söndag 25 juli 2010

0 days to go!

Yes, idag är nedräkningen slut och Dagen med stort D är här - men ingen Moa. Nu är det inte så att jag har förväntat mig att föda just idag. Vi vet ju alla att chansen att man föder på just sitt BF-datum inte är mer än 2-5% eller något liknande. Så det var jag inställd på från början att jag inte skulle göra, även fast man aldrig vet när det sätter igång såklart. Ja, ni vet vart jag vill komma.

Jag har mycket sammandragningar/förvärkar som gör riktigt ont emellanåt. Det trycker på ordentligt neråt och strålar ut i ryggen. Men något mer än så känner jag inte för tillfälligt. Man märker att kroppen laddar och förbereder sig dock, en svår känsla att beskriva.

Jag vilar mycket, försöker ladda helt enkelt. Känns som det bästa jag kan göra just nu. Några sk knep för att sätta igång förlossningen tror jag inte ett dugg på och tänker inte bemöda mig med att prova på. Hon kommer när hon är redo helt enkelt och det kan man inte påverka. Istället tar jag det lugnt i soffan, tittar på film och äter god mat.
Vi passar på att sova, mysa och ha det gott tillsammans helt enkelt.



16 kommentarer:

  1. Bf datumet är ett jobbigt datum, det känns som att man blivit "lovad" en bebis precis då ;) Hoppas att lilla Moa vill komma ut snart, för det låter som att du inte ska behöva vänta så länge till :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Låter bra att du vilar & tar hand om dig!
    Känner du dig nervös & spänd inför förlossningen?
    Jag börjar nog bli lite nervös trots att det förmodligen är minst en månad kvar.

    Är dina fötter också bättre nu när vädret är kyligare?

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. När de känningarna kommer mer regelbundet så är det på G, så lite kul att det kommer då o då, då känns det ju mer nära :-)
    Skönt att läsa att du vilar, fortsätt med det, hon kommer när hon är redo ;-)

    SvaraRadera
  4. Vila och njut av den här sista tiden som ensam. Snart är det fullt hus! :) Håller tummarna att du inte behöver gå många dagar över tiden.

    Jo jaghåller med om att det är mysigt med regn. Men det kunde kanske vara i 2-3 dagar å sen bli varmt igen.. Som det ser ut nu lär vi inte få nå 30 grader igen..

    SvaraRadera
  5. Jag har också varit inställd på att gå över, men ändå så är bf ett datum som känns lite "jobbigt" att passera ;) Skönt för dig att det är svalare väder nu...

    Jag gick över 11 dagar med Edvin o 12 dagar med Tore. Men då har inte jag haft några känningar innan heller förens det varit dags...

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Såna kvällar är inte alls fy skam så dom tål att upprepas om och om igen. :-)

    Å så BF dagen är här nu! Spännande! Snart har ni guldklimpen hos er!

    Ett *stort lycka till* önskar jag er inför den stundande förlossningen!

    kram

    SvaraRadera
  7. Å ja, hembakt är bäst!

    Ha så trevligt med syster och sambo!

    kram

    SvaraRadera
  8. Ja jag tycker med att de är jätte fint, jo, de är trist att de är dyrt, men ibland är de lite värt de ;D hahaha :D

    SvaraRadera
  9. Det finns en metod jag tror på, men bara om kroppen är redo. Färdknäppen. Vi körde den nåra ggr mot slutet och jag fick såna värkar att jag en gång ringde in till förlossningen. har dock inte bloggat om detta då jag tyckte att det var lite väl intimt att berätta... Men värt ett försök??

    Tack också Melanie för dina alltid så rara kommentarer!

    KRAM och LYCKA TILL!!! SNART tjejen!! SNART är du mamma till en liten liten bebis!

    SvaraRadera
  10. Vad spännande att det är BF nu! Jag önskar dig all lycka till när det väl blir dags för förlossning :)

    Soffan är köpt på K.O.O.L (http://www.koolmobler.se/), en designbutik här i Östersund. Men jag såg att det fanns liknande på MIO :) Och ja, visst är den snygg? =) Och underbart pris med när den var nedsatt.

    SvaraRadera
  11. tack du är så söt. Vi mår så bra så. Ella skriker mycket nu, hon vekar ha ont i lilla magen och problem med att komma till ro. MEN det ger med sig. Lycka till nu.. hoppas tösen kommer snart. massa kramar

    SvaraRadera
  12. Kom på ett sätt att lösa det med bilder på barnet osv.. Jag funderar nu på att ha en låst fotoblogg som bara utvalda kan se. DÅ kan man ju fortsätta skriva i sin blogg som vanligt. ;) Vet inte, funderar vidare.

    Lycka till, hoppas ni slipper vänta så länge på lilltjejen ♥
    Kram Mira

    SvaraRadera
  13. Oh vad spännande.. då kanske de är på G snart då :) Vi får hålla alla våra tummar! Men njuuuuuut in i det sista nu! Kramar.

    SvaraRadera
  14. Lycka till när bebisen kommer:D
    *håller tummarna*
    *stor kram*

    SvaraRadera
  15. Dopet är den 22 augusti, så jag börjar känna mig lite stressad...men det är så när man absolut ska ha ett hemma dop ute ;)

    Hur är det med dig idag? Några fler känningar?

    Kram

    SvaraRadera