fredag 29 januari 2010

Kaffesuget är tillbaka

För första gången på länge så började jag dagen med kaffe här hemma. Man ska ju inte dricka för mycket koffein när man är gravid, så i samma veva som jag fick veta att jag hade en bulle i ugnen, så slutade jag med kaffe hemma och drack enbart på jobbet. Varför vet jag egentligen inte, det bara blev så automatiskt på något sätt, och ju längre tiden har gått så har jag inte reflekterat över det på något sätt. Jag har inte varit speciellt sugen på det heller, tills imorse. I morse kom suget tillbaka och det första jag gjorde var att sätta på kaffekokaren. Nu har jag njutit av två koppar och blivit påmind om hur gott det är med kaffe :-)

Idag ska vi tvätta lite på förmiddagen samt åka och storhandla. Det ekar i kyl och frys och det ska bli skönt att fylla på igen. Speciellt med allt som jag är sugen på hela tiden, mat är liksom det enda som cirkulerar i min skalle just nu haha.

Nu tror jag också att min farbror kan ha fått en liten dotter, han skickade sms att dom hade åkt in igår och förlossningen var på G. Min yngsta farbror är inte mer än 39 och nu ska han och hans sambo få sitt första barn. Det är lite roligt att det inte blir så länge mellan våra bebisar tycker jag :-) Ska bli spännande att se vad hon ska heta, vore ju illa om vi tänkt på samma namn hihi ;)

Gomorron!

6 kommentarer:

  1. Men vad underbart att du är gravid- har helt missat att du skriver denna blogg nu. Grattis från mig!!

    SvaraRadera
  2. hej vännen!
    jo att ha en låst blogg känns ju mest som ett alternativ, men grejen är den att det kommer att finnas folk i min närhet som vill ha det lösenordet och det är ju för vissas skull som jag vill ha bloggen lösenordsskyddad! så i slutändan kommer de personer som jag inte vill ska läsa att läsa iaf och då kan jag ändå inte skriva de jag vill.. förstår du? det är inte okända människors kommentarer jag är rädd för utan det är saker i mitt liv, som finns ganska nära som jag skulle vilja skriva av mig om.. så de är nog lika bra att låta det vara istället.. enklast så!

    åh, hur går det med magen? när var det du skulle ha? så spännande :)
    nyfiken på magen med..
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag är så nyfiken på lilla bullen!! =) Kan man inte få se en liiiten bild? ;)

    SvaraRadera
  4. sara här:)
    Gött att du kan dricka kaffe igen, det som är sååå gott, men förstår att man går igenom mycket skumma saker under en graviditet=)
    Ha nu riktigt mysiga lediga dagar=)

    SvaraRadera
  5. Drick ditt kaffe du, det känns ju som en rätt oskyldig sak på "Dont do" listan. För den listan är ju inge kort ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag slutade med kaffe på juldagen 2008 och började igen i augusti 20009! Hur kunde jag hålla upp så länge? helt sjukt, det som är så gott=)

    SvaraRadera