måndag 21 juni 2010

V.36 - snart färdiggräddad

Idag går vi in i v.36, hjälp vad tiden går fort! Jag tycker ju att veckorna bara har rusat iväg sen v.20 ungefär, och nu är hon snart här. Ibland kan jag verkligen inte förstå det. Nu väger Moa ca 2,5 kg och är 45 cm lång. Ibland kan man se en armbåge, en fot eller rumpan som sticker ut på magen när hon rör och sträcker på sig. Det är ganska så häftigt faktiskt.

Jag mår fortfarande väldigt bra. Visst är det tungt och bökigt ibland. Ryggen värken, man känner av lite foglossning, halsbränna och sover inte så himla bra på nätterna. Men det får man ta, lite småkrämpor som hör till. Jag ska inte klaga. Men det är nästan så man inte får säga att man inte tycker att det har varit eller är så tungt. Alltid är det någon som måste kontra med "vänta du bara...". Ungefär som att man inte kan tycka och känna olika? Nåväl.

Idag skiner solen. Vi ska åka ut och njuta och luncha vid vattnet någonstans, härligt!


18 kommentarer:

  1. Va du är fin gumman!
    Ja snart är hon här.. Men vänta du bara ... HAHA :P

    SvaraRadera
  2. Klart att alla kan känna olika. Hade en kompis som klämde ut sina tvillingar i helgen, och hon hade inte ont nånstans. Ryggen värkte lite på slutet, det var allt : )

    Fyyy vilket fint halsband!! Ser verkligen supersomrigt ut! Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med! Man törs bannemej inte klaga för "vänta bara..."

    SvaraRadera
  4. Åh Mel vilken vacker bild på dig :-) Så fin så! Ja, nu är det inte långa biten kvar innan ni är i mål. Måste kännas helt fantastiskt! Jag säger som jag brukar när det kommer till negativa människor: Screw them! Slå dövörat till när de snackar nego och njuuut! Jag är i varje fall jätteglad för din skull att du mår så bra som du gör :-) Och det behöver inte bli värre nu när du ändå är så långt gången. Hon kan ju vilja komma när som helst nu juh. Spännande! Lova att du inte håller oss på sträckbänken när det är dags att åka in, eller med att lägga upp en bild på Moa när ni kommit hem. Det vore ooolidligt :-) Kraaam!

    SvaraRadera
  5. så fin du är gumman. Klart du ska gnälla. det är för jävligt det sista. Men snart har du din lilla Moa hos dig. Helt underbart. Hoppas ni har haft en bra dag vid vattnet. kram

    SvaraRadera
  6. Eller hur, tiden går helt sjukt fort! Känns samma här, som att jag är kvar i nånstans i vecka 20.. haha!

    SvaraRadera
  7. De är trist att folk säger men väntar bara. De är olika för alla, en del tycker en sak är jobbig men en annan tycker inte de.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bild på dig :)
    O tänk nu närmar sig stunden då ni kommer att träffa Moa på riktigt, spännande!

    håller med om kommentaren "Vänta du bara..." varför måste foök säga det? Måste det bli värre?

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Du klagar ju ingenting fina du! Jag tror du är en tålig och stark typ. Och vacker är du! Brunbränd och fräch.
    Snart springer du igen!

    SvaraRadera
  10. Riktigt fin bild på dig!

    Hoppas ni har fått en mysig lunch!

    SvaraRadera
  11. Grattis till vecka 36! Snart är hon helt färdigbakad. Det är väl nästa vecka? :) Mysig att känna armbågar och sånt, än så länge kan jag bara känna fot, rumpa och huvud tydligt :)
    Moa är ett jättefint namn, bra val!

    SvaraRadera
  12. Ja tiden går så himla fort, hinner knappt med..
    Jaha, för mig va det tvärtom, alla sa att tiden skulle gå ännu fortare bara jag passerat v30, och det håller jag verkligen med om, går himla fort nu. Eller det tyckte jag iofs fram till v20 också. Även fast man tycker att det gått så fort så känns det som att man vart gravid i en evighet nu.. Men inte långt kvar alls nu, längtar :)



    Allt är bra med mig, hur är det själv med dig och magen? Kramar

    SvaraRadera
  13. japp den är från babyproffsen. Det finns massa olika och s kostar de bara 129:- som hittat. kram

    SvaraRadera
  14. Hihi, ja fyller inte år än utan den 13juli, men eftersom det bara är en månad imellan oss så passade vi på att slå ihop till ett kalas:D
    Men tack iaf för grattiset!!!

    Gud ja, ja älskar min nya dammsugare, den är kanon., och tyst och väldigt lång sladd, vi har ett stort hus så de e underbart att slippa byta utag hela tiden:D

    Kram Sara

    SvaraRadera
  15. du är för söt. tack söt. Hur är det idag. Kunnat sova ok inatt? kram

    SvaraRadera
  16. uuu vilket fint foto på dig!!!
    kram kajsa

    SvaraRadera
  17. Tack för dina peppande kommentarer! Det är klart det hör till att bli större även annanstans än på magen, men suck vilken frustration det var idag igen då jag tog på mig en av mina gamla bikinis för första gången i år. Det blir till att köpa en i större storlek för denna sommar....
    Jag såg nu för första gången att hon heter Moa, fint! Det är ett av mina favoritnamn, men eftersom våra blivande barns kusin redan heter Moa så kommer det nog inte bli någon Moa i vår familj också...
    Kram och ha en härlig midsommar, själv ska jag också iväg och fira alldeles strax!

    SvaraRadera
  18. Söt bild på dig!

    Fy, jag skäms med tanke på hur mkt jag klagar... Men å andra sida, alla upplever det olika och det finns olika saker som spelar in under graviditeten. ALlmänt sett så följer ju en del krämpor med graviditeten och det är ÄR jobbigt, man bär ju omkring på värsta magen mot slutet... Men det är roligt och glädjande att du ändå mår rel bra! Jag mår som sagt bättre, men efter gårdagens aktiviteter så känns det i fogarna idag. Jag får vila mig men hoppas hårt på att bebis vill komma ut nu!! Jag blir tokig.

    SvaraRadera