söndag 3 januari 2010

Längtan

Planen är ju att jag ska gå på mammaledigt (hp) från jobbet i mitten av maj, därför har jag tänkt att använda en del av mina nya semesterdagar som kommer nu i januari. Jag har tänkt att ta ut 8 nätter under februari med start den 3e, då blir jag ledig hela 21 dagar i sträck. Det ska bli otroligt skönt då jag har haft många jobbiga veckor bakom mig nu, med graviditeten och mycket jobb. Känner att jag är båda behöver och är värd lite semester nu. Känner också att det inte är någon idé att spara massa semesterdagar, när jag ändå kommer att gå på ledighet sen. Dagarna är ju till för att användas för tusan, så nedräkningen kan börja!

Snart fyller Johan år också. Det tänkte vi fira med att åka ner till Göteborg och bo på hotell Riverton över en natt. Jag har faktiskt bokat romantikpaketet med allt vad det innebär, så nu ska vi lyxa till det rejält. Ska bli härligt att bara komma iväg och rå om sig själva lite och bli lite bortskämda. Det gäller ju att passa på nu innan bebis kommer, så detta var ju ett ypperligt tillfälle faktiskt. Det blir tåg både dit och hem och missarna får övernatta hos svärföräldrarna. Perfekt!

Vad skönt det är när man har någonting att se fram emot, allting går ju så mycket lättare då.

8 kommentarer:

  1. En natt på hotell kan verkligen vara helt oslagbart ! Jag försöker tvinga med C så ofta set går... Om några månader blir det inte lika enkelt och jag vill passa på att ha lite egen tid - bara han och jag innan dess.
    Skönt med semester !!! Då kanske du har tid med fika nån dag ? jag går ju redan bara här hemma själv och dräller på dagarna =) kram

    SvaraRadera
  2. Jättemysigt! Som du själv säger, passa på! Blir inte så himla lätt alla gånger att ta sig iväg på sånt på tu man hand senare. Njuuut å ta semester, vila å må gott! Det är du värd! KRAM

    SvaraRadera
  3. Tiden är egentligen inte strålande, men med tanke på att jag har varit så mycket sjuk nu i höst det senaste så känner jag ändå att det är okej, jag hade ju så gärna viljat göra det där under timmen, men det får bli nästa år istället, det är ju bara att inte ge sig. Det som kändes så tråkigt var att jag har tränat mycket och haft det här målet framför mig, och så kom den där jäkla förkylningen och bara förstörde. Men... inget att älta heller, det är som det är, jag kom runt och känner mig ändå nöjd utefter förutsättningarna.

    SvaraRadera
  4. Låter himla mysigt med en romantisk weekend, hoppas ni får det underbart och avslappnande..:)

    SvaraRadera
  5. Perfekt med avslappning och att du faktiskt ska ta ledigt. Det behövs :o)

    Mm det där med cravings är rätt häftigt ändå. Själv kan jag inte säga att jag blivit sugen på något som jag vanligtvis inte alls tycker om men det blir i desto större skala än annars. Som fil och flingor då t.ex. det skulle jag kunna äta flera gånger om dagen bara för att det är så gott.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du har skapat en blogg med fokus på bebis! :-) Jättekul att få följa er här :-)

    Gick inte så bra med vår dejt vännen, men tid finns kvar ;-) Vore som sagt kul att få se dig så småningom! KRAM på dig så länge så hörs vi om det!!

    SvaraRadera
  7. Så härligt!
    Hör av dig om ni är på stan och vill ses över en fika, när ni är här. (Om ni kan slita er från rummet..vill säga..;)).

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hihi, ja det var ju det också Jenny;)
    Kram!

    SvaraRadera