torsdag 21 januari 2010

Rena rama lögnen!






Jag har alltid hört talas om att man ska stråla när man blir gravid. Att man kommer känna sig mer på topp, fräsch och kvinnlig. Det var när jag själv blev gravid och som jag insåg att det var en myt, rena rama lögnen faktiskt. Jag har aldrig känt mig mer sleten, äcklig och sunkig. Hyn har blivit för jäklig, håret har blivit fett, att bara sova och inte tränat på 9 veckor ungefär gör ju sitt. Jag tycker synd om Johan som får stå ut med ett vrak till sambo, som inte gör annat än att sover och äter dygnet runt. Som aldrig orkar "piffa till sig", göra några hushållssysslor eller bara gå ut på en promenad. När man känner såhär är det lätt att man drömmer sig bort en stund, som när vi var på Mallorca förra året tex. Då var man lite piggare och fräschare i alla fall, haha!
Jag är överlycklig över att vi ska få en bebis, det är inte det. Men jag känner mig som en urtorkad gammal sunkig disktrasa och det börjar bli lite tröttsamt. Det är allt. Tror tom att Johan kan instämma i att det här med att man strålar, är en myt! :-)
Idag ska jag träffa Malin och det ska bli oerhört trevligt. Vi ska fika nere på stan på förmiddagen och efteråt ska jag nog slinka in på h&m och kika lite, suget att handla lite smått börjar komma. Nu är klockan snart 04.30 och jag har inte kunnat vända tillbaka på dygnet som vanligt när jag är ledig. Lyssnar på Melissa Horn och tänkte rensa i lite byråer och garderober. Det gäller att passa på när man är vaken och orken finns ;)
Trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Mmm vad jag känner igen det där.
    Precis så har jag också känt till och från, inte tusan är det något skimrande och lysande med mig.
    Men ärligt, det är inte det i början men sen kan det komma för när jag går på stan så möts jag av jättemånga människor som bara kollar på mig och LER :o)

    Å håret var otroligt fett i början och nog känner man sig som den sunkigaste av alla sunkiga men det blir bättre, I promise.
    Å vadå, klart Johan står ut han älskar ju dig :o)

    Jag håller med, baka bör man just för att det är så roligt, smakar MYCKET godare och är billigare.
    Det finns som ingen anledning att låta bli.

    SvaraRadera
  2. Ja VEM strålar när de är gravida liksom? Skulle behöva en jävligt duktig make up artist som skuggar mig dygnet runt isåfall ;-)
    Bara KÄNSLAN av sig själv gör ju att man går in i väggen!
    Speciellt nu när man inte ens är lite naturligt brun, bara ett tjockt lik som vandrar runt... haha...
    Och du, det är ingen ide att fråga Johan om ditt utseende, han kommer alltid säga att du ser underbar ut, och du kommer ALDRIG att tro honom vad han än försöker övertyga dig med, hahaha...

    SvaraRadera
  3. haha.... näru, här strålas det inte heller. Är äckligare än någonsin och efter veckans sjukhus besök och pinsamheter på gyn är inte lyckokänslorna på topp ! Glädjer mig givetvis åt bebis, men har insett att jag måste ta det lugnt, jag vill inte behöva träffa honom än och spendera vår första tid tillsammans på sjukhus...
    Men men... nu är det dags att ta tag i dagen, jag ska renovera baby vaggan sen 1800 frost =)kram

    SvaraRadera
  4. Haha det där med att man ska stråla är bara bullshit. Kroppen samlar på sig sjukt mycket vätska, huden lever rövare, håret blir fett/slitet, man orkar inte göra iordning sig för att man har en tjock mage i vägen. Notera att detta bara är iaktagelser från min sida. Men jag har nog aldrig sett en gravid kvinna "som strålar och är vacker" tvärtom.

    Men i slutändan så väger det underbara upp för all den skiten du har fått stå ut med i de månaderna. =)

    SvaraRadera