lördag 25 september 2010

16 timmars sömn - fit for fight igen!


Moa - 6 veckor
I dag ska Johan & Linus åka och köpa garderober till vårat sovrum, det blir 2 stycken stora ur Hemnes serien, svart/bruna. Sängen ur samma serie kommer senare. I eftermiddag åker jag & Moa till mina föräldrar för att sova där i natt. Johan ska tälta ute i natt med sin vän Jonas, så vi vill inte sitta ensamna hemma. I morgon ska det köpas färg till tvättstugan så jag kan måla om där och Johan ska spackla färdigt i hallen, så vi kan börja måla där också. Projekten fortsätter med andra ord. Två nätter i rad nu så har Johan tagit Moa hela nätterna. Jag har alltså fått 2 nätter med 8 timmars sömn i sträck, det har ju inte hänt sen älva brann liksom! Gud vad underbart och jag känner att det verkligen var SÅ behövligt. Så i morgon tar jag Moa så Johan får sova hela natten utan att bli väckt. Man får komma på sina knep och hjälpa varandra för att orka med. Ha en härlig och mysig lördag, kram på er!

18 kommentarer:

  1. Åhh så söt hon är lilltjejen! Hon är lik mamma va?
    Bra att ni hittar knep som funkar, man behöver ju sömn för att orka dagarna. Hoppas ni får en fin dag.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. så fin liten bild på tösen. Lilla dockan. Sover hon fortfarande dåligt på nätterna? Så skönt att du har en bra karl som hjälper dig så du får sova lite. Det är viktigt för att orka med.
    Så roligt att komma i ordning i hemmet nu. Vi sak kolla efter element idag, mindre kul men nödvändigt. ha en trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  3. Vad lik dig hon är! Så söt! :)

    SvaraRadera
  4. Tälta idag eller...mmm... vad skönt, eller inte!!! Hahaha...
    Tror du är vinnaren som får sitta hemma i värmen hos mamy o papy o bli ompysslad :-D
    Gulle tösa då!!!

    SvaraRadera
  5. Ja ibland skulle jag vilja sätta på min man mina tuttar så han kunde ta nån amning på natten! Lite avis på din skönhetssömn! Tror min lille gosse inte blir lika mätt längre på min mjölk så vi har börjat lite smått med gröt och idag fick han lite potatis. Han mår bättre men det känns som han alltid är lite snorig. Dags för lite varma mackor och Shutter island! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Så fin hon är er lilla Moa!

    jadu teamwork är verkligen A och O!!!

    ha en fin söndag!!! kramar

    SvaraRadera
  7. ne visst e de så att man inte ska lyda allt som står...men ja blir ändå rätt stressad av allt och orolig att ja inte gör helt rätt...samtidigt som Oliwer verkar va en nöjd kille som e trygg mig sig själv och med oss =)
    Hoppas ni hittar de garderober ni ska ha och att lilla Moa låter er sova =)
    kram

    SvaraRadera
  8. Med oss är det bara bra! Hur är det med er? Går det framåt i renoveringen? Det är ju så kul (men samtidigt slitigt) att pyssla. Hoppas ni får en fin söndag. Kram från oss

    SvaraRadera
  9. Härligt att få sova ut ! Allt blir så mycke roligare när man inte är dödligt trött !

    SvaraRadera
  10. Skönt att sova, det är guld värt att de tar en natt eller två :) Fördel med att ine amma :P

    Ja men du.. jag somnar alltid framför tv:n.. specielt om vi ska se på film :P Jättekul sällskap. Har sett så många filmer i mitt liv, men inte många slut.. haha!

    Det går bra med att han får ersätning, ammars honom som oftast morgon och kväll ibland hoppar vi kvällen, men försöker. Känns som det funkar jätte bra och E verkar mer nöjd nu än innan. Han håller sig längre om än det ibland blir tätare.
    Hur går det för er?
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Så bra att kunna passa henne olika nätter så ni får turas om att sova ostört!

    Otroligt söt i sin fina och mysigt höstiga overall!

    SvaraRadera
  12. Vilken söt Moa du har :) Jag har också en dotter som heter Moa, men hon är 6,5 månader gammal och har en tvillingsyster.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Tack för lyckoönskningar, snart är vi i mål ja :) Helt ofattbart egentligen att det nu är så nära.
    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Men gud så underbart för dig! Att få sova är guld värt. Verkligen! Söt Moa och fin bild=) Ha en bra onsdag.

    SvaraRadera
  15. åå, tack kära du. Solen lyser, ella tar sin frukost power napp och jag ska försöka hinna fixa mig lite innan vi går en promenix, ha en bra dag i solen. krma

    SvaraRadera
  16. Halloj!
    Va söt hon är Moa ♥

    Nu är jag tillbaka igen från Finland. Konstigt att vara utan internet i över en vecka haha.
    Uppdaterar mig på mina favvisbloggar nu. Ser att ni har fullt upp, vad ni grejar. Härligt att inreda ett hus och få lite nya möbler. =)

    Allt bra med er annars? Antagligen när du är så utvilad och allt =) Med oss är det toppen, Ella växer så det knakar. Så aktiv och med nu.. det är underbart =)

    Sköt om er! Kramis!

    SvaraRadera