torsdag 28 januari 2010

Egen tid

Nu har jag äntligen gått på semester!

Det känns välbehövt och väldigt skönt, hela 23 dagar av frihet har jag framför mig. Det är mer semester än vad jag tog ut i somras tom. Och det bästa av allt är att jag i stort sett inte har någonting planerat. Jag ska bara njuta och ta dagarna som dom kommer helt enkelt. Det enda som är bestämt är ju att vi ska åka till Göteborg och bo på hotell över en natt, men det är inte förrens helgen 6-7 feb. Längtar redan efter att gå ner och äta stor hotellfrukost på morgonen :-)

Annars är det bra med oss här hemma. Jag är fortfarande extremt trött och spyorna och illamåendet kommer fortfarande i vågor, men inte varje dag längre som skönt är. Bebis mår bra i magen (hoppas jag) och jag blir bara större. Nu är jag i vecka 16 och helt plötsligt känns det som som att veckorna bara rusar iväg! Får se på ultraljudet sedan om veckorna stämmer ordentligt.

På fredag ska jag äntligen få träffa frugan, det var evigheter sen verkligen så det ska bli skoj! Johan jobbar ändå hela helgen så jag ska passa på att vara lite social. Ska umgås med mamma och syster under helgen, en tur till ikea ska det bli för att kika lite. Jag är verkligen jättesugen på att börja handla och börja boa här hemma med allt som bebis behöver. Men hur mycket det än kliar i fingrarna så ska vi allt vänta ett tag till med det mesta. Det enda vi köpt än så länge är bara lite kläder.

Nu har lönen ramlat in på kontot också, och nu känns det inte så fel att man jobbade hela jul och nyår. Räkningarna är betalda, överföring till sparkontot är gjort och ändå är det ett femsiffrigt belopp kvar på kontot. Det känns riktigt bra, speciellt med tanke på alla utgifter som vi kommer att ha framöver. Och vi alla vet ju att den som spar han har!

5 kommentarer:

  1. Hej sara här=)
    Ville bara säga att va skönt att ni kan spara lite!! Det är verkligen skönt att ha en budget om något sker!!!
    ha en härlig semester=)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite uppdatering, det var ett tag sedan (men man kikar ju in här varje dag ändå..:)).
    Trist att inte illamåendet gett med sig helt, men skönt att få semester och slöa lite. Bara tänka på dig själv och lilla familjen.. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du mår bättre lite oftare nu!

    Att få lite pengar över att spara är ju aldrig fel..:)

    SvaraRadera
  4. jag hade oxå jätte svårt med kaffe en sväng ! Mådde dåligt av bara lukten... Nu är jag dock på rätt spår igen och kaffet smakar mumma. Får man bjuda på en kopp till veckan när fröken har semester ? Plinga iväg ett sms om när det möjligen skulle passaa =) Kram

    SvaraRadera
  5. Gött att ha pengar kvar på kontot så att det räcker och blir över... alltså, det är så skönt att ha. Jag sparade undan femsiffrigt och är mer än nöjd ;)
    Skönt att ha en stabil ekonomi måste jag säga, klart att jobb i helgerna har gett en del och jag unnar dig varenda krona! Du är sååå värd det och förtjänar det verkligen. Jag fortsätter ju imponeras av dig och Johan och alla andra tappra som arbetar så som ni gör, så är det ju bara...

    SvaraRadera