover. Sen lite allmänt snack & info utöver det. Nu ska remiss skickas till CSK och nästa gång vi ska iväg är det dags för ultraljud, vilket blir i slutet av februari ungefär. Då hoppas jag att vi kan få veta vad det är som växer i min mage :-)

Efter bm blev det en tur till bergvik som sagt. Johan fyndade löparskor på Stadium & jag handlade upp mitt presentkort på H&M. Blev basplagg som funkar till leggings, eftersom leggings är det enda jag får på mig just nu, samt 2 nya bh:ar. Mina tuttar har växt & blivit gigantiska & inget passar längre. Förmodligen kommer jag få köpa nya längre fram igen om det ska fortsätta i denna takten. Det är helt otroligt hur kroppen förändras snabbt nu.

Idag ska vi gå ner på stan en snabbis på förmiddagen. Johan ska iväg och basta & ha det gôtt med sin vän & själv tänkte jag passa på att vila på eftermiddagen. För i natt ska vi jobba båda två & det vore skönt om jag kunde vara någorlunda pigg. I kväll ska vi äta riktigt god middag också, Johan ska laga köttgryta. Vi har fått massvis med kalvkött från Johans föräldrar som har slaktat en kalv för ett tag sedan. Mer ekologiskt och närproducerat går det inte att komma, så det är bara att tacka & ta emot. Nu har vi i alla fall kött så det räcker länge framöver, mums!

Sist men inte minst så måste jag gnälla lite, över ALLA som gnäller över att "det är såååå kallt". Ja det är kallt, men det vet vi ju alla om sedan länge nu. Det kallas för vinter & är knappast något nytt fenomen, även fast vi inte får uppleva det så ofta tyvärr. Passa på & njut istället över att vi äntligen fått en riktig vinter i år & en vit jul, det kommer säkerligen dröja innan det händer igen. Hade det istället regnar hela vintern så hade ni ju gnällt över det istället. Förstår inte hur folk orkar prata om vädret dagarna i ända & skriva om hur många minus det är på sin status på Facebook vareviga dag. Klä på er & ut & njut av denna underbara vinter iställer era fryslortar! ;)

Folk är då aldrig nöjda...

4 kommentarer:

  1. jag borde verkligen bege mig ut på en ordentlig shopping tur jag med, men på nåt sätt har jag blivit bekväm, orkar lixom inte. BH-ar står egentligen överst på listan över sånt jag behöver. Bröstvårtorna kikar upp över bh-kanten ( inte vifare sexigt ) men det är ju sååå jobbigt att prova. Amnings bhar blir det nog direkt nu när jag får tummen ur... kanske i helgen =)

    SvaraRadera
  2. jag tog också det faktiskt, lika så gott att ta det på en gång. Bekväma är dom och det känns så onödigt på ngt sätt att köpa fler vanliga, när man ändå måste köpa dessa sedan. Jag köpte två för 200 kr på h&m, helt överkomligt;)

    SvaraRadera
  3. Det är jättehärligt att det är vinter, vi njuter massor, det är så vackert överallt! Vi får väl se hur länge snön ligger kvar, hoppas länge, för det blir ju så ljust och härligt.

    SvaraRadera
  4. Haha, det är som att jag skrivit dina inlägg!!!
    Mina bröst växer också som satan (FORTFARANDE, så var inte för köpglad redan nu, "det kommer mera" hahahaha) och med alla som uppdaterar om EXAKT hur kallt det är på facebook.

    SvaraRadera