torsdag 18 februari 2010

Framtidsplanering

Så, nu har vi varit på möte med banken. Vi pratade om allt som har med köp & försäljning att göra, det är ju en del att gå igenom om man säger så. Mötet gick bra och nu är nästa steg att en mäklare ska komma hit och göra en värdering av våran lägenhet. Dom var mycket optimistiska till priset, lägenheterna går för rätt mycket häromkring. Det tackar vi för :-)

Efter det blir det visning på Lorensberg och sen får vi se hur det går. Mäklaren på banken sa att den inte var värd mer än
1,200 000 kr, allt utöver det är bara stöniga budgivare haha. Jag är en stönig budgivare, men man får ju inse sina begränsningar också och som sagt, hur mycket bostaden faktiskt är värd. Så vi får se hur det känns på visningen och hur budgivningen blir helt enkelt. Och vem vet, det kanske inte alls känns rätt när man varit på visningen.

Idag är min sista lediga dag, helt galet vad tiden bara har rusat iväg. Det är med blandade känslor jag går tillbaka till jobbet. Men jag försöker tänka positivt och tänka att det bara är ca 2 månader tills jag går på mammaledigt, då känns det lite bättre. Ett sista ryck till sen är jag fri :) Har börjat planera lite för föräldrapenningen idag också, det är verkligen en hel vetenskap bara det. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte ta ut full ersättning, utan på så vis istället spara dagar och kunna vara hemma längre istället. Känns skönt att vara klar med det så fort som möjligt, så man inte sitter med det sista sekunden sen.

Ikväll blir det mys för hela slanten, sen väntar helgjobb för oss båda.

3 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att följa er i lägenhetsköpandet. Hoppas på det bästa för er skull!

    SvaraRadera
  2. Jagska verkligen hålla tummarna för att det går vägen me nya hemmet !!! det var som sagt super fint =) Själv hade jag ett samtal med min handläggare på f-kassan idag angående min föräldra peng... ingen upplyftande historia ! *suck* Tur att i alla fall C har jobb och inkomst, å att det alltid löser sig på något sätt trots att rik ee det sista jag lär bli ;)

    SvaraRadera
  3. Åhh vad spännande, hoppas den är lika fin på visningen och känns lika rätt då..:)

    SvaraRadera