lördag 2 januari 2010

När två ska bli tre

På min andra blogg www.matochmuffins.blogg.se så var ju tanken från början att den skulle handla mer om mat & bak och mindre om mitt/vårat privat/vardagsliv. Nu känner jag dock att det börjar blanda sig lite för mycket igen, därför har jag nu skapat denna sidan också. Här kan man följa vårat vardagsliv med allt vad det innebär och självklart våran nya resa - att få en bebis.

Den andra bloggen kommer handla om det den var tänkt till från början, om mat & bak.

Den nya resa började den 16 november 2009, när graviditetstestet visade positivt efter bara 2 månaders försök. Det är nu januari 2010 och jag är nu i vecka 12. Men det har varit några otroligt jobbiga och tuffa veckor för min del. Tröttheten kom som ett brev på posten och illamåendet tog fart runt vecka 6. Mitt liv bestod av att sova, äta, spy och jobba :-) Som tur är har jag en pärla till sambo som har tagit hand om allt det praktiska i flera veckor såsom städa, handla, laga mat, kattern, passa upp på mig osv utan ett endaste klagomål! Han har verkligen gjort allting så mycket lättare.

För er som undrar så är det en planerad graviditet och vi är självklart överlyckliga! Nu känns det som att det värsta illamåendet börjar lägga sig lite grann, magen har börjat synas och det känns och syns på hela mig att jag är gravid. Nu kan man börja njuta på riktigt, speciellt när man kommit över "den magiska gränsen vid v.12". Mycket kan hända efter det också naturligtvis, men ändå så är ju riskerna mindre nu.

Men även fast jag snart är i 4e månaden och det börjar synas, så har vi nog inte riktigt förstått det än - att vi faktiskt ska få ett barn och bli föräldrar! Det känns fortfarande ofattbart.

Nu ska två bli tre!

7 kommentarer:

  1. Vill såklart följa magen via bloggen med =) Foton vill vi se!

    SvaraRadera
  2. Är väldigt glad för er skull. :)

    SvaraRadera
  3. Snöstjärna; foton kanske kommer hehe:-)

    Bravarion: Linus, sluta fjäska! Du får inte bestämma namn!! ;)

    SvaraRadera
  4. Förstår att det fortfarande känns overkligt, för mig har det gjort det länge länge. Det är först nu de sista månaderna som det börjar så sakteliga bli verklighet eftersom vi fått höra hans hjärta slå och att han rör sig så pass, ja nu blir det mer kickar eftersom han är så pass stor. Men ja du har rätt i att det är en häftig resa. Jag har lite svårt att förstå att jag ska bli mamma, det är ett utav livets största mirakel - kanske det största till och med.

    Är du medlem på familjeliv förresten? Där är det ju perfekt att lägga upp magbilder och så vidare.

    SvaraRadera
  5. Ulrika: Jo jag har en sida på familjeliv, men jag vet inte om jag vill lägga upp bilder överhuvudtaget. Varken nu på magen eller sen när bebis kommer, så vi får se om det dyker upp ngt enstaka framöver kanske;)

    SvaraRadera
  6. Åh, tänk jag har tänkt en tanke då och då, att det inte skulle förvåna mig att läsa detta. Grattis!

    SvaraRadera