tisdag 1 juni 2010

Slappedag & ny vecka.

Nu har vi gått in i v.33. POFF sa det bara! Jag tycker veckorna bara rusar förbi verkligen! Knappt så man hänger med och nu är det inte alls lång tid kvar tills det är dags. Både jag och lilltösa mår hur bra som helst och jag bara njuter av att vara hemma!

Min syster och hennes kille ska flytta till stan. Dom har köpt en supersnygg lägenhet inte alls långt från oss, mycket trevligt! Så igår började den stora flytten. Jag och mamma var i den gamla lägenheten och packade och städade, jag hjälpte till så gott jag kunde och orkade. Sen slöt fler folk upp och vi fick en jäkla massa gjort faktiskt. I 6 timmar höll vi på och det känns i kroppen min idag, speciellt i ryggen. Så det blir till att ta det lite lugnare idag istället.

Johan sover efter att ha jobbat natten, själv sitter jag och väntar på att klockan ska bli 11, då är det dags att kila ner till tvättstugan och göra ett ryck. Annars tänkte jag spendera dagen ute på balkongen med saft, vindruvor och en hög med tidningar. Himlen är blå, solen skiner och det kommer nog bli en riktigt het dag.



16 kommentarer:

  1. Tiden går verkligen snabbt :)
    Tänk snart är bebis här...så spännande!
    Kram

    SvaraRadera
  2. balkong mys är det bästa som finns - nu är det bannemej inte helt fel att vara hemma :) Älska sol och sommar !

    SvaraRadera
  3. saft och vindruvor på balkongen låter inte alls tokigt! vi har också äntligen fått lite sol i malmö idag!! ha en härlig dag! kram

    SvaraRadera
  4. vindruvor är ju bra för tröga gravidmagar också ;) jättefin klänning du har på dig, varifrån är den?=)
    skönt att höra att tiden fortsätter gå fort =)!

    SvaraRadera
  5. oo så härligt med en sommarklänning och underbara bebismagen! så mycket lättare med kläder på sommaren :) kramar

    SvaraRadera
  6. Åh, det kanske är apelsinjuicen som orsakat min halsbränna dom senaste nätterna...har inte ens tänkt på det sambandet...hihi
    Kanske ska börja dricka något annan c-vitaminrik dryck istället :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det låter som en riktigt trevlig dag! Härligt att kunna sitta i solen, det hoppas jag få tid med i helgen om det blir väder..:)

    SvaraRadera
  8. Hej fina!
    Undrar också vart din fina klänning är ifrån????
    Kram På dig!
    Kajsa

    SvaraRadera
  9. Åh, fina magen :) den sista tiden kommer gå såå fort nu, själv minns jag ju det som igår när jag var i v. 30-nånting, hihi

    SvaraRadera
  10. Hej där, hoppas allt är jätte bra och att tösen mår bra i magen. Här kämpar vi på, nu är det bara dagar kvar.

    Så fin klänning du har. Vart hittar man den? ta hand om er. Massa kramar

    SvaraRadera
  11. Tiden går verkligen så himla snabbt, nu är det redan rätt så nära för dig :) När jag äntligen blivit av med illamåendet så har tiden börjat gå snabbt även för mig. Kram

    SvaraRadera
  12. Så skönt att du mår ok! idag ska jag försöka vagga mig in på HM för att kanske fynda lite =) ha en toppen dag. Kramar

    SvaraRadera
  13. Vilken fin klänning du har!! Jag har inga fina klänningar här hemma tyvärr.. Så jag går som vanligt runt och känner mig dassig och tråkig.

    Skäringers bok är bra=) OCH lättläst, man plöjer igenom den fort och man njuter samtidigt, hoppas du gillar den, sg gärna vad du tycker när du kommit en bit=)!

    Lycka till med amgen din, veckorna går, men jag hoppas att du inte får det alltför tungt nu i värmen...... Jag tycker att de tär jobbigt.

    SvaraRadera
  14. Fina magen i fin klänning, så sött med prickar!

    Det är helt underbart att vara ledig, min första semesterdag är i dag :-) Tänk att nu ska man vara hemma i mer än ett år :-)

    Veckorna går verkligen jättefort!
    Ha en mysig fredag

    KRAMAR!

    SvaraRadera
  15. Jättefin klänning. Jag älskar verkligen både prickigt och randigt. Var har du köpt den må tro? *nyfiken*

    SvaraRadera
  16. Vilken söt mage och söt klänning! :)

    SvaraRadera