torsdag 24 juni 2010

Finbesök.

Gomorgon vänner! Jag har varit uppe ett par timmar, vaknade av missarna som var kelsjuka på morgonkvisten. Fått undan morgonsysslorna och snart är det faktiskt dags för lunch. Johan är dundermegaförkyld, så han ligger fortfarande och sover. Och jag bara ber till gudarna att han inte kommer smitta mig. Höggravid och genomförkyld är ingen hit.
I eftermiddag kommer frugan över på fika. Tur att jag bakade igår så jag kan bjuda på kaffe och hallonmuffins. Hima trevligt! Efter det ska vi åka iväg och handla lite mat. Vi tänkte tjyvstarta midsommar genom att äta matjésill, färskpotatis, ägg och gräddfil ikväll. Tänk att något så enkelt kan vara så gott!
Midsommar imorgon alltså, vad har ni för planer? Vi ska hem till mina föräldrar och äta gott. Johan jobbar hela helgen, så vi kommer hålla oss på hemmaplan. Annars brukar vi alltid fira midsommar i Åmål hos Johans föräldrar, men inte i år alltså. Men det passar mig bra, jag orkar inte göra så mycket ändå just nu. Smidig som ett kylskåp liksom. Nu ska jag logga in på FK och fortsätta planera min föräldrapenning. Ha en härlig dag i solen!



4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin midsommar. Vi kommer åka till mina föräldrar å äta gott å ha det trevligt.
    Lycka till med FKplaneringen! =)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en riktigt trevlig midsommar och att Johan kryar på sig!

    SvaraRadera
  3. Trevlig Midsommar på er :-) Här blir det också lugnt på hemmaplan. Känns bäst så eftersom Noel varit krasslig i veckan :-/ Kram

    SvaraRadera
  4. Ja precis, hellre det. Då kanske det blir lättare ;-)

    SvaraRadera