måndag 11 januari 2010

Full fart

Jag är faktiskt fortfarande vaken, det kunde jag inte tro. Jag slängde på en film vid 03 snåret & trodde jag skulle somna gott på soffan. Men icke sa nicke. Efter filmen gick jag ut i köket & bakade chokladmuffins. Använde dom fina formarna som jag fick i julklapp, och på något sätt blir det hela lite roligare när man har söta, fina formar att klicka ut smeten i. Passade även på att städa i skafferiet & köket när jag ändå var i farten. När Johan kom hem vid 07 åt vi frukost & efter det har jag bara tagit det lugnt.

Ska börja göra mig redo för att knalla ner på stan snart. Tänkte också handla lite på vägen hem inför eftermiddagens middag & bakande. Till middag blir det het korvstroganoff med ris & sen ska jag ju baka tekakor som sagt. Ska bli ljuvligt gott faktiskt, jag är sugen redan nu :-)

I kväll är det dags för "Halv åtta hos mig", det är ett program som jag verkligen gillar. Helge är ju alldeles för rolig, sen är det kul med alla olika personer man får se & all mat såklart.

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket!:)Hoppas att du får en fin måndag! Kul med en ny blogg förresten!

    SvaraRadera
  2. ja jag tyckte med att det var onödigt att gnälla över kylan i början.. men nu har jag med fått nog!
    hade jag vart själv hade jag ju kunnat klä på mig massor och gått ut, absolut..
    men nu med Oscar är det lite svårare, måste jag hålla igång han med, en fryslort :)
    så jag tycker att -10 är ju rätt lagom :) för då kan man ta med sig han med..
    -30 är för mkt och efter dessa veckor så känns det som det räcker :/ sorry!
    annars är det iofs otroligt fint ute iaf :) ett rätt.. hihi..
    låter som du haft en lång natt! men gott med muffins iaf :)
    ska bli så spännande att följa din resa med..
    och ja det e klart att man föredrar ett högre pris, han kanske gjorde oss en tjänst med :)
    ha en bra dag!
    kram.

    SvaraRadera
  3. Måste bara tacka för mattipsen vid nattjobb! Det jag slarvar med är den där lunchen vid uppvaknandet, ska skärpa mig hädan efter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ohh halv åtta hos mig är ett grymt bra program. Näst bäst (efter lyxfällan) =)

    Hoppas att allt är fint med dig och magen.
    Kram

    SvaraRadera